Gribuz Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Noen som vet om noen verktøy som jeg kan bruke sammen med Active Directory for og se alle LDAP dataene ? Trenger det for og se hvilken gruppe etc alle brukerne ligger i Microsoft er "litt" for GUI for meg, trenger og se det som ligger i bakgrunnen Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du bruker bare Active Directory Users and Computers for å se gruppemedlemskap osv. Høyreklikk brukeren - properties og velg group membership. For å se det som ligger bak, hvis d vil det så er det ADSIedit du trenger. Start - run - "adsiedit.msc". Jeg lurer på om du må installere support tools først. Ligger på cd-platen under \support\tools I 2003 er det flere kommandolinjeverktøy du kan bruke for å f.eksd liste ut medlemskap og gjøre andre ting i AD. Disse er dsadd.exe, dsget.exe, dsmod.exe, dsmove.exe, dsrm.exe og dsquery.exe. Prøv disse med /? bak i et kommandoprompt så hjelper det kanskje. Kos deg! Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 sitter på Windows 2000 Server, vet ikke om alle toolsa ligger der uansett fikk tips av en kompis om og bruke ldifde det funka fint, fikk exportert alle info jeg var ute etter takker for svar, skal gå og teste support tools på W2K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå