TelCon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Hei! Har kjøpt et Asus hovedkort, med full spec: Asus P4P800-E DELUXE S478 I865PE, samt en Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott cpu. Montert alt sammen i et Chieftec-kabinett, koblet til begge power-ledningene, Twinmos Twister-ram (Pc3200 400 mhz), og skal starte pc'en. Men det skjer absolutt ingenting her bortsett fra at cpu-vifta starter og det lyser grønt på hovedkortet. Ikke så mye som et lite pip, selv om hovedkortet egentlig skal si ifra med stemme via pc-speakeren dersom cpu ikke er installert etc etc (heftig funksjon forøvrig, hvis den hadde virka). Jeg har testa med 2 cpu'er (like), som støttes av kortet, ref: http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800-...Deluxe&langs=11 , "Supports Intel Prescott CPU", samt 2 power. Med like dårlig resultat. Lurer nå på om kortet er DOA? (Dead On Arrival). Noen som har noen erfaringer med liknende? Og nei, det er ikke første maskinen jeg setter sammen.. Mvh, TelCon Endret 24. mai 2004 av TelCon Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 sjekk min tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=246530 Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har du husket å sette i P4-pluggen? Mener det var lignende symptomer når den ikke var plugget i.... Lenke til kommentar
TelCon Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Har satt i P4-pluggen ja, og jeg tviler på at jeg har tatt kortet med statisk, da jeg også bruker antistatisk fra jeg åpner esken til kortet og deler er på plass. Men at kortet er dødt, det tror jeg også, men tror heller at Asus kortet var DOA som tidligere nevnt.. Får sende det tilbake imorgen da.. -TelCon- Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Du kan jo prøve med en annen rambrikke for sikkerhets skyld, selv om det er lite trolig at den er årsaken, siden du ikke får noen feilmelding. Prøv også å resette kortet med jumpern. Lenke til kommentar
TelCon Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Kortet skal uansett reagere med pip etc dersom ram'en ikke er installert, og har prøvd jumperene allerede.. (Ikke første gang jeg feilsøker dessverre, hehe). Tror jeg konkluderer med at kortet er dødt så lenge jeg, så får jeg høre hva leverandøren sier. Takk for alle tips folkens.. -TelCon- Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ja da kan det desverre se slik ut ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå