Gå til innhold

Avinstallere Linux Redhat


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan jeg skal fjerne Linux Redhat m/oppstartsmeny. Har lest at kommandoen fdisk /mbr skal kunne ordne dette, men skal jeg gjøre dette før jeg formaterer partisjonen med Linux, eller spiller ikke dette noen rolle?

Gjør dette for å prøve en annen Linux distribusjon. Vil gjerne ha tips om hvilken som passer best som server... (Gjerne like enkel i bruk som RedHat 7.1)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det kommandoen fdisk /mbr egentlig gjør er vel å gjennopprette master boot record på oppstartsharddisken slik windows bruker den el. no vis jeg husker rett... Du kan også bruke fdisk for å slette redhat partisjonene :smile: - og formatere disse siden evt. som windows partisjoner,.. eller du kan bruke partision magic og legge til diskplassen redhat brukte sammen med din eksisterende win -partisjon,..

 

Oppdatert :

Glemte visst å svare på det andre spørsmålet ditt ... :smile:- De enkleste distroene er vel Redhat, Mandrake og SuSe så vidt som jeg vet,... først og fremst fordi de enten har utilities som medfølger som gjør ting lettere eller wizards for den saks skyld,... Hva som passer best som server kan jo variere,.. da det er så mange distroer,... - Jeg for min del kunne like godt anbefallet Slackware fordi jeg syns det er den beste og sikkreste distroen,.. men en annen kan selvsagt mene noe annet,.. Debian for eksempel,... :smile: - Hva slags server skal du ha det som uansett ? (ikke det at det egentlig betyr noe,.. bare lurer,... RedHat 7.1, 7.2 whatever ville nok uansett klart oppgaven helt fint,... :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-10 22:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...