Gå til innhold

kan jeg få en gaming pc til rundt 5k?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart du får en god gaming PC til under 5000. Sats på Athlon XP til 650 kr som kan overklokkes, billig Socket A til 600 kr, kabinett med vifte til 700 kr, f.eks. et 9800 pro til 1800, 2x256 MB minne til 800 og en kjøler til CPU til 350. Skal være rett under 5000, og da har du en rask gaming PC. Hvis du har skjermkort fra før får du dette for litt over 3000.

Lenke til kommentar

Her er en PC jeg satt opp i dag til rundt 5000 kr.

Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW

Totalt: 5968.99 (Harddisken kosta 820.01)

Komplett.no : http://teip.mine.nu/arildpc/

Noe som burde være endra på denne?

Endret av kim
Lenke til kommentar
Trengte ikke han kun hovedkort, minne, CPU, PSU og evt kabinett?

Jo, men var litt tilfeldig at jeg satt opp en pc til ca 5000kr tidligere i dag :thumbup: og reknestykket totalt - harrdisk skulle da gå greit ;)

Lenke til kommentar

kan man bruke en 3 år gammel harddisk? Har det kommet noen nye som er så mye bedre da? Min er meget stillegående..og jeg har hørt andre HD som uler som sirener. Tror ikke man får bedre ytelse av en harddisk som går litt hurtigere.

Lenke til kommentar

Det viktigste er faktisk hovedkortet, henger sammen med oppsettet på operativsystemet på harddisken. Ergo vanskeligst å oppgradere uten reinstallasjon.

Sjekk at det er S-ATA og mulighet for raid på kortet. Raid=Kjekt å ha ved en eventuell interesse for videoredigering, eller som en større sikkerhet for dine filer.

Integrert lyd er god nok på de fleste HK, og kan oppgraderes senere på en enkel måte ved å kjøpe lydkort.

Minne bør være kun ett stk 512Mb brikke. Dette gir deg rom nok for utvidelse på ethvert hovedkort (når programmer begynner å kreve mer enn 1Gb minne må HK sikkert byttes også).

Strømforsyning er en viktig detalj. Dårlige strømforsyninger er ustabile, støyer, og klarer ikke å få varmen i toppen av kabinettet fort nok ut. Sats på et kvalitetsmerke (se gjerne HW.NO's anbefaling, AOpen) eller Enermax.

AMD eller Intel? Vanskelig å si, prosessoren til Intel er dyrere, men prosessoren til AMD er mere kresen på god (og dyrere) kjøling, programmene fungerer like bra uansett!! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...