Gå til innhold

PSdata og tilbakebetaling.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har hatt så mye problemer med den pc`n og er bare glad for jeg fikk hevet kjøpet. det ble 3 gangen jeg sendte den inn og da fikk jeg hevet kjøpet. psdata har hatt pc`n mer enn jeg har hatt den her hjemme, nå sist fikk jeg den tilbake med et hakk i skjermen, og jeg hadde den tilsalgs, men da fikk jeg ivertfall ikke selgt den, derfor ble jeg glad da jeg fikk hevet kjøpet!

jeg vet erlig talt ikke om jeg tør og ringe ang. tilbakebetalingen...

Lenke til kommentar

Jepp, de er utrolig greie . Når det gjelder det med momsen har sikker han du snakket med rotet med firmakjøp der får du den ikke igjen ford firmaet får den refundert, skulle de da betale den ut ville det si at firmaet hadde fått den 2 ganger.

Lenke til kommentar

Har du levert inn en Angrefrist så får du tilbake det du har betalt for pc + det det kostet og sende deg pakken. Det er det du får tilbake. Ingen trekk for arbeid eller annet. Det du kan få trekk for er: Manglende emballasje, skader på produketet eller lign som gjør at varen ikke kan selges som nytt. Hvordan noen har klart og si at du ikke får igjen moms er jo et under... he he! Det er jo det samme som og stjele de 24% av deg. (så sant du ikke befinner deg på sokkel eller svalbard. Da er du momsfritatt).

Har du opplyst om ditt kontonr kommer pengene dit, hvis ikke kommer de pr postgiro.

Lenke til kommentar
Har du levert inn en Angrefrist så får du tilbake det du har betalt for pc + det det kostet og sende deg pakken. Det er det du får tilbake. Ingen trekk for arbeid eller annet. Det du kan få trekk for er: Manglende emballasje, skader på produketet eller lign som gjør at varen ikke kan selges som nytt.

Hei.

Ikke for å være belærende eller noe, men dette tilfellet handler om heving av kjøpet da kunden har fått et problemprodukt og ikke vil prøve å reparere igjen (butikken har 3 sjanser til å reparere til kunden kan heve kjøpet).

Dette går derfor ikke under angreretten, og kunden får refundert hele beløpet med mindre vedkommende har herpet varen :D

Om kunden har krav på å få dekket frakten er jeg usikker på.

PSdata virker forøvrig flinke i dette tilfellet...

Correct me if I'm wrong :thumbup:

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt en skjerm der engang, som jeg leverte tilbake på angrefrist, da den enga ikke fungerte, selv etter jeg fikk enda en ny skjerm.. (høy, plagsom pipetone).

Da fikk jeg tilbake alle mine utgifter til skjermen, pluss returporto.

Jeg tror ikke det er normalt at de dekker returporto, men her dreide det seg om et defekt produkt jeg angret på.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt en skjerm der engang, som jeg leverte tilbake på angrefrist, da den enga ikke fungerte, selv etter jeg fikk enda en ny skjerm.. (høy, plagsom pipetone).

Da fikk jeg tilbake alle mine utgifter til skjermen, pluss returporto.

Jeg tror ikke det er normalt at de dekker returporto, men her dreide det seg om et defekt produkt jeg angret på.

Heller ikke her er det angrefristen du benyttet.

Da produktet var defekt når du fikk det, har du rett til å "heve kjøpet".

Bare pirker i dag jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg fylte faktisk ut angrefristskjema, da jeg ikke gadd og vente på at de skulle prøve og reparere skjermen enda en gang. Så teknisk sett angret jeg, det ble enklere på den måten, for ellers hadde det vært mulig og forsøke og gi meg enda en ny skjerm, men det orka jeg ikke og styre med.

Å bruke angrefrist er jo og heve kjøpet uansett grunn. Så skjønner ikke poenget ditt.

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar
Jeg fylte faktisk ut angrefristskjema, da jeg ikke gadd og vente på at de skulle prøve og reparere skjermen enda en gang. Så teknisk sett angret jeg, det ble enklere på den måten, for ellers hadde det vært mulig og forsøke og gi meg enda en ny skjerm, men det orka jeg ikke og styre med.

Å bruke angrefrist er jo og heve kjøpet uansett grunn. Så skjønner ikke poenget ditt.

Poenget var bare å skille det å angre kjøpet, og det å heve kjøpet på grunn av feil på produkt.

Hvis det var innen to uker var det jo ingen problem å bruke angreretten.

Ville bare få definisjonene på plass...thats all... :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...