Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette problemet oppsto etter at jeg var på et lan med en datamaskin som først hadde samme problem.

følgende error kommer opp etter at jeg ha hatt pc'n på en stund:

D:\Docume...\....\Desktop is not accessible. Not enough quota is available to process this command.

Alt på skrivebordet forsvinner bortsett fra min datamaskin og de som er der når ny bruker lages. Jeg får ikke åpnet min datamaskin. Shut down er borte. alle programmer borte fra startmeny. ctrl alt del funker ikke.

når jeg så restarter maskin er alt som før igjen.

Jeg innstalerte Panda AntiVirus, men den fant ikke noe virus. (kanskje den var litt gammel, fra tidlig 2004), prøvde også adaware men den fjernet ikke problemet.

Er det virus?

Pc'n min har ikke vært på nett på en god stund, og dermed ikke lastet ned nyeste oppdateringer til windows. kan det være feilen? at nettverket har åpnet opp et slikt hull som forosaker problemer?

Må jeg innstallere oppdateringene til Windows?

Irriterende problem, ser ut som virus men virusfjerner finner den ikke... noen som har hatt samma prblem? eller som vet hva det er og/eller hvordan den fjernes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dere tuller... kan det at hardisken er for varm forosake slike problemer??

det hadde jeg aldrig trodd... likesom jeg ikke trodde litt pasta kunne hjelpe mellom kjøler og prosessor for litt siden.. :)

når jeg tenker meg om så begynner hardisken min å bli litt full, men det er da enda plass i massevis av gigabyte.. men det er jo rart at dette problemet startet i lanet... og når en annen hadde akkurat samme problem..

jeje, takk for tipsa, skal prøve det ut

Lenke til kommentar

jeg åpnet kabinettet, men det ser ikke ut til å hjelpe.

tror ikke jeg skal kjøpe vifte med det første(siden jeg har litt dårlig økonomi), men skal se om jeg får tak i en...

- forsatt rart at det strartet under lan, som om det skulle ha smittet fra en annen pc..

Lenke til kommentar

Lukter jeg et sasser virus ?

Det samme skjedde iallefall med meg når jeg hadde det.

Sasser "spiser" all prosessorkraft og derfor kan ikke maskinen gjøre noe spesielt osv.

Enkelt å sjekke, gå inn i regedit og inn i HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/CURRENTVERSION

/RUN

Ligger det her en nøkkel som sier : "avserve.exe"="%Windir%\avserve.exe"

så har du sasser viruset

Fjernes ved å :

1. Først slå av viruset i taskmanager (ctrl-alt-delete) under processes/avserve.exe

2. Slett nøkkelen i regedit ("avserve.exe"="%Windir%\avserve.exe")

3. Slett selve Avserve.exe i windowsmappa

Hvis det er .B versjonen så heter fila "Avserve2.exe"

Oppdater Windows litt kjapt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...