Zepticon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har tenkt å sette i to innsugsvifter helt nede ved gulvet i kabinettet mitt... Hvordan skal jeg gå frem for å sage hull og sette inn viftene uten at dette ødelegger aluminiums kabinettet mitt? Noen spesielle verktøy? Tips? Plantegninger? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Maskeringsteip er veldig viktig. Bruk enten hull-sag eller dremmel, eller stikksag... Tegn selvfølgelig opp før du skjærer... Mål flere ganger for å være sikkert Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 men er det lurest med et stort hull eller flere små? Og burde jeg ha et filter mellom vifta og kabinettet for å hindre støv? I så fall hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg vil anbefale filter, ja. Både Microplex og 3dfxcool har vel viftefiltre. Ellers er det sikkert andre ting som kan brukes. Du bør ha et stort hull per vifte, gir best luftflyt. Men jeg stiller meg litt tvilende til at du trenger vifter nede ved gulvet i det hele tatt. Hva skal de kjøle? Disker? Jeg ville brukt store filtrerte luftinntak uten vifter, tettet igjen alle sprekker så godt som mulig (for å hindre støv), og kun brukt kabinettvifter til utsug. Jeg har sett tester som viser at dette er mest effektivt, og AMD bekrefter at vifter til innsug sjelden har noen betydelig effekt. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ikke kjøp "sjappefiltre", de er skikkelig dårlig i forhold til mors\damas gamle silkestrømper Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Størrelsen på hullene kommer jo an på viftestørrelsen. To 120mm vifter hadde jo vært tøft da.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Bruk Hullsag hvis du har det - det er det letterste ellers fungere stikksag helt fint. Et fint - litt tynt blad er å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå