IntelAmdAti Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 http://www.forskning.no/Artikler/2004/mars/1078397327.63 Spennende. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Muskel spenninger vil virke på vekten av et menneske, når man dør vil disse slappe av, og man blir "lettere". En hund drept med gift (som sannsynligvis går på nervesystemet og lammer hunden), vil slappe av i disse musklene før den dør. Videre er forsøksmassen ikke stor nok til at man kan si at "slik er det", og hunder og mennesker er for forskjellige til å kunne sammenlignes. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Mukelspenninger vil virke på vekten av ett menneske? Hva i allverden mener du med det? Man kan trosse tyngdekraft med muskelspenninger? Jeg trodde du var skeptisk jeg Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Muskel spenninger vil virke på vekten av et menneske, når man dør vil disse slappe av, og man blir "lettere". Jeg nekter å tro at kroppen min har mindre masse når jeg slapper av enn når jeg spenner muslkene mine... Mindre masse=mindre vekt. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Mtp, på tilbake meldingene fra innleggende til de fleste her, viser det hvor useriøse og trangsynte dere er (nå får jeg sikket advarsel ). Litt enklere forklart/vist for allmuen: Stå på baderomsvekta med bøyde knær. Vi sier vekta viser 70kg, reis deg opp, og vekta vil "hoppe" høyere til feks 80kg et øyeblikk. I kroppen er det muskler som trekker seg sammen og slapper av hele tiden, og disse gir igjen utslag av samme typen, men i en mye mindre skala. På en måte kan man si at kroppen ligger å hopper på vekta hele tidenn, når den dør, slutter den å hoppe. Vennligst tenk litt før dere lager nye innlegg, spesielt i Tek/Vit forumet. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Muskel spenninger vil virke på vekten av et menneske, når man dør vil disse slappe av, og man blir "lettere". Jeg nekter å tro at kroppen min har mindre masse når jeg slapper av enn når jeg spenner muslkene mine... Mindre masse=mindre vekt. Hva veier en vekt? Den veier ikke "masse", men massens og tyngdekraftens påvirkning på vekten, og med musklene dine kan du "trosse" tyngdekraften. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 den gamle teorien har blitt motbevist for lenge siden. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvorfor skulle en sjel veid no? Hvis vi har en sjel, da veier den sikkert ingen ting. Lenke til kommentar
farke Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Denne teorien er blitt forkastet som rent falsum for mange år siden. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hva veier en vekt? Den veier ikke "masse", men massens og tyngdekraftens påvirkning på vekten, og med musklene dine kan du "trosse" tyngdekraften. Got it! Men, likevel spennende å lese om.... Men som Lord-KGA sier, hva skal vel en sjel veie... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Muskel spenninger vil virke på vekten av et menneske, når man dør vil disse slappe av, og man blir "lettere". Jeg nekter å tro at kroppen min har mindre masse når jeg slapper av enn når jeg spenner muslkene mine... Mindre masse=mindre vekt. Hva veier en vekt? Den veier ikke "masse", men massens og tyngdekraftens påvirkning på vekten, og med musklene dine kan du "trosse" tyngdekraften. Lord-KGA, Utrolig selvsikker påstand når vi tenker på at vi vet ingenting om hvordan tyngdkraft fungerer. Du hevder altså at det finnes noe som ikke påvirkes av gravitet? Armalite66, Og hva begrunner du den teorien med? Jeg syntes den hørtes voldsomt usannsynlig ut. Dette med at vekten vil vise mere vekt når du reiser deg opp kan nok ha noe med luftmotstanden som kommer når du reiser deg opp. At du skal ligge i en sengog miste vekt fordi du ikke strammer armen lengre f.eks. er veldig besynderlig. Hundene mistet ikke vekt når de døde. Hva har mennesker som ikke hunder har som forsvinner akkurat når vi dør? Dette burde være lett match for uvitenskapen å finne ut ettersom det tilogmed kan veies.Er det sjel eller muskelspenninger? Ifra mitt ståsted er det mye mere sannsynlig at det er sjel enn bare muskelspenninger, men mest sannsynlig at det er begge deler. farke, Jada, det er drøssevis av andre ting vitenskapen har sagt er bare tullball men som jeg likevel opplever.. Når du opplever ting vitenskapen sier er umulig og få eller ingen tror deg når du snakker om det fører det til at du holder stadig mere tett om slikt og stoler stadig mindre på vitenskapen. Tyngdekraft aner vi ikke hvordan virker, vi vet ikke engang hvorfor vi har evnen til å tenke Lenke til kommentar
farke Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 farke, Jada, det er drøssevis av andre ting vitenskapen har sagt er bare tullball men som jeg likevel opplever.. Så du sier altså at du har opplevd at sjelen din veier 21 gram? Hør nå her: neste gang du opplever noe utenom det vanlige, så ro ned og tenk etter om det kanskje kan ha en naturlig årsak eller til og med være noe trivielt og ofte forekommende/observert du har støtt borti. Ikke benytt enhver anledning til å rope "spøkelse/telepati/sjel = 21g/ulv" etc. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 farke, Jeg har gitt opp naturlige forklaringer for lenge siden. Jeg gidder ikke å fortelle andre om det heller, jeg blir jo ikke trodd uansett. Fysikklæreren min var kanskje den siste jeg nevnte dette for før jeg bare klappet igjen. Han tror jeg er synsk eller at jeg lyver. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det er vel blitt fundert på om denne vektforskjellen kan komme av at når man dør, slapper musklene som holder igjen avføring og urin av og dette går ut av kroppen... Uansett er vel forsøket blitt gjort på så få personer at det ikke har noen vitenskapelig gyldighet, eller? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Lord-KGA, Utrolig selvsikker påstand når vi tenker på at vi vet ingenting om hvordan tyngdkraft fungerer. Du hevder altså at det finnes noe som ikke påvirkes av gravitet? Kan du hveie de PSI ballane dine? Hvordan har det seg at de kan fly i lufta uten å bli påvirka av gravitasjon når de er virkelige? Hvor mye veier lys? Veier hjernen din mer når du lærer mer? Veier du mer når du tar empati på andre folk (Veier følelsene dems no, de som du da føler)? Veier harddisken mer når den blir mer full? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Så det finnes psiballer altså? Det holder jeg meg enda skeptisk til Dette med empati tror jeg du kan sammenligne med en radioantenne.. Veier en radioantenne mere når den tar imot signaler? Lenke til kommentar
RAM Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 http://www.forskning.no/Artikler/2004/mars/1078397327.63 Spennende. Leste faktisk et spørsmål i "Illustrert vitenskap" om dette fenomenet. Spørsmål og svar kan leses her: http://www.illvit.com/Crosslink.jsp?d=169&a=1217&id=8325_10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg