Gå til innhold

Hjelp til skriver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon 865 (tror jeg den het....) er suveren, har den hjemme. Kjempe blekkøkonomi, kan skrive på CD-plater, god kvalitet. Og du vil få mange innlegg om at Epson kanskje/sikkert har blekk med lengre varighet/farge-ekthet.

Lenke til kommentar

Skal du ha en fotoskriver så bør du gå for i965 og ikke i865, grunnen til dette er at i865 får et lillaskjær på de mørke delene i bildet. (svarten), men hvis du tenker på driftsøkonomi så blir i965 dyr hvis du skal kjøre mye tekst på den :)

Dykkern har et poeng med at epson har høyere holdbarhet, i hvertfall hvis du tar steget opp på R800 <-- kjører litt spesielt blekk, R200 og R300 kjører stort sett samme blekk teknologi som canon sine.

Epson er også en god del dyrere i bruk, har hørt noen si at den bruker 3x så mye blekk som canon sine. Dette kommer av at epson kjører noen rengjørings og renseprosseser VELDIG ofte, noe som suger blekk.

I965 ligger fra 2500-3000 kr i pris.

Lenke til kommentar

Test av i965.

Men kvalitetsforskjellene i forhold til i865 er likevel umulig å oppdage på de aller fleste fotoutskrifter. Et ørneblikk kan muligens oppdage noen ørsmå forskjeller gjennom en lupe, men disse forskjellene er for små til at de blir et kjøpsargument fori965.
Konklusjon

Det blir hastigheten på fotoutskrifter som blir det store salgsargumentet for Canon denne gangen. Ingen andre blekkskrivere kan vise til hastigheter på fotoutskrifter som en gang er i nærheten av det i965 presterer.

Men husk at dette er en fotoskriver, og den er optimalisert for den typen utskrifter. Det er ikke noe problem å bruke den til tekst, web-utskrifter og lignende, men hvis du bare skriver ut et fotografi i ny og ne vil i865 være et klokere valg. Den er kjappere på tekst, og sort blir sortere på denne typen utskrifter, også i raskeste modus dersom du velger i865.

Men for fotoentusiaster som ikke vil inngå noe som helst kompromiss med hensyn til kvalitet og hastighet, finnes det etter vår mening kun et naturlig valg pr i dag, og det er Canon Bubble Jet i965.

Av denne testen forstår jeg at i865 gir bedre sort enn i965.

Virker som at det stort sett er bare hastighetheten på i965 som er bedre enn i865.

Se hele testen her.

Lenke til kommentar

At i865 gir bedre sort? du mener vel omvendt? hehe

Veel for å si det sånn, har dinside påstått det så burde de bytte ut testeren sin, les erfaringene av i865, samt bestill et prøve bilde fra canon på i965 og i865, så vil du se at svart fargen på foto utskriftene til i865 blir lilla, i965 derimot blir perfekte.

Jeg vil nesten påstå at det blir et kraftig lillaskjær :) i hvertfall så var det det på de bilde jeg fikk fra canon.

At i965 slår i865 sier seg i grunn selv da denne koster 1000 lappen mer og er en ren fotoskriver kontra allrounderen i865.

EDITED: hvis du leser testen en gang til så er det på tekst i865 klarer sorten bedre, ikke på foto utskrifter.

men hvis du bare skriver ut et fotografi i ny og ne vil i865 være et klokere valg. Den er kjappere på tekst, og sort blir sortere på denne typen utskrifter, også i raskeste modus dersom du velger i865.

Endret av warelf
Lenke til kommentar
At i865 gir bedre sort? du mener vel omvendt? hehe

Ja, syntes det var rart jeg også. Men står jo slik i testen.

Står dette i testen også:

Men kvalitetsforskjellene i forhold til i865 er likevel umulig å oppdage på de aller fleste fotoutskrifter. Et ørneblikk kan muligens oppdage noen ørsmå forskjeller gjennom en lupe, men disse forskjellene er for små til at de blir et kjøpsargument for i965.

Kanskje bestille et par testbilder for å se med egne øyne.

Lenke til kommentar

Som jeg sa igjen, dinside burde sparket han som har foretatt testen. :devil:

Neida, men den eneste forklaringen jeg kan komme på for at dinside ikke merket det, er at de rett og slett ikke har prøvd å printe ut et eneste mørkt bilde og sammenlignet de.

Hvis man kjøper en skriver for å sette bildene i albumet så ser jeg ikke på i865 som et alternativ på grunn av det de test bildene jeg fikk.

Lillaskjæret var svært så merkbart :) men er man ute etter en allround skriver så slår i865 knockout på de fleste andre modeller.

Det skal sies at de bildene jeg sendte inn var mørke bilder, så der var det nok mer merkbart enn vanlig, men dog.

Endret av warelf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...