YoManYo Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med dette problemet. Jeg kjøpte en Plextor CD-brenner USB 24x/10x/40x Ekstern retail Plexwriter USB 2.0 Jeg har problemer med denne brenneren: Når jeg setter inn en tom CD-RW eller CD-R, så arbeider CD-brenneren litt, også kommer timeglasset opp, og ingen ting skjer.. Man kan ikke klikke på noe, og maskinen eller CD-brenneren jobber ikke. Det henger seg opp for å si det sånn. Men jeg har prøvd å kjøre f.eks. en CD med programmer på CD-brenneren, og det virket. Jeg har installert alle drivere som trengs, + alle programmer(Nero - Burning Rom 5.5xx og InCD).USB-Kabelen er koblet riktig, og det er strømmen også. Jeg har de nødvendige system-kravene som trengs, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal virke...? Jeg har testen CD-brenneren på en identisk maskin som en kamerat av meg har, Toshiba Satellite 1800 (bærbar). Der virket CD-brenneren som den skulle. Det eneste store forskjellen fra disse PC'ene er at jeg har installert ny bios. En kamerat av meg hadde noe av samme problem med CD-brenneren, og hans problem ble løst ved å gjøre noe med biosen. Kan dette være der problemet ligger? Kjører forresten Windows ME. -=YoManYo=- Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hvilket os kjørte kompisen din på sin lap-top? Kanskje løsningen er å bytte os? i tillegg så vil jo kanskje en bios-oppdatering hjelpe? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei! Ein måte er også å sende ein e-post (på engelsk)der du forklarer problemet på ein sakelig måte til supporten til Plextor.. Heimesida til Plextor er plextor.be Lenke til kommentar
YoManYo Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-10 23:05, roaldhansen skrev:Hvilket os kjørte kompisen din på sin lap-top?Kanskje løsningen er å bytte os?i tillegg så vil jo kanskje en bios-oppdatering hjelpe? Min kompis har akkuratt samme os (Windows ME). Dette er helt like konfigurerte PC'er. Dette er nemlig nettverks PC'er. Den nye biosen jeg fikk (fikk ny bios pga. kjølesystemet)tror jeg faktisk gjorde at det ikke funker? Kanskje det hjelper å få den gamle biosen igjen? YoManYo Lenke til kommentar
YoManYo Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 09:06, Mr.Hassan skrev:Hei!Ein måte er også å sende ein e-post (på engelsk)der du forklarer problemet på ein sakelig måte til supporten til Plextor..Heimesida til Plextor er plextor.be Jeg har faktisk forklart problemet mitt på en sakelig måte, og sendt mail til Plextor. Jeg har tilogmed sendt en fil med inforasjon om PC'en min og CD-brenneren som jeg har sendt til dem. Jeg fikk dette som svar: "Please install the latest busmasterdrivers for your IDE controller, they are provided by the manufacture of the mainbord and the chipset. When these drivers are installed you should have a better performance of the chipset and your problem should be solved." Jeg er ikke helt smart på dette området, dvs. at jeg ikke skjønner helt det som står her. Kan noen av dere gi tips? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei YoManYo! Det betyr at du må ta kontakt med dei som laga hovekortet og chipsettet ditt for å få tak i ei oppgradering av noko som heiter busmasterdivers.. Og etter at du har gjordt det så meiner folka på Plextor at problemet skal/burde være løyst.. Elles så synest eg det å foreslå å skifte os ikkje er eit så godt forslag.. Eg meiner ein bør prøve å finne ut kva feilen er før ein prøver å innstallere eit nytt os pga. eit nytt os koster penger.Om ein kjøper det..Noko som eg da føreset..(vil ikkje la dette bli ein diskusjon på kva som er lov og ikkje og kva folk gjær eller ikkje..) Lenke til kommentar
YoManYo Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Takk hjelpen! Håper den kan komme til nytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå