Gå til innhold

2X AGP hovekort kan kjøre kort beregnet for 4x?

mr.a

Anbefalte innlegg

Lillebrorer min maser om at PC-en hans er søppel og han vil bruke min hele tiden. så jeg blir trua til å passord beskytte i win xp. Han har en ett par år gammel ibm aptiva (ikke fra elkjøp :smile:). jeg leste i litt i håndboka :grin:, der sto det at hovedkortet støtter 2X agp (som sikkert var kjapt på tiden), men alle agp-kort kjører nå på 4x... spørsmålet er: kan jeg kjøpe samma geforce 4 kort som står i min signatur, og bare mose den inn i PC-en?

PC-en lagger noe alvorlig i spill... skal kjøpe ny hdd til den også. noen forslag, rundt 80gb? minne er fuldt: 512mb ram.

hvis noen lurte: 600 mhz cpu, klokka til 700!!! :roll: !! på en aptiva altså. rart at man kunne stille buss frequenzy på den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dumt spørsmål indeed. jeg smalt opp kassa i stad og sjekka. det er et fattimanns tnt2 kort som sitter i agp-porten. jeg er litt bekjymra for den der 100w strømforsyninga... kommer den til å klare et moderne kort? det står i en dvd-speller,en yamaha brenner, og en 30gb harddisk. tror dere strømmen holder?

når det gjelder ideen om å flytte over skjermkortet til ibm så syns jeg det var en god ide. :smile:

Lenke til kommentar

Alle Geforce kort er AGP 1x, 2x og 4x kompatible. Så de skal i teorien fungere så lenge hovedkortet har et AGP spor. (Vel og merke krever de vel AGP v2.0 men hva forskjellen er der vet jeg ikke i farta).

Og med den svake strømforsyningen er det nok store muligheter for at etverdt Geforce kort vil være for mye av det gode. En 100W strømforsyning vil nok konke rimelig fort hvis du i det hele tatt får den til å starte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...