Co[]V[]bster Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Heisann:) ville bare informere dere om att: City of heroes var en stor skuffelse iallefall for min del.. Jeg har hatt det i 3 uker nå (kjøpt online cd key via PlayNC) Jeg savner en haug med ting i dette spillet... du kan for eksempel ikke plukke opp noe å equippe det.. det finnes ikke noe som heter inventory. Det er lite å gjøre i byen, mange fiender riktignokk, men det er det.. Eneste man gjør og jeg gjorde var å stuke rund lete etter noen å drepe å ja, drepe [Hunt? hunte, hunte mer!!!] Så med mindre dere er Comic book geeks, marvel fanboys og superman wannabes så anbefaler jeg ikke denne MMORPG'en.. Mye mulig det kun er MIN mening, men synes i allefall det minste jeg kunne gjøre var å warne dere Så hvis dere vil unngå en smell, vent til dette spilet i det minste har fått adda en del essensielle ting, eller velg ett annet spill rett og slett. M.v.h Chris Endret 24. mai 2004 av Co[]V[]bster Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Jeg er enig med deg. Spillet er svært begrensa i hva det gir deg. Character creation delen blir skrytt opp fælt. Visstnok skulle det være tonn med mulige drakter du kunne mekke. Det dem ikke nevner er at det er få "deler" du kan velge mellom som ikke er laget som et sett. I praksis er det kanskje et par dusin sett med kostymer som du kan ta deler fra (bukse, sko, jakke, hansker, hjelm) og putte et fargemønster over. Utslaget dette gir er at istedet for unike helter så har du en skare generiske folk som alle har en følelse av likhet. Når det kommer til selve superkreftene er det overaskende få. Dvs du har mange evner å velge fra i utgangspunktet. Du velger 2 sett hver bestående av 9 evner totalt om jeg husker rett. Av disse har du 2 evner i starten og etterhvert som du går opp i levels kan du velge nye. Nå sier ikke jeg at det at spillere har for det meste de samme angrepene er noe nytt i denne sjangeren, men som et superhelt spill hadde det vært sterkt ønskelig med om ikke annet så iallefall bedre grafisk/animasjonmessig forskjell på evnene for å gi et preg av forskjellige helter. Konseptet gir seg ikke til ting som at en skal lete etter nye våpen og rustninger, så naturlig nok er det ingen items i den forstand. Det du kan få når du dreper fiender er midlertidlige stats-bonuser til bruk i kamp. Greit nok, men det er liksom ikke noe som vil drive deg. Det store salgspunktet (bortsett fra at du er en superhelt) er hvordan det skal være lett og sette seg ned og spille uten å kaste bort tid på venting eller reising og her gir spillet hva det lover. Dette er den sterkeste delen uten tvil. Det er flust av oppdrag og du får "influence" poeng for å fullføre de. Disse poengene er penger i alt annet enn navn. Penger du bruker til å trivielle ting som å endre på kostymet ditt, kjøpe en statue for å skryte av deg sjøl eller kjøpe "enchantments" (som du også kan få i belønning for oppdrag), disse brukes for å modifisere variabler i evnene dine som styrke og varighet. For øyeblikket er vel City of Heroes fra hva jeg vet det eneste mmorpg'et akkurat nå som tilbyr den grad av "pick up and play" brukervennlighet så det fortjener litt ros for det. (World of Warcraft og Guild Wars sikter seg også inn på dette, men er ennå måneder unna.) Ellers er det en mangel på variasjon i "dungeons". Du gjør akkurat det samme senere i spillet som i starten, forskjellen er at du har en håndfull flere evner å bruke, men det er noe som uunngåelig vil bli patcha og fiksa på etterhvert. Grunnen til at jeg ikke spiller det er at jeg ikke orka sette meg inn i storien (som visstnok er et av høydepunktene) og jeg er den typen gamer som må ha fat loot. Jeg vil ha sjeldent utstyr som det må arbeides for å skaffe, delta i store raid og jeg vill ha muligheten til å slåss med andre spillere. Greit nok.. det kommer en expansion med PvP, men jeg trur den vil lide av problemer som at ranged vs melee er veldig ensidig da det er en balanse den nåværende spillestilen ikke trenger ta i betraktning og heller ikke gjør. Endret 25. mai 2004 av Monsoon Lenke til kommentar
alfabanan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Vel, jeg må vel si meg uenige med BEGGE av dere. Synes at dette var et av de mest nyskapende MMORPG'ene som jeg noensinne har spillt. Synes at det er rett og slett deilig å slippe å løpe rundt i ødemarken for å drepe monstre som man kan gjøre i tusen andre MMORPG. I stedet for kjedelig ødemark, så har man laget en stor og fin by som man kan løpe rundt i, er jo bare helt fantastisk. Og dette med at man ikke kan plukke om items, eller forandre noe på "rustningen" gjør vel egentlig ikke noe for meg. Det å kunne skape sin egen helt, og fly rundt i byen med den. Se at folk bli ranet, fly ned og hjelpe dem er noe noe av dette som gjør at spillet blir så magisk. Dette er vel faktisk et av de spillene som jeg mener faktisk er verdt den lille summen som man er nødt til å betale i måneden. Og jeg gleder meg bare helt villt til tileggspakken City of Villans kommer ut, selv om utviklerene vil få en del problemer med balansering av spillet. Men som de andre her har sagt, dette er MIN mening. Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Character/drakt design delen er utrolig bra, og konseptet er originalt. Men jeg er enig i at innholdet ellers er veldig begrenset. Det virker som om det er aimet for den yngre generasjon. Veldig simpelt og combat orientert. Hvis du sammenligner med Anarchy Online eller Final Fantasy XI er det milevis unna. Nå har jeg kun spillt meg opp til level 8 i CoH, så kanskje det forandrer seg på høyere levels? Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg hadde kun en lvl 13 char, og hadde tenkt til å legge spillet på is til en eventuell expansion kom.. Men posten til "Alfabanan" inspirerte meg faktisk til å teste igjen. Jeg lagde en ny character: En "mutation blaster". Kan ikke si spillet er no særlig bedre en jeg synes for en uke siden men forhåpentligvis blir det kulere å det blir flere ting å gjøre på høyere lvl.. Takk for inspirasjonen Alfa [Er jo litt veldig kjedlig å waste 500kr så da får jeg få litt valuta å spille] M.v.h Chris Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Kor for jeg lastet ned spillet å kjøpt cdkey da? Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Her, registrer en playNC account, kjøp spillet og så går du inn på din account. der står cd keyen og en download link Tenk deg godt om før du kjøper da Også husk på at de også selger lineage 2 på samme siden så trykk riktig når du bestiller det er to knapper rett ved siden av hverandre.. M.v.h Chris Endret 25. mai 2004 av Co[]V[]bster Lenke til kommentar
alfabanan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 V[]bster' date='25/05/2004 : 12:00'] Jeg hadde kun en lvl 13 char, og hadde tenkt til å legge spillet på is til en eventuell expansion kom..Men posten til "Alfabanan" inspirerte meg faktisk til å teste igjen. Jeg lagde en ny character: En "mutation blaster". Kan ikke si spillet er no særlig bedre en jeg synes for en uke siden men forhåpentligvis blir det kulere å det blir flere ting å gjøre på høyere lvl.. Takk for inspirasjonen Alfa Hehehe.... Jeg hadde også en blaster. Synes at de er mye bedre og coolere enn de andre typene. Vil ikke ha en helt som står i midten av en klynge fiendtlige maskerte menn. Da foretrekker jeg heller å stå litt på avstand. Men, nå har ikke jeg spillt spillet sioden beta. Vet ikke om det har forandret seg så veldig. Må vel bare få samlet meg slik at jeg kan få begynt å spille det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå