moray Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Sliter med et problem.. Windows finner ikke dem nye Seagate 7200.7 200 GB disken min.. Tror jeg har gjort alt riktig i bios.. Disken er koblet til.. Finner den i diskbehandling og i skrivende stund sitter jeg og partisjonerer den og formaterer den.. Men .. Skulle gjerne hatt den som OS disk.?. Hvilken driver skal jeg bruke på den disketten som følger med? Tror jeg har prøvd alle, men det som skjer er at WIN ikke finner disken... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Har laget en guide med/for Abit NF7-S her Den er step for step fra start til slutt for å få OS på sata disken . .... Endret 24. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Takker for respons, men.. Sikker på at det var riktig link? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Prøv denne http://www.tek-tips.com/gfaqs.cfm/lev2/67/...id/779/fid/4641 .. Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Ja skjønner... Måtte bli medlem så funka linken.. Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Så ikke at du posta.. Skal vel gå seg til da, håper jeg.. Edit: Er vel ikke langt unna.. Er vel bare en driver som skal til? Edit 2: Takk! Endret 24. mai 2004 av morcan Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Gi faq 'en vote da hvis den er ok . En viktig ting som er beskrevet er å kople vekk andre ide/pata disker . Ellers blir det gærent og boot filene legger seg på pata disken din som er master ide . Endret 24. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Ok, .. ser bra ut hittil.. Hvorfor kunne ikke HK produsentene gjort det sånn nogenlunde lett for oss dødelige i hvert fall? Så hadde du sluppet å lage sånne guider også.. Aah.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Er noe merkelig med integrasjonen av sata på nforce2 kortene . Tror alle hovedkort ser pata kontrolleren først samme hva slags boot order man har . Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Kobler fysisk ut den (PATA) hver gang jeg prøver.. Kun S-ata'n som er koblet til. Formatert nesten hele nå - stoppet den for å prøve.. Vanvittig varm, kunne nesten ikke holde på den (smerter), selv om den henger i strikker og har mye luft! Ikke erf. med Seagate .. Er dette normalt^? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det skrives jo hele tiden kontinuerlig under formattering da . Fleste disker har godkjent opererings temperatur opp til 55C. Men man behøver jo ikke la det ligge på max heller da . Har du prøvd en dusj med 55 grader ? God kabinettkjøling er som regel det som skal til . Ellers hvis disken har smart monitorering kan du lese ut temeraturen fra den vha software . F.eks denne Active SMART monitor: http://www.softempire.com/active-smart-monitor-download.html Lenke til kommentar
moray Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Lagt inn XP på S-ATA! Takker for guide syar 2003! Fornøyd med guiden selv om den var på engelsk, da.. Seagaten var varm i sted, roet seg mye tåler det vel..... Bekymrer meg egentlig ikke så mye på grunn av at det er garanti på disken.. ( Fikk hjelp = kar 10....) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Takk skal du ha . Nå er SATA = C: drive og uavhengig os installasjon av annen disk . Tror ikke majoriteten av brukerne på tek-tips skjønner Norsk , hehe . Endret 25. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
moray Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Forstår ikke hvorfor disse HK - produsentene kan være litt snillere og gi majoriteten av PC brukerene et GUI eller i hvert fall et litt lettere brukergrensesnitt.. Bestemora mi skulle egentlig ha klart å "drive dataen sin", noe som er utenkelig i dag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå