WhiteFire Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har en IBM 60GB og en WD 200GB. Er det mulig for meg å sette opp software raid 1 mellom IBM disk'n og en 60GB partisjon av WD disk'n? Hvordan gjør jeg isåfall dette? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ja, det er mulig, men du vil bare bruke opp 60GB av WD 200GB disken. Det krever også et OS som har muligheten for det. Hvilket OS er det snakk om? Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 i win2k og xp kan du hvertfall høyreklikke på min datamaskin, og velge manage eller behandle.. så går du til diskbehandling.. Deretter må diskene du skal bruke være dynamiske..(har ikke helt oversikten da jeg ikke har noen windows-boks her..) så hvis du velger ny partisjon etter dette kan du stripe diskene.. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Kjører WinXP. Planen var å sitte igjen med en RAID 1 partisjon på 60GB og en vanlig partisjon på 140GB som jeg kan partisjonere videre etter eget ønske. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Mener vanlig Windows XP/2000 Pro ikke har mulighet for software Raid 1. Ikke sånn uten videre. Server utgavene har muligheten. Endret 25. mai 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Mener vanlig Windows XP ikke har mulighet for software Raid 1. Ikke sånn uten videre. Server utgavene har muligheten. jeg mener å ha gjort dette på en xp maskin en gang i tiden.. uansett så må du over på microsofts dynamiske disker... Men det er fremdeles hw-raid som er min favoritt Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg tror du må ha XP Pro for å kunne gjøre det. Jeg har ikke prøvd det selv, men det gikk med NT 4.0, så det burde funke med XP også. Du vil ikke kunne boote fra denne partisjonen, siden raidet blir satt opp av windows. Men bortsett fra det er det ikke noe i veien med å kjøre RAID 1 som sw-raid. HW-RAID er normalt å foretrekke, men her skal maskinen bare skrive det samme til to diser, og det krever ikke mye, så SW-RAID er ok. Erik Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Fikk bekreftet det idag. WinXP har ikke støtte for dette. Så vet jeg det :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå