Gå til innhold

USA egentlig overlegne i kamper i Irak?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kommet over flere fenomener som går igjen når jeg har lest om kamper som foregår i gatene i Irak. Dette baseres på vestlige medier, men dog:

• 40 irakere drept, 1 amerikaner drept
  • 12 irakere drept, to amerikanere såret
  • osv...

Det er ikke vanskelig å skjønne at amerikanerene har bedre våpen og rustning enn våre irakiske venner, men de burde kanskje lære seg å kjempe litt mer effektivt om de først skal stå imot amerikanerene... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vei, i motsetning til amerikanerene, som bortsett fra å ha bedre utstyr også har bedre trening, så har ikke alle irakere mulighet eller penger til å drive militær trening fulltid...de må nok sannsynligvis jobbe til livets føde i tillegg til de fritidsaktivitetene med AK47'er....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja, gi irakerne atomvåpen og annet snacks, så vi kan få et verst mulig blodbad!

:roll:

Det er faktisk slik franskmennene tenker...

http://www.thedissidentfrogman.com/dacha/001525.html

There is, however, another serious imbalance for which we are in part responsible, namely the imbalance of forces. I have no hesitation in saying that we must consider giving the Arab side a large enough force, including a large enough nuclear force, to persuade Israel that it cannot simply do whatever it wants. That is the policy my country (DF: i.e. France) pursued in the 1970s when it gave Iraq a nuclear force. We have now destroyed it. So we will carry on with our policy of imbalance and what is happening today is merely the annoying but inevitable result of our collective blindness and cowardice.

Slike ting snakker de om i EUs parliament... :scared:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
LOL, driver du ett korstog mot Frankrike?

Jeg støtter motstandskamp, og ville ikke nølt med å utstyrt irakiske geriljagrupper med raketter, penger og kraftigere maskingevær.

Frankrike driver et korstog mot seg selv med slike idiotiske utspill.

Du støtter altså en minoritetsgruppe i Irak til å undergrave et demokrati fra å forme seg? OK...

Du støtter folk som dreper sivile?

Ja ja...

Å styrte Saddam er fy fy, men støtte en liten gruppe mennesker undergrave rettighetene til et helt folkeslag, det er OK.

Ikke bare det, motstanden fører bare til at USA må drepe flere, at USA må bli der lengre, at irakere må vente lengre til å bestemme over seg selv. Men dette støtter du altså. Greit... Fint å vite at du er klinkende gal.

Lenke til kommentar
LOL, driver du ett korstog mot Frankrike?

Jeg støtter motstandskamp, og ville ikke nølt med å utstyrt irakiske geriljagrupper med raketter, penger og kraftigere maskingevær.

Frankrike driver et korstog mot seg selv med slike idiotiske utspill.

Du støtter altså en minoritetsgruppe i Irak til å undergrave et demokrati fra å forme seg? OK...

Du støtter folk som dreper sivile?

Ja ja...

Å styrte Saddam er fy fy, men støtte en liten gruppe mennesker undergrave rettighetene til et helt folkeslag, det er OK.

Ikke bare det, motstanden fører bare til at USA må drepe flere, at USA må bli der lengre, at irakere må vente lengre til å bestemme over seg selv. Men dette støtter du altså. Greit... Fint å vite at du er klinkende gal.

Var det en offisiell uttalelse fra den Franske stat, har personen som uttalte det hele Frankrike med seg?

Hvordan vet du det er minoritetsgrupper? Slik jeg oppfatter det så har motstandsgruppene bre støtte i folket. Jeg har heller ikke noe tro på dette "demokratiet" USA skal skape. Jeg støtter folk som kjemper mot imperialistmakter som tar for seg i andre land, jeg støtter folk som kjemper imot okkupasjonsmakter.

Jeg støtter IKKE at sivile blir drept. det er en forskjell på å støtte saken de kjemper for, og å støtte alle handlingene som blir utført. Det trodde jeg DU visste.

Lenke til kommentar
Seixon riktig, hadde det ikke vært for de støgge faens fundamentalistene og andre skithuene der nede som ødelegger, kunne usa blitt ferdige og trukket seg mer og mer ut!

Og hvis USA trekker seg ut så tror du alt blir ordna ??? :ermm::thumbup:

:hrm:

Lenke til kommentar
Var det en offisiell uttalelse fra den Franske stat, har personen som uttalte det hele Frankrike med seg?

I Europaparlamentet velges det inn politikere fra medlemslandene utifra landenes folketall. Det er _velgerne_ fra i de forskjellige landene som stemmer, de blir ikke utnevnt av landets regjering. Medlemmene i Europaparlamentet uttaler seg på vegne av sitt parti eller seg selv. Uttalelsene må ikke tas for et lands offisielle synspunkt.

Med dette systemet blir sammensetning mer farget av unionens innbyggere enn de sittende regjeringen. Men på en annen side velges det inn folk med til tider ekstreme synspunkter, f.eks. FN-politikere (Front National).

Å gi atomvåpen til Irak er verken EUs eller Frankrikes politikk. Å stoppe noen franskmenn fra dette er ikke verre enn å melde seg inn i EU å bruke stemmeretten.

EDIT:

Uttalelsen gjaldt ikke krigen i Irak, men maktbalansen i Midt-østen. Globalt sett er vel ikke israelernes atomvåpen noe mindre farlig enn arabernes. Ingen som tenker på arabernes redsel for en regjering med religiøse fanatikere som sitter på atomvåpen (Israel). Ikke misforstå, jeg er imot all spredning av atomvåpen, men tenk nå litt over hvem som egentlig er farlig.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Hvordan vet du det er minoritetsgrupper? Slik jeg oppfatter det så har motstandsgruppene bre støtte i folket. Jeg har heller ikke noe tro på dette "demokratiet" USA skal skape. Jeg støtter folk som kjemper mot imperialistmakter som tar for seg i andre land, jeg støtter folk som kjemper imot okkupasjonsmakter.

Det virker som at du baserer din støtte utelukkende på motstandsgruppenes anti-USA/antikapitalistiske/antivestlike/kommunistiske tankegang. Har jeg rett? Er all imperialisme dårlig? Hva hvis kommunistene skal drive litt imperialisme, slik som de drev på rett etter 2. verdenskrig? Er det like dumt?

Lenke til kommentar

Jeg baserer min støtte på at det er rettferdig motstandskamp mot en imperialistisk okkupasjonsmakt. Det vil ikke nødvendigvis si at jeg støtter ideologien til motstandsgruppene.

Og ja, imperialisme er alltid dårlig, sovjets imperialisme var like dumt som USAs imperialisme.

Lenke til kommentar
Er all imperialisme dårlig? Hva hvis kommunistene skal drive litt imperialisme, slik som de drev på rett etter 2. verdenskrig? Er det like dumt?

Jeg vil si det er to slags motsetninger, kommunisme og imperialisme. Imperialisme bygger på å ekspandere, og sette seg høyere enn de andre, mens kommunisme er likeverd og ofte desentralisering.

Det sovjet gjorde var galt. Akkurat som det var galt når alle andre imperier gjorde det samme, og det usa gjør nå. Og så langt har det ihvertfall funket hver gang - imperiene har falt :scared:

Er vel like greit.

Lenke til kommentar
Seixon riktig, hadde det ikke vært for de støgge faens fundamentalistene og andre skithuene der nede som ødelegger, kunne usa blitt ferdige og trukket seg mer og mer ut!

Og hvis USA trekker seg ut så tror du alt blir ordna ??? :ermm::thumbup:

:hrm:

Det var da virkelig det som var planen. La oss se hva som skjer den 1. Juli (?), som er fristen USA har satt for å trekke seg ut.

At det fortsatt er terrorister som lager kvalme etter den tid, er det vel liten tvil om.

Slik situasjonen er nå, er en uttrekning høyest uforsvarlig.

La oss alle i god solidarisk ånd starte en pengeinnsamling til terroristene i Irak, slik at krigen kan vare enda litt lengre. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...