Gå til innhold

slå sammen partisjoner

Anbefalte innlegg

har to partisjoner på en disk, men ønsker heller å ha en stor partisjon.

Den største partisjonen, inneholder OS og all data. Den andre er tom.

Jeg bare lurer på hvilken rissiko en slik prosedyre innebærer. Grunnen til at jeg spør er at forige gang jeg tullet med partisjoner, endte det i en katastrofal formatering.

Jeg har win xp og PM 8.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare tull å slå sammen os og andre partisjoner.

Jeg anbefaler å ha os på en partisjon, for hvis du slår dem sammen og får problemer med os så kan du risikere å måtte formatere og da mister du jo all data. Dette betyr at hvis du slår dem sammen og må formatere blir det kjett;)

Ha OS på en partisjon, og resten på den andre :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har drevet med partisjonering nå, har kjøpt meg en 160gb disk.

og fant ut at C (os disken) var litt for liten, so jeg flytta litt plass fra D disken, og over på C. Men etter jeg var ferdig, so plutselig var hele 160 hardisken blitt 11 gb mindre.. når jeg la i hop C og D så ble det bare 148 :scared:

å hvor har det blitt av de 11 GB som jeg ikke nå finner igjen ?

har hatt samme problem på andre disker og, gamle disken mangler nå 5gb :no:

Håper noen kan hjelpe meg, Jeg finner meg ikke i å miste 11gb på en ny hardisk! :mad:

Mvh!

Lenke til kommentar

Hei,

og fant ut at C (os disken) var litt for liten, so jeg flytta litt plass fra D disken, og over på C. Men etter jeg var ferdig, so plutselig var hele 160 hardisken blitt 11 gb mindre.. når jeg la i hop C og D så ble det bare 148 :scared:

Håper noen kan hjelpe meg, Jeg finner meg ikke i å miste 11gb på en ny hardisk! :mad:

Brukte PM8

Mvh!

Lenke til kommentar

Jeg har alltid en disk med backup. På den måten slipper jeg å bekymre meg for om ting skal gå galt.

Jeg har to 160GB'er og kloner de rett og slett en gang i blandt slik at jeg har backup om noe skulle gå galt med den første. På den første disken ligger 2 partisjoner: 10GB til OS og 150GB til brukerfiler. Hele disken kloner jeg over til den andre disken før jeg gjør noe som kan være drastisk (f.eks bruk av Partition Magic.)

Dette er noe jeg kan anbefale til alle andre her på forumet. Hvis ikke så får vi de ukentlige trådene med "krisehjelp harddisken kræsja" og "krisehjelp jeg føkka opp en partisjon". Og hvem vet, kanskje er det du som er offer neste gang.

Lenke til kommentar
Hei,

Brukte PM8

Mvh!

Det er ingenting å bekymre seg for...... Ganske vanlig egentlig, les annonsering om manglende harddiskplass så forstår du det.

Min 160 gig er også på 149, men som sagt vanlig :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...