marcus Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Heisann!! Har problemer med at det tar lang tid (30-60sec) før jeg får kontakt med f.eks alle snarveiene som ligger på skrivebordet når jeg har startet maskinen på nytt. Når jeg først har ventet de 30-60 sec er det ikke noe problem før jeg starter maskinen på nytt. Kan dette komme av at jeg bare har 256MB RAM eller er det andre som har samme problemet?? Gidder liksom ikke kjøpe mer RAM, hvis det ikke er det som er problemet ettersom jeg nesten aldri kjører programmer som er veldig krevende. Viser det seg at det er RAM'en så får jeg kjøpe mer så fort prisene blir litt bedre... NB! Har forresten slettet unna mesteparten av programmene som vises nede i høyre hjørnet ettersom jeg trodde dette kanskje ville hjelpe.. Lenke til kommentar
net_force_ Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hmm, går ut ifra at du har Win XP og at det tar lang tid fordi endel programmer/prosesser skal lastes. Dersom det er tilfelle kan du gå Startmeny->kjør og skrive msconfig I dette vinduet kan velge ikke å laste endel proigrammer og prosesser som du mener du ikke har bruk for. NB! Pass på hva du gjør, noen prosesser trengs av windows, ta bare bort det du vet hva er!!!! Lenke til kommentar
marcus Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 har gjort det, men hjelper ikke... mener pc'en var sånn så fort jeg hadde formatert harddisken og lang inn win xp på nytt også.... Lenke til kommentar
sirius Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Det finnes et program som heter Bootvis på nettet. Prøv det. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 anbefaler deg som sistnevnte å laste ned bootvis, fikk ned oppstartstida mi med over 10 sekunder! går an å laste ned fra microsoft sine sider da de har laget det Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har dette problemet og jeg vet hva det er. I mitt tilfelle er det Win XP som prøver å koble til nettverk gjennom mitt ADSL modem. Maskina starter raskt og effektivt når nettverkskabelen er koblet fra. Så de 60 sekundene er den tiden det tar for maskina å gi opp å koble til lokalt nettverk. Det er nettverksloggen i Win XP som har avslørt dette. AMD XP2500+ 333 FSB Abit NF7s V2 512Mb PC2700 Ram Win XP Pro SP1 Topcom ADSL modem (fra Telenor) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 har du innsatlert norten internett securety/antivirus? dette gjorde at min pc bruke 1-7min på å få kontakt.. slå av antivirus å se om det hjelper.. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Takk for forslagene. Skal prøve å disable norton antivirus under oppstart, fungerer ikke det så prøver jeg å koble ut nettverkskabelen for å se om det er dette gjør oppstarten raskere... Hvis det viser seg at det er nettverkskabelen som gjør det, er det da andre måter å løse dette problemet på?? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Maskina mi ble 60 skunder tregere rett etter at jeg installerte drivere til hovedkortet med innebygget nettverkskort før jeg la inn Norton. Jeg reinstallerte også Win Xp forde jeg trodde det var noe jeg gjorde feil ved først installasjonen Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Maskina mi ble 60 skunder tregere rett etter at jeg installerte drivere til hovedkortet med innebygget nettverkskort før jeg la inn Norton. Jeg reinstallerte også Win Xp forde jeg trodde det var noe jeg gjorde feil ved først installasjonen nettverkskort vil alltid sinke en opstart spesielt om du kjører win2k (iallefal min erfaring). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Men hvorfor bare når nettverkskabelen står i? Det virker som maskina venter på noe for derretter å gi opp. Samt i windows loggen "unable to connect to IP--------" hvær gang jeg starter. Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Når nettverkskabelen står i søker datamaskinen etter andre maskiner under oppstart dette tar tid spesielt hvis det er noe som er galt i nettverksinstillingene, hvis du ikke bruker nettverk kan du ga til devicemanager å ta disable Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Grunnen til at den er treg er at windows venter på en lokal ip fra en dhcp server. Hvis du skriver inn en ip manuelt slipper du dette. Vil tro at det er det som er feilen, du kan eventuelt teste det ved å dra ut nettverkskabelen og starte opp da. For å endre ip: Gå til control panel, network connections. Høyreklikk på local connections og velg properties. Velg så properties på internet protocol og skriv inn en ip. Bruk gjerne 193.168.1.1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tusen takk! You are my hero! Nå har jeg lest system event logg, leitet i system services, googlet, lest windows help og kommet fram til det samme men ikke vist hva jeg skulle gjøre med det, men dær var løsningen! Det hjalp Takk og takk Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Ble raskere når jeg tok ut nettverkskabelen;) men hvordan finner jeg ut hva jeg skal fylle ut under properties på internett protocol?? Den sto på obtain an IP address automatically. Hvis jeg da skal sette den på: use the following IP address, så må jeg sikkert fylle inn IP,asbnet,gateway?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå