IntelAmdAti Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Janivars, kroppen forsvinner når en dør, det gjør ikke sjelen. Hva disse 21 grammene er vet jeg ikke, kanskje litt er muskelspenninger, og litt sjel? Jeg tipper at sjelen ikke har noen masse eller vekt. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 var de tikke en artikkel om dette i Illusrtert Vitenskap for litt siden? Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Janivars, kroppen forsvinner når en dør, det gjør ikke sjelen. Hva disse 21 grammene er vet jeg ikke, kanskje litt er muskelspenninger, og litt sjel? Jeg tipper at sjelen ikke har noen masse eller vekt. Kroppen ?? Den ligger jo der.. Men dere tror vel ikke det er en slags "ånd" inni oss som vi kaller sjelen.. Sjelen er jo våre følelser, minner og deg selv som person.. Og alt er jo impulser i hjernen og kroppen vår i et stort nettverk.. Dette stopper når en dør.. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 jeg tror det med badevekta på side 1 kanskje har noe med treghet å gjøre? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har ikke tid til å lese posten eller linken, men jeg tror det er luft som blir sluppet ut nåt man dør. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 var de tikke en artikkel om dette i Illusrtert Vitenskap for litt siden? jo Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Janivars, Døden er en overgang til noe annet, man forsvinner ikke. Man kan snakke med døde mennesker gjennom medium, eller man kan gjøre det selv med f.eks. Oujia brett. Nå er det ikke alle som er så heldige å kjenne ett medium, faktisk uhyre få, så da blir det også til at det er uhyre få som tror man har en sjel eller noe tilsvarende. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Janivars, Døden er en overgang til noe annet, man forsvinner ikke. Man kan snakke med døde mennesker gjennom medium, eller man kan gjøre det selv med f.eks. Oujia brett. Nå er det ikke alle som er så heldige å kjenne ett medium, faktisk uhyre få, så da blir det også til at det er uhyre få som tror man har en sjel eller noe tilsvarende. ... Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Janivars, Døden er en overgang til noe annet, man forsvinner ikke. Man kan snakke med døde mennesker gjennom medium, eller man kan gjøre det selv med f.eks. Oujia brett. Nå er det ikke alle som er så heldige å kjenne ett medium, faktisk uhyre få, så da blir det også til at det er uhyre få som tror man har en sjel eller noe tilsvarende. Vel, det er din teori.... Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Når man dør så promper man en god del og luften går ut av deg. Det er det som veier rundt 21gram. Sjelen er bare noe jødene fant på for 5000år siden! Endret 31. august 2006 av HaGbErT Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Mtp, på tilbake meldingene fra innleggende til de fleste her, viser det hvor useriøse og trangsynte dere er (nå får jeg sikket advarsel ). Litt enklere forklart/vist for allmuen: Stå på baderomsvekta med bøyde knær. Vi sier vekta viser 70kg, reis deg opp, og vekta vil "hoppe" høyere til feks 80kg et øyeblikk. I kroppen er det muskler som trekker seg sammen og slapper av hele tiden, og disse gir igjen utslag av samme typen, men i en mye mindre skala. På en måte kan man si at kroppen ligger å hopper på vekta hele tidenn, når den dør, slutter den å hoppe. Vennligst tenk litt før dere lager nye innlegg, spesielt i Tek/Vit forumet. 2231360[/snapback] Det burde du også, får det du sier her har ikke noe med saken å gjøre. Når man gjør det du beskriver viser vekta mer fordi du bruker ekstra kraft og presser ned på vekta. Du gir deg selv høyere stillingsenergi ved å løfte deg opp. Når man ligger i en seng/vekt og spenner musklene i f.eks. bena, vil de fortsatt ligge på vekta/senga, vekten forblir uforandret. Luft vil ikke ha noe å si. Du veier verken mer eller mindre med mye eller lite luft i deg. (Men massetettheten forandres, men det har ikke noe å si her.) Eller, teknisk sett gjør man det, ettersom luft også er masse, men en vekt med bare luft på seg vil vise 0 fordi den er innstillt på vanlig atmosfærisk trykk. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hva om mennesket har en luftboble i kroppen som slippes løs i det man dør? Bare en tanke. Ellers støtter jeg Armalite sin forklaring. Endret 1. september 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Skjønte ikke den! __________________________________________________________________ De 4 kiloene er jo ALT lys som treffer jorden på 1 sekund, og det er mye lys, si f. eks at én lysstråle veier 0.0000001 µ, da skal det mye til for at den vekten skal forandre p ånoe, mens samlet er den stor Seff kan lys veie noe.... Bare se på svarte hull, dær slepper ikke lys ut igjen pga gravitasjonen. Da må jo lys veie noe! 2412717[/snapback] Einsteins genrelle relativitetsteori sier at lyset påvirkes av gravtisjon, selv om det ikke har noe masse. Så at lys har masse, er ikke bevist enda. Det at lys ikke unnslipper svarte hull, har med unnslipningsfarten å gjøre, dvs. hvor stor fart noe må ha for å slippe vekk fra et gravitasjonsfelt. Unnslipningsfarten til noe er gitt ved: v = √((2*γ*m)/r) Her er "m" massen til gjenstanden som skaper gravitasjonsfeltet. Massen til det som vil unnslippe, har ikke noe å si, dermed kan lys bli fanget i et svart hull uten å ha masse. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Her bumpes det opp en 2 år gammel tråd så det så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg