int20h Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 AMD lanserer VIA-konkurrenter AMD sine to Geode NX prosessorer kjører X86-instruksjoner og retter seg mot samme marked som VIA og Transmeta. Prosessorene er klokket på 1 GHz og 1,4 GHz, men bruker såkalt PR-rating. Les artikkelen her Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Kult! Visste ikke om disse CPU'ene! Hadde vært kjekt med AMD-miniITX. Er disse bedre en VIA sine? Endret 25. mai 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) AMD Geode GX [email protected]: Den må jo være ideell for en PDA/PocketPC, med så lavt effektforbruk? Edit: Ser at AMD Geode GX [email protected] kanskje er enda kulere. Kun 0,2W mer... Edit2: Ser at det sannsynligvis kommer mini-ITX kort til disse prosessorene, siden det allerede finnes for de tidligere Geode GX-prosessorene: http://www.prweb.com/releases/2004/4/prweb116834.htm Endret 25. mai 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ja, er det noen som har sett benchmarks? Håper AMD's svar er raskere enn VIA's, de hadde jo nesten problemer med å vise en divx-film. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) AMDs egen skryte sak .... ikke særlig imponerende.... dette er dog en av de svakere Edit: en til ... av den kraftigere typen Endret 25. mai 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Men så er jo effekt forbruket til AMD Geode NX 1500, 6W imotsetning til VIA Nehemiah 1GHz effektforbruk på 10W. Dermed trenger man vel bare passiv kjøling til Geode NX noe som gjør maskina enda mer lydløs. Man kan jo ha en vifte på Nehemiah som er nermest lydløs, men når Geode NX 1500 yter bedre også, så er det vel ikke tvil hva man velger(om testen er sann og prisen ikke er for ille). Gleder meg til å høre mer om disse prosessorene, og når vi får vite når de kommer ut o.l. Holder på å lage et hjemmesnekra oppsett som skal være, lite, lydløst og praktiskt. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg vil tro at total strømforbruket på disse maskinene (som CPU'ene vil sitte i) vil bruke lite strøm, så da kan man kanskje bruker en 75W PSU? Har en liggende (eller stående i en pc da..) og den må være mod-bar til et lydløst nivå.. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ser bra ut! Kan jo bli et skikkelig støyfritt system. Det eg syns hadde vore litt arti, hadde vore om prosessorane hadde eit overklokkingspotensiale. Med effekttap på 0,9-14W må det seiast at det burde bli bra, sjølv om arkitekturen er bygd på athlon 0.18-arkitektur. Noken som trur det kunne bli noke? Hadde vert morro i alle fall Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 oj, kanskje jeg kjøper en AMD cpu snart da... (eventuelt min første...) Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Noen som vet socet på disse? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Noen som vet socet på disse? Ser ut som socketA på miniITX http://www.hkepc.com/bbs/attachments/RBM8_...pg?sid=nqXxJd6r Lenke til kommentar
steamr Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ser ikke ut til at dette kan bli noe multimedia prosessor.. Utifra mark'ene som ble gjengitt så stinker de like mye som VIA sine... For divx er det vel årntli prosessor som må til.... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Nemiah 1Ghz(10w) klarer å kjøre DivX fint utifra mange personer og NX1500(6w) er jo en del kraftigere. Dette ser bra ut for en framtidig multimedia-pc Lenke til kommentar
rlz Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Da tror jeg at det blir AMD Geode på meg Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Noen som har noen aning om når disse CPUene er ventet å komme? HK også for den saks skyld... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg håper de kommer til socket A, disse fins det masse av og er temmelig billige. Perfekt for media-pc. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg håper de kommer til socket A, disse fins det masse av og er temmelig billige. Perfekt for media-pc. tenkte mest på mini-ITX socket A HK jeg. Er ikke interessert i ATX HK med disse CPUene Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Grei intensjon, men det virker ikke som noen racer akkurat. Det er i hvertfall bra det finnes mange konkurrenter i dette markedet (Intel, AMD, Via, Transmeta og sikkert flere) så utviklingen drives fremover av konkurransen. Jeg ser for meg at neste "Geode"-lignende CPU med K8-lignende kjerne vil gjøre det mye bedre. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 De testa jo VIA med SDRAM mot DDR-RAM. Ville ikke ha stolt på de der siden det er AMD som har testet den (ikke noe vondt om AMD, men å teste sitt eget produkt er ikke demmes jobb) Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (ikke noe vondt om AMD, men å teste sitt eget produkt er ikke demmes jobb) Enig i det. Venter på "virkelige" benchmarks og tester... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå