k_drey Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Takk for svar.. Hva menes med å presse noe inn i sidene på en høytaler?? Gir eltaxene bedre lyd enn for eksempel Gale 3040?? Ta hendene på sidene på en av høyttalerkassene, midt på (begge sidene). Så bare press inn med hendene (trenger ikke å ta så hardt i for dette hjelper ikke så alt for mye, bare press sånn høvlig) da vil du merke forskjellen. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 TV: Thomson 28" Widescreen SortDVD: Playstation 2 + optical cable Receiver: JVC RX-5020R Sort Front: Eltax Millenium 400 Bøk Bak: Eltax Millenium 100 Bøk Centre: Eltax Millenium Centre Bøk Sub: Yamaha SW-015 Kiresebær Har et spørsmål... Vil jeg få betydelig bedre lyd og bilde med en standalone dvd spiller? f.eks: SONY DVPNS 330S Jeg ville definitivt byttet ut PS2 med en standalone dvd-spiller! Etter min mening så egner ikke PS2 seg til film titting. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg ville definitivt byttet ut PS2 med en standalone dvd-spiller! Etter min mening så egner ikke PS2 seg til film titting. ...og den egner seg absolutt ikke som cd spiller. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Takk for svar.. Hva menes med å presse noe inn i sidene på en høytaler?? Gir eltaxene bedre lyd enn for eksempel Gale 3040?? Trolig for å dempe kabinettressonans. På gulvstående høytalere som dette er blir det enkelt ressonans (vibrasjoner i kabinettet) om den ikke er tilstrekkelig horisontalt og vertikalt avstivet. "Presse noe inn i sidene" betyr vel bare å klemme kassen sammen på midten for å hindre at veggene får beveget seg. En skrutvinne med tilstrekkelig trykkflate vil gjøre susen tenker jeg... Correct me if I'm wrong doh... Aldri gjort dette selv. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 eller bare stikke på monter å kjøpe seg en hel del 22mm MDF da seff.. jeg liker selvbygg, gjør virkelig det. *koser på SEAS THOR eller ELTEK Euphoria høytalere* Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg ville definitivt byttet ut PS2 med en standalone dvd-spiller! Etter min mening så egner ikke PS2 seg til film titting. ...og den egner seg absolutt ikke som cd spiller. Det er sant. PS2 bør bare brukes til spilling. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg ser det er mange her som lurer på Eltax høytalere. Har et par Eltax Millenium 500 og en Pioneer A-225. Til å være første gangs høytalere så er de helt greie. De spiller mye bass men dårlig diskant. Når jeg først fikk de så syns jeg de var suverene, men i det siste så har jeg egentlig innsett hvor dårlig lyd de spiller (har hørt en del musikk i stua på pappa sine Jamo høytalere..) Så for å summere opp: Du får mye høytalere for pengene, men du får det du betaler for. Mye bass, men dårlig på diskant. Kjøpt et par Millenium 500 til å spille høy musikk og et par gode hodetelefoner til å lytte på musikk. Det er knall kombinasjon Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg ser det er mange her som lurer på Eltax høytalere. Har et par Eltax Millenium 500 og en Pioneer A-225. Til å være første gangs høytalere så er de helt greie. De spiller mye bass men dårlig diskant. Når jeg først fikk de så syns jeg de var suverene, men i det siste så har jeg egentlig innsett hvor dårlig lyd de spiller (har hørt en del musikk i stua på pappa sine Jamo høytalere..) Så for å summere opp: Du får mye høytalere for pengene, men du får det du betaler for. Mye bass, men dårlig på diskant. Kjøpt et par Millenium 500 til å spille høy musikk og et par gode hodetelefoner til å lytte på musikk. Det er knall kombinasjon Du har et godt poeng der..... Var også meget fornøyd med mine Eltax Millenuim 500 høyttalere, men når jeg fikk høre forskjellen fra dem til et par gamle JAMO høyttalere som fattern solgte for mange "herrens" år siden til en venn, så ble det kjedelig å høre på dem. Det var en kar her som skiftet ut eller prøvde nye mellomtoner og diskanter og etter hans mening så ble de som noen helt andre høyttalere i helheten (lydbildet). For de som da har Millenium 500 stående, prøv med nye mellomtoner og diskanter så kanskje de holder litt lengre når man blir mer obs på hvordan andre høyttalere scorer i lyd!! Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 eller bare stikke på monter å kjøpe seg en hel del 22mm MDF da seff.. jeg liker selvbygg, gjør virkelig det. *koser på SEAS THOR eller ELTEK Euphoria høytalere* Liker å kose på mine egne SEAS'er jeg ;D Vært digg å bygd Euforia en gang ja, eller SuperExact... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 hm, mitt anlegg: Fosterker: Hitachi HMA-7500 MK2 Forforsterker: Hitachi HCA-7500 MK2 Radio: Kenwood L-07T Radio Høytalere: B&W DM 610i Kabler: Isoda HA-20 Monster Cable Cd-spiller'en er ødelagt Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Anlegget per dags dato (pluss noen komponenter på vei inn): Høytalere Front: Cerwin Vega! CLSC-10 Center: Sony SS-CN68 (billige greier, men funker overraskende bra) Bak: Infinity Reference 11i Sub: B&W ASW600 (10-toms), utrolig bra. Receiver Denon AVR-1803 DVD Foreløpig kun PS2, men skal byttes ut med en progressiv stand-alone spiller så fort det dukker opp penger Projektor Epson EMP-TW10, utrolig bra etter min mening Alt av lyd koblet med optiske kabler (pc også). Mangler bilder foreløpig men det kommer. Endret 19. juni 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 mitt anlegg på rommet: logitech z-560 kjøpte inn noen fiiine PA-høyttalere til en ungdomsklubb nå. Når alt er på plass: 2*pioneer CDJ-100s stanton SMX-501 2* reference epsilon 2.12p evt en 18" aktiv mackie sub... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) På rommet mitt har jeg (bilde): Nikko NA-700II forsterker (gammel, bilde) Nikko NT-500II radio (gammel, bilde) Ett par B&W DM10 (gamle, bilde og bilde) Sony D-NE1 CD-spiller (walkman) (Når jeg sitter ved pc'en er begge høyttalerne ca. 1m fra hodet på hver sin side ) På TV-rommet er det: Ett par Proson C120 høyttalere (bilde og bilde) Musical Fidelity X-AS100 effektforsterker (bilde) Eltax DR-109 DVD-reciever (forforsterker og CD/DVD-spiller, bilde) (På full guffe får jeg harde slag i ryggen når jeg sitter i sofaen) Bildene er kommet... Endret 18. juni 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Eltax DR-109 DVD-reciever (forforsterker og CD/DVD-spiller)(På full guffe får jeg harde slag i ryggen når jeg sitter i sofaen) Ja det tror jeg så gjerne Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Høyttalere: Mission 703 Reciever: Teac AG-680 DVD: Toshiba SD-210E Ikkje så veldig bra, men holder sikkert ei stund til... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Eltax DR-109 DVD-reciever (forforsterker og CD/DVD-spiller)(På full guffe får jeg harde slag i ryggen når jeg sitter i sofaen) Ja det tror jeg så gjerne Kanskje ikke "harde slag", men jeg kjenner det godt i både rumpe og rygg (sofaen står inntil veggen i et rom på 14 m²). Den effektforsterkeren fra MF er ikke noe tull vet du... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) På TV-rommet er det:Ett par Proson C120 høyttalere Musical Fidelity X-AS100 forforsterker Eltax DR-109 DVD-reciever (forforsterker og CD/DVD-spiller) (På full guffe får jeg harde slag i ryggen når jeg sitter i sofaen) Kommer bilde når jeg får tak i kameraet igjen... Det dær tv-rom anlegget ditt må være en av de merkeligste kombinasjonene jeg har sett.Musical Fidelity er virkelig bra,så den har ingenting sammen med et par billige Proson å gjøre og hvertfall ikke sammen med Eltax. Du har også skrevet "forforsterker",det skal jo stå effektforsterker. Endret 18. juni 2004 av Morten K Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Eltax DR-109 DVD-reciever (forforsterker og CD/DVD-spiller)(På full guffe får jeg harde slag i ryggen når jeg sitter i sofaen) Ja det tror jeg så gjerne Den effektforsterkeren fra MF er ikke noe tull vet du... La ikke merke til den i farta Fortel gjerne litt mer om denne effektforsterkeren... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 På TV-rommet er det:Ett par Proson C120 høyttalere Musical Fidelity X-AS100 forforsterker Eltax DR-109 DVD-reciever (forforsterker og CD/DVD-spiller) (På full guffe får jeg harde slag i ryggen når jeg sitter i sofaen) Kommer bilde når jeg får tak i kameraet igjen... Det dær tv-rom anlegget ditt må være en av de merkeligste kombinasjonene jeg har sett.Musical Fidelity er virkelig bra,så den har ingenting sammen med et par billige Proson å gjøre og hvertfall ikke sammen med Eltax. Du har også skrevet "forforsterker",det skal jo stå effektforsterker. Rettet nå!! Den Eltax'en er bare en midlertidig alt-i-ett-løsning (fikk den billig på Komplett.no), og de Proson høyttalerene betalte jeg kun 2000kr for (tilbud på Hi-Fi centeret) og synes de gir rimelig bra lyd (ihvertfall NOK lyd). Den effektforsterkeren er skikkelig knall, liten og lett å plassere, ser digg ut ikke minst, spiller dødsbra (prøvde den sammen med pappas MF Nu-Vista forforsterker og Gradient høytallere, og det låt helt nydelig). Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har 4 av disse: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|182|pdetail og 2 av disse: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|4564|pdetail Jeg liker ikke noe større enn 10-12" da bassen ofte blir litt treg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå