Gå til innhold

software raid 1 mellom 2 partisjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i win2k og xp kan du hvertfall høyreklikke på min datamaskin, og velge manage eller behandle.. så går du til diskbehandling.. Deretter må diskene du skal bruke være dynamiske..(har ikke helt oversikten da jeg ikke har noen windows-boks her..) så hvis du velger ny partisjon etter dette kan du stripe diskene..

:yes:

Lenke til kommentar
Mener vanlig Windows XP ikke har mulighet for software Raid 1. Ikke sånn uten videre. Server utgavene har muligheten.

jeg mener å ha gjort dette på en xp maskin en gang i tiden.. uansett så må du over på microsofts dynamiske disker... Men det er fremdeles hw-raid som er min favoritt :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du må ha XP Pro for å kunne gjøre det. Jeg har ikke prøvd det selv, men det gikk med NT 4.0, så det burde funke med XP også.

Du vil ikke kunne boote fra denne partisjonen, siden raidet blir satt opp av windows. Men bortsett fra det er det ikke noe i veien med å kjøre RAID 1 som sw-raid. HW-RAID er normalt å foretrekke, men her skal maskinen bare skrive det samme til to diser, og det krever ikke mye, så SW-RAID er ok.

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...