Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For lav Hastighet! Bør jeg godta dette?

Anbefalte innlegg

Jeg er en, til nå fornøyd Bluecom-kunde som har fått oppgradert hastigheten fra 1024/256Kbps til 2048/256Kbps. Iallefall er det den hastigheten jeg skulle ha, men den gang ei! Høyeste målte hastighet jeg har fått er ca 1700Kbps. Jeg har tidligere hatt 720/128Kbps og for kort tid siden 1024/256Kbps. Ved begge disse hastighetene har jeg fått litt bedre resultat en lovet, men denne gang var ikke dette tilfelle.

For meg er det klinkene likegyldig om er noen feil noen steder, det være seg sentralen er overbelastet eller andre ting. Jeg som kunde må kunne forlange å få levert det produktet jeg har betalt for. Skulle ikke dette være mulig, så må de i det minste kutte ned på månedsprisen min! Det står at prisen er 549,- for 2048/256Kbps, ikke 549,- for 1700Kbps.

For den som lurer. Ja jeg har sjekket at ingen andre ting bruker båndbredde plus jeg har lastet ned en fil fra en 10/10Mbitlinje, hvor jeg kom frem til en hastighet min bare var på ca 1700Kbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste ISPer forbeholder seg nedgang i hastighetene grunnet linjeavstander til sentraler, osv... Ikke alltid man kan kreve full fart, selv om det burde være sånn. Hvis man bor langt unna en sentral, kan man ikke helt regne med å oppnå full fart.

ellerno, med forbehold om feil

Lenke til kommentar

Får selv rundt 1900 etter å ha oppgradert fra det samme som deg, jada Bluecom som ISP.

Men etter å ha kjørt testen på www.tptest.se får jeg bekreftet at linjen min er over 2048 både på tcp og udp. Etter å ha prøvd linjen og lastet ned med iver 255 i snitt i flere timer har jeg funnet ut at jeg faktisk har hele linjen min...selv om jeg synes det er rart at ingen av test sidene bortsett fra tptest viste min fulle ned linje... opp linjen min er derimot en annen sak...har klaget på den, men jeg burde visst være fornøyd med 206 i stedet for 256.... :no:

Lenke til kommentar

Problemet ble funnet etter en samtale med Bluecom Support! Under oppgraderingen av sentralen, ble det gjort en eller annen feil! Dette skulle utbedres snarest! :D

Til opplysning vil jeg tilføye at de hos supporten mente først at problemet måtte være hos meg. At et eller annet måtte bruke ut-linja. En trojaner eller noe. Først da jeg totalt aviste at dette kunne være tilfellet, søkte de andre steder etter problemet. Som viste seg å være i sentralen. Selv om mange sikkert har problem med hastigheten sin pga trojaner o.l, så må dere ikke godta et for enkelt svar hvis dere er sikker at problemet ikke ligger hos dere.

Hadde jeg vært helt nOOb, så hadde jeg gjort som jeg først fikk beskjed om. Å logge hastigheten min med www.tptest.se i en uke. Problemet hadde da ikke blitt løst før flere uker ville ha gått.

Vil samtidig skryte av Supporten til Bluecom som var raske å hjelpe meg finne problemet etter at jeg ikke godtok deres første forklaring. Veldig hyggelig å ha med å gjøre. :thumbup:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...