Gå til innhold

Nytt headsett


Anbefalte innlegg

Jeg sitter for tiden med et trust bass headsett som det er ubehagelig å ha på. Det er heller ikke noe spesiellt god lyd i det.

 

Derfor vurderer jeg sterkt å kjøpe ett nytt et.

 

Jeg skal bruke headsettet til å høre på musikk og spille cs. Det er veldig viktig at det er bra til å høre musikk med. Siden jeg skal spille cs tenkte jeg at det kanskje kunne vært bra med ett surround headsett. virker det bra i cs? Har cs støtte for surround?

 

Jeg har lest noen tester av Zalmans headsett med surround. Det så jo riktig bra ut, men det er jo ikke mic.

 

Finnes det ett bra surround headsett med mic? Kan noen eventuellt gi meg link til ett sted som selger en brukbar og billig mic som jeg kan feste øverst på genseren eller noe.

 

Hadde tenkt å bruke 500-600 kr på dette. Det viktigste for meg er at det er behagelig å ha på og at det er super lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt svært dårlige erfaringer med alle andre headsett enn KOSS.... Problemet er ikke nødvendigvis utformingen eller noenting, men det er det sinnsykt irriterende "vondt-i-øret" syndromet som preger det meste annet. Etter å ha sittet med headsettet på i bare 1 time kan man begynne å kjenne at det er svært ubehagelig på ørene. Dette TROR jeg kommer av at det er for mye strøm eller noe sånn som går gjennom ledninga og opp i høyttalerne i settet. Det høres nesten litt for vilt ut, men det er virkelig ingen forklaring på hvorfor man blir "kake" etter å ha sittet en stund med dårlige headsett.

 

Men jeg har altså brukt et dyrt Philips headsett også, og det var samma problemet....

 

MEN KOSS anbefaler jeg altså ja..... Tror ikke de har noen surround-modeller da, men du sparer i hvert fall ørene dine.... (Og kanskje hjernen også! Hvem vet?!)

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale Zalman hodetelefonene, da disse har utrolig dårlig lyd.

Ellers er det også rimelig ubehagelig å ha på.. Vil anbefale deg å kjøpe

et Sennheiser headset med mic.. Microplex.no har et stort utvalg av disse.

Om du har råd til det, går for ett av USB headset'ene til Sennheiser,

da disse har surround.. Er også rimelig bra lyd i de..

 

Så har du råd, så er det absolutt verdt å betale 1200kr ++ ...

Endret av XoRc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...