fenris1979 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 bare lurer på om det er noen her som driver med akvarie fisk ? har selv holdt på i en 4-5 år Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Joa, akvarie er en fin og avslappende hobby det. Familien har hatt akvarie så lenge jeg kan huske. Det største var på 1000L! Det gikk lekk en natt og da var det ikke mye kult å komme inn i stua dagen etter. Selv har jeg holdt på siden jeg kjøpte mitt første akvarie for godt og vel 14 år siden. Har fremdeles det samme akvariet, et Aquastabil på 160L. For tiden er det bebodd med 4 sommerfugl cichlider, guppyer, et par apistogramma dukucacis (eller hva pokker de het - en kakadue cichlide), neontetra, 3 sølvhaier og 3 algespisere hvorav den ene er som et stort stealthfly ala F117 typen. Har utvendig pumpe og i bakkant av akvariet har jeg en 90cm lang slange som lager et teppe av luftbobler, store og små. Dritpent. Ellers så er det fylt med diverse mangroverøtter og en annen type røtter som jeg ikke husker navnet på (men de er tofargede). Vanntemp ligger på 27c og Ph rundt 7. Akvariet er nydelig ja... des,OUT! Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har og akvarie. Mitt er 70 liter, og jeg har 9 fisker i det. (hadde 16 for et år siden) Litt synd at de dør som fluer... De er jo så dyre. Kanskje jeg skal selge det...? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 joda, har akvarie, ett på 350l, med eheim pumpe som tar 1000l i timen har guppy, diverse tetra-fisker, 2 store sølvhaier, noen sommerfuglfisker, 5 åler, 3 små og 2 store, det er 2 forskjellige typer, og masse mer jeg ikke kan/husker... har også en del planter og 3 røtter, plantene vokser som ugress var en stund vi hadde 5 akvarier hjemme, hadde også ett akvarie med en hummer en stund... har 2 små lage-etere, hadde 3 digre før, de var vel ca 15cm hver.. hadde også en ca 40cm lang hai-malle, og 2 hai-maller på ca 25cm har masse små fisk nå, ingen store... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hadde 2 60liters akvarier før. Har dei enda forsåvidt, men dei er ikkje i bruk. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Jeg har og akvarie. Mitt er 70 liter, og jeg har 9 fisker i det. (hadde 16 for et år siden) Litt synd at de dør som fluer... Det kan være mange grunner til det, for å nevne noen: dårlig vannkvalitet for mye mat fisker som ikke passer i sammen Jeg hadde et akvarium for et par år siden. Veldig morsom hobby, men det koster en del Men det veldig gøy og ha en fet lommebok å "shoppe" masse fisk Endret 25. mai 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 shoppe fisk faktisk;p samler du på fisk så du kan bytte fisk og pokemonkort til vennene dine eller? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har en liten akvarium på 20l, nok for meg Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har akvarium (ca 2L) med 6 fisker, de har aldri dødd. Klarer seg uten mat og vann over svært lang tid, se min signatur for mer info. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 jeg har et 70liters akvarie, og det fungerer fint Lenke til kommentar
lperik Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 I min forrige leilighet hadde jeg 4akvarier.. 400liter med vija melanurus og en stor pleco 260liter malawiakvarie og 2 små 70litere som yngleakvarier til de 2 andre.. Morsom hobby, men har måtte legge den litt på hylla nå da jeg bor på en liten hybel for tiden... Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 har selv et 260 l aquastabil med panser maller og Mystus leucophasis (up side down catfish) og en liposaurcus sp. har dessuten en god del neon,kardinal og sørge tetraer en stor teleskop slørhale. ja har dessuten 2 kardinal reker som går å trakker. må gleder meg litt til eg skal flytte inn i den nye leiligheten min så eg kan få akvariet inn i stua og ut av soverommet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå