Gå til innhold

ditt anlegg.

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg hørt noe orntlig rørforsterker. Hvis jeg tar utgangspunkt i min hybridforsterker: Joda, lyden blir en anelse varmere, men jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive varmere lyd med ord. Tenk deg at musikken får mer sjel eller noe slikt :roll:

Hvis du er plaget av krass og skarp diskant er det kanskje høyttalerene dine det er noe i veien med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke direkte plaget med det, det er veldig individuelt fra sang til sang..

men da er det kanskje sangene da.. uansett, det ville bli mye lettere for meg å høre forskjellen hvis jeg fikk bygd meg en slik selv..

kan du hjelpe meg med å sette sammen en handle liste?

Lenke til kommentar
i byggesett?

det er det jeg må/vil ha bla.a pga prisen, og litt fordi jeg har lyst på et byggesett i den sjangeren..

Gå i forumet på Hifisentralen å spør om rørforsterkere,du får nok svar hos noen "Hi-Fi Freaks" der.Norsk Audio Teknikk har rørforsterkere,men de er ferdigbygde.Som du kan se der er rørforsterkere DYRT.De minste er på bare 2*10 watt,men rørwatt er ikke det samme som transistorwatt.Hvis du ikke har tenkt å bruke masse penger,så bør du ikke satse på rør.Fin deg en brukt slik,med et par B&W høyttalere spiller den nydelig.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

den kostet jo 1000 ny...

men på den siden som peterman foreslo så det jo ut som om det kostet ca 500 dollar for et byggesett...

det virker da mye greiere, eller er det ikke hele byggesett jeg har sett prisen på der? http://www.printedelectronics.com/welcome.htm

hvis det er hele byggesett, kan du/dere hjelpe meg å sette sammen et derifra, så jeg kan høre med moren min om jeg kan få kjøpe det? (er bare ca 16år, og har ikke penger..)

Lenke til kommentar
den kostet jo 1000 ny...

men på den siden som peterman foreslo så det jo ut som om det kostet ca 500 dollar for et byggesett...

det virker da mye greiere, eller er det ikke hele byggesett jeg har sett prisen på der? http://www.printedelectronics.com/welcome.htm

hvis det er hele byggesett, kan du/dere hjelpe meg å sette sammen et derifra, så jeg kan høre med moren min om jeg kan få kjøpe det? (er bare ca 16år, og har ikke penger..)

Hvilke høyttalere har du tenkt til å bruke til rørforsterkeren?

Denne er nydelig,men dyr.

Anbefaler deg ikke å bygge.Hvis du ikke blir fornøyd med lyden,så er det bortkastede penger.Du vil få problemer med å selge en forsterker som du har bygd selv.

Lenke til kommentar
den kostet jo 1000 ny...

Anbefaler deg ikke å bygge.Hvis du ikke blir fornøyd med lyden,så er det bortkastede penger.Du vil få problemer med å selge en forsterker som du har bygd selv.

Dette begynner vel og bli litt vel OT? :roll:

Lenke til kommentar
TV: Thomson 28" Widescreen Sort

DVD: Playstation 2 + optical cable

Receiver: JVC RX-5020R Sort

Front: Eltax Millenium 400 Bøk

Bak: Eltax Millenium 100 Bøk

Centre: Eltax Millenium Centre Bøk

Sub: Yamaha SW-015 Kiresebær

Har et spørsmål...

Vil jeg få betydelig bedre lyd og bilde med en standalone dvd spiller?

f.eks:

SONY DVPNS 330S

Kanskje ikke betydlig bedre lyd, men betydlig bedre bilde vil du få med f.eks. en sony dvpns-360 til ca. 1200 kr.

Lenke til kommentar
den kostet jo 1000 ny...

bare en siste OT...

jeg var en av den typen som kjøpte lego kunn for byggingens skyld, jeg lekte aldri med det... det var byggingen jeg likte, det, sammen med prisen er det grunnen til at jeg har lyst på byggesett.. :yes:

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

TV: Phillips 32" widescreen

SF: Sony DA5000ES

DVD: Sony DVP-S7700

CD: Sony SCD-XB770

Høytallere:

Front: Infinity EL-30

Center: Athena C1

Sub: Kef 40B

BH: Noen råttne jvc fra et lite alt i et anlegg.

Bør snart få meg en ny tv, pluss at både front høytallerene og centeren skal flyttes bak og det skal noe annet inn i forand.

Lenke til kommentar
noen som vet hvor man får en grei (og billig) rørforsterker som byggesett? jeg har hørt at de skal ha en varmere lyd enn de litt mer moderne forsterkerne, så da tenkte jeg at det kunne jo passe fint å prøve slike når jeg først skal prøve noe annet enn datahøytalere og de som er innebygd i tv'n.. (+ vræka ministereo)

Rørforsterker er vel generelt svindyrt... ;)

...eller??

Som med alt annet betaler man ofte VELDIG mye for merket i HiFi.

Bygger man selv er man iallefall garantert å få det man betaler for. P

enga som ellers ville gått til at det skal stå et merke på rørforsterkern, kan man heller legge i komponenter. Gode komponenter kan man høre, mens et merke kun kan sees.

Lenke til kommentar

Høytalere: Dynabel Euforia. (selvbygde)

Effektforsterkere: Aragon Palladium monoblokker.

Forforsterker: Electrocompaniet EC4.6

CD: Billig Technics (skal bytten når jeg får råd...)

Sub (for filmtitting): AV-Bass (selvbygd) Med brokoblet NAD 2600 og selvbygd aktivt 24db delefilter.

Gammelt NAD/DALI surround- system. (for tiden ikke oppkoblet)

Jeg liker å bygge selv. Har flere prosjekter under "uttenking"... Først og fremst kabler (signal og høytaler kabler). :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anlegge mitt:

Forsterker: Eltax AVR-800 6.1 channel home theater receiver

Front høytalere: Eltax millennium 500 svart

Center: Eltax millennium center svart

Bak høytalere: Fisher STE 1071

Bilder av anlegge har jeg her: Bilder

Sikkert ikke best i verden... men funker helt fint.. yeah

Lenke til kommentar

Sub (for filmtitting): AV-Bass (selvbygd) Med brokoblet NAD 2600 og selvbygd aktivt 24db delefilter.

Jeg liker å bygge selv. Har flere prosjekter under "uttenking"... Først og fremst kabler (signal og høytaler kabler). :yes:

Du kødder?!?! *sikle sikle*

Hvordan er AV-bassen egentlig? Driver å leker med ideen om å bytte ut sub'en min til mine Seas Avanti. Var på Eltek og hørte på AV-bassen, men de hadde justert så dårlig så fikk ikke noe bass omtrent (og de sprengte de knøttsmå satelittene de brukte)....

En ting til, har du noen bilder? Klør etter å se den kombinasjonen!

Endret av Audiophil
Lenke til kommentar

HOHO!

steike da man!! (går utfra at du er det..)

litt av et annlegg..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Høyttalere: Jamo Concert 8 (modifisert med nye hardwirede delefilter med Foliespoler og MCap Supreme kondensatorer, samme komponenter som står i Dynabel Euforia)

Forsterker: Denon PMA-S10 mkII (modifisert med DC-filter fra LC Audio)

Drivverk: Denon DCD-1650

D/A konverter: Doxa 014 mkII (modifisert med nye MCap Supreme kondensatorer på utgangene, dac-chippen er byttet ut med den siste fra Crystal)

Bruker TaraLabs kabler over hele linja. Spiller pr. i dag litt for varmt, men det skal justeres med nye høyttalerkabler etterhvert. Spiller ihvertfall meget oppløst og deilig :thumbup:

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
D/A konverter: Doxa 014 mkII (modifisert med nye MCap Supreme kondensatorer på utgangene, dac'en er i tillegg oppgradert med LC Audios nye LClock XO3 og synket med klokken i drivverket)

Hvordan var overgangen fra uten-til-med LClock XO3?

mvh ZemteX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...