Jakobsa Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har bestemt meg for å kjøpe vannkjøling. Men siden det blir første gang så vil jeg gjerne ha litt tips om hva som er bra og ikke. Heg vil ha noe som er stilli og kald, men har ikke mere enn ca 1500 kr..... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Du kan sette saman vannkjøling på www.microplex.no . Ellers syns eg du skal fortelle meir om kabinettet ditt, cpu, ram, skjermkort og hovedkort. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Dersom du ikke har mer enn 1500, blir du desverre nødt til å ta det som er. Det er med andre ord ikke mange komplette vannkjølinger til 1500. Det eneste jeg har sett er ett til 1100 (?), men dette var kun til CPU. Husker ikke hvor dette var hen. Hvis du er heldig kan du få kjøpt et brukt et til den prisen da Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Sjekk bruktmarkedet for waterchill sett. Har sett et par billige der. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har en AMD xp 1800 +, med idle temperatur på 45 grader, ATI radeon powercolor 9600 xt, og chipsett som skal kjøles. Om jeg skal sette sammen ett sett selv, er det da ikke vanskelig å få alt til å passe? Er det isåfall noen som kan gi meg ett forslag.... billigst mulig, men jeg betaler det det koster. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Som sagt www.microplex.no men du må passe på att det er same nippelane på alt og det er nytt so viss du skal kjøpe det der å kjøle alt d du vill so pasera du sikkert 2000-2500 kr Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Kan noen gi meg ett forslag på å kjøle alt.... for ca 2000 - 2500 kr? Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Dette er jo et billig sett hvor du får kjølt "alt", det har liten radiator tho. Ytelsen hvet jeg heller ikke egentlig noe om men ligger jo noen linker til tester @ komplett. Som et litt dyrere alternativ har du jo dette settet Dette har vell litt bedre CPU blokk. Kansje noen av disse kan gjøre susen for deg Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Samansatt på www.microplex.no vare nr. Det er berre å søke på desse nr. CPU : MCW5000A chipset : MCW20R Pumpe : AC41001 radiator : AC31021 Tank : AC34102 slange : K0100608 3 meter kouksjonsbeskyttelse : AC53101 slangeklemme : MM54195K14 Diverse dekse: AC32021 AC34901 Mvh Ole-Johan Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Tusen takk for hjelpen.... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Kjøp skikkelige saker, kun CPU-blokk radiator osv. med det første, og kjøp det andre senere. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Kjøp skikkelige saker, kun CPU-blokk radiator osv. med det første, og kjøp det andre senere. Hvorfor det? Blir det ikke varmt selv om jeg kjøler cpu? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du treng berre å kjøle cpu med det fyrste..chipset kan du sette på ei passiv kjøleribbe viss du vil ha bort vifta. Skjermkort der i mor må du ha vifte eller vannkjøling på. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg selger en AC twinplex cpu-blokk (Athlon) rimelig og en eheim pumpe. Kan ta det pm om du er interessert. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Du treng berre å kjøle cpu med det fyrste..chipset kan du sette på ei passiv kjøleribbe viss du vil ha bort vifta. Skjermkort der i mor må du ha vifte eller vannkjøling på. Hvor varmt må det ævre for at det er "skummelt" å la pcn jobe? Jeg har hørt at om du har høy temperatur inni pc'n så forkorter det levetiden på prossessor o.l. betydelig. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 www.hcs.no se på vannkjølingssettet de har der Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Dropp radiatoren og heller bruk en tank på 25 liter eller mer, det har jeg og det funker brillefint Eneste problemet var å få det tett i tilkoblingen til tanken siden jeg valgte å bruke en tappetut som gjør at jeg kan stoppe og tømme systemet uten problem. Andre negative sider er at du må plasere den rett eller så tømmes pumpen pga trykket, men det er sikkert bare oss meg siden jeg har mye mere slange før enn etter pumpen (pumpe>tank>cpu>nb>gpu>) så waterchill-pumpetanken begynte å surkle når 25L-tanken lå på gulvet. Temperaturen stabiliserer seg på noen og 30 grader (10 C over romtemp ca.) og jeg slipper en støyende radiatorvifte, dessuten så ser den hvite plastdunken ganske fancy ut når jeg monterer UV lys under den skal se om jeg får fiksa et bilde eller to av vindunderet en dag Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 www.home.no/gloff Der kan du jo se på prosjektet mitt, bruker swiftech kjøleblokker og litt ac stæsj. Driver akkurat med lekkasjetest av min nye Typhoon tank :-) Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 www.home.no/gloff Der kan du jo se på prosjektet mitt, bruker swiftech kjøleblokker og litt ac stæsj. Driver akkurat med lekkasjetest av min nye Typhoon tank :-) Du har endelig fått delen dine fra NetC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå