Gå til innhold

Har bestilt skjermkort, men er nå usikker.

Anbefalte innlegg

Har jeg valgt riktig skjermkort?

Jeg har kjøpt Dette (bestilt det anyways)

I det siste har jeg lest en del om skjermkort både her i forumet og i utelandske. Den evige diskusjonen om hva som er best er ikke så interessant for meg.

Jeg er nå usikker på om jeg skal kjøpe x800 eller Nvidia 6800. (aner heller ikke hvilken variant av de 2 kortene)

Bruksområdene mine er:

spill, film, litt office.

Spill jeg spiller\liker: Far cry, Eoro 2004, join ops, americas army, call of duty etc.

Håper noen gidder å gi meg råd, jeg aner heller ikke hvilket av 6800 merkene jeg evt. heller bør kjøpe.

pfh tusen takk

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:love: Kommer nok ikke til å angre på det kjøpet, men siden det er det siste og beste kan du regne med at det synker ganske raskt\mye i pris i løpet av et par mnd.

Du får riktignok x800 kort til 3600 som antaglivis har identisk ytelse, men det er et bra kjøp uansett.

Etter hva jeg har sett av benchmarks (ref kort) er atter en gang ATI billigere og bedre enn Nvidia.. spesielt med full AA\AF på høye oppløsninger.

Lenke til kommentar

er ikke det ProIce kortet dyrere enn andre X800PRO. Da ville jeg ha sett på de litt bedre mer "vanlige" versjonene, si kanskje X800XT. Med mindre du har veldig lyst på den kjøleren.

Opplever noe av det samme med Hercules 9800PRO kortet mitt nå. Selvfølgelig det virker jo utmerket, men jeg angrer egentlig litt på at jeg ikke gikk for en billigere modell (Sapphire, PowerColor) som yter like bra, men koster mindre.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha den kjøleren, det vil jeg. Har lest en del om det, og synes den er kul.

Fra før har jeg.

P4 3.0Ghz 800Fsb

1.5Gb Corsair 3200 RAM

Sapphire Radeon 9700 Pro Ultimate ed.

DVD brenner

CD brenner

700Gb HDD (5 stk)

Audigy 2

Abit Ai7 MB

21" CRT skjerm

350 Watt PSU (Byttes snart ut med en kraftigere)

chieftec server tower

mm

V

Takk for svar så langt

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Nå har jeg tilbragt ca 3 timer med lesing om emnet. Har lest det meste jeg kunne finne her på hw.no og fulgt alle linker jeg kunne finne her.

Konklusjonen for meg er enkel: Avbestille kortet, og vente.

Grunnen til at jeg gjør det er at det er så mye informasjon som spriker med tanke på ytelse, priser, lev. tid osv. Det er jo helt umulig å finne riktig informasjon.

Når man da i tillegg leser et "internt" dokument, angivelig laget av Nvidia. Ikke at jeg vektlegger det, men tallene på klokke frekvens er riktige nok de vel?

9700 pro UE kortet mitt får holde en stund til. Selv om de 5K jeg har lagt til side brenner etter å bli brukt opp på nytt kort. ;)

V

Lenke til kommentar
9700 pro UE kortet mitt får holde en stund til. Selv om de 5K jeg har lagt til side brenner etter å bli brukt opp på nytt kort.

Hvis du har lagt av 5k så burde du nok vente på x800xt!

9700Pro holder nok en stund til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...