Gå til innhold

Kjøling av gf2 pro

CSSSK

Anbefalte innlegg

HAr sett meg jævli lei av det sinnsyke bråket som kom fra mitt asus v7700 gf2 pro. Den lille vifta klarte å lage mye bråk! Holdt på å lage vannkjøling til kortet i går, men fikk et lite uhell og drukna hovedkortet, så jeg ble lei og limte på en taisol kjøleribbe (den gamel typen uten kobberbunn) som jeg hadde liggende. Fyra opp maskina (etter å ha tørka hk) og alt virka helt stabilt. Kjørte 3dmark 3 ganger på rad uten feil i grafikken. Men når jeg kjenner på ribba er det såvidt jeg kan holde fingern der så lenge jeg vil. Er dette skadelig? Mener å huske at jeg nesten brant meg hvis jeg tok på baksida av kortet med dem originale kjølern også, så det kan vel ikke være så ille? Hva er egentlig kritisk temp for GPU'en?

Kan ikke skjønne at den lille vifta som var der kan ha no særlig bedre kjøling enn en passiv taisol-ribbe (som tar opp to PCI-plasser :razz:), eller tenker jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det, men det får bare alt til å henge seg, så jeg avinnstallerte det igjen... Måler heller med digitalt termometer bakpå gpu hvis jeg gidder, men det virker stabilt så jeg bare lar det stå til jeg... Hovedkortet mitt som drukna litt derimot har sagt takk for seg :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 00:30, Asha'man skrev:

Vist du laster ned/legger in ASUS SmartDoctor så kan du overvåke temperaturen på GPU'en. Her kan du starte opp cpu coling, dynamic graphic cooling og overheat protection.

Kan den brukes på V7100-serien også?

Nei, glem det, sjekka, men det ville ikke installere. Må vel ha temp-sensor på kortet... burde ha skjønt det. Må nok kjøpe meg nytt skjermkort ja.

- PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl -

[ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-04-16 00:43 ]

Lenke til kommentar

Fikk smartdoctor til å funke sånn noenlunde, og det viste en temp på ca 62 grader idle i Windows. Etter å ha kjørt 3dmark to-tre ganger på rad lå den på 65. Datan er så stille og rolig nå, og jeg har ikkeno lyst til å åpne kassa lenger da jeg har hatt diverse dårlige erfaringer med det i det siste (ødelagt en harddisk og et hk pga litt "bondemekk" :wink:)... Skjermkortet virker stabilt det, overlevde ihvertfall LAN i helga, så da regner jeg med at det overlever her hjemme også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...