Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noe jeg ikke forstår.....

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-04-10 22:21, janken skrev:

Jeg har bluecom adsl til en switch, deretter koblet til 2 maskiner. Dette har fungert i 2 måneder. Men nå fungerer det ikke på den maskinen som er lengst borte. Den fungerte i går. Jeg har ikke gjort forandringer. Den Andre maskinen fungerer. Nettverket til switchen og til pc ene er ok står det. Hvorfor i alle dager fungerer ikke internett el. alle andre prog. til å gå på internett nå plutselig. Jeg lurer på om det er bluecom som har problemer. Men det er merkelig, om selv om jeg slår av den pc en som det fungerer på, og starter opp den andre fungerer internett fortsatt ikke på den maskinen. Jeg har prøvd å slått av og på adsl modemet og skiftet ledningsporter men ingenting fungerer. Jeg kommer ikke på internett med den ene maskinen som er så og si nyinstallert å fin. Noen som har ideer til hvordan jeg løser dette.

Er det bluecom som ikke klarer å levere ut to IP er? I forbindelse med oppgradering av farten som er omtalt her i forumet?? :sad:)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-04-10 22:22 ]</font>

Noe jeg ikke gidder å lese...

pga av at noen ikke gidder å lage mellomrom mellom avsnitt

pga av at noen ikke har fulgt med i norsktimen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er hos Bluecom, men de fleste leverandører leverer bare ut 1 IP-adresse. Man trenger derfor en router med nat funksjon for å koble opp.

Uansett, du kan jo teste om nettverket ditt fungerer. Får de to maskinene dine kontakt med hverandre? Får du pinget eksterne IP adresser. Er alle protokoller (TCP/IP) som du trenger installert? Det kan være 100 ting. :smile:

Lenke til kommentar

Nextgentel gir flere IP-adresser. Kjekt, uten at det koster noe mer. Avslutter med å si at Adsl fra nextgentel er bra fordi de er billige og gir god kundeservice, selv om de har måttet ty til svensker i kundeserviceavdelingen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...