Gå til innhold

ATI X800PRO og CPU-begrensinger....

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Særdeles surt at jeg gikk for et VIA K8T hovedkort.....

Ingen pci/agp lock...

Jeg kan klokke til 3400+ hastighet + litt til (2250mhz) men jeg gjør det kun under bechmarking fordi jeg aldri har fått svar på spørsmålet om hvor høy fsb (ht) som skader skjermkort/hardisker osv.....

Lenke til kommentar
Særdeles surt at jeg gikk for et VIA K8T hovedkort.....

Ingen pci/agp lock...

Jeg kan klokke til 3400+ hastighet + litt til (2250mhz) men jeg gjør det kun under bechmarking fordi jeg aldri har fått svar på spørsmålet om hvor høy fsb (ht) som skader skjermkort/hardisker osv.....

Bare AGP kort og PCI kort kan ta skade av det...

Når du øker "FSB" som jeg fortsatt kaller det, så øker du også frekvensen på PCIAGP slots'ene..

Lenke til kommentar
Bare AGP kort og PCI kort kan ta skade av det...

Når du øker "FSB" som jeg fortsatt kaller det, så øker du også frekvensen på PCIAGP slots'ene..

Ja jeg vet dette.

Men i tilegg øker du frekvensen til harddisk kontrolleren.

Når FSB økes, øker du hastigheten til northbridge, og der ligger harddisk kontrolleren.

Det er litt forskjellig, men jeg har hørt om folk som har ødelagt harddisken sin ved og klokke fsb for høyt, uten pci/agp lock. Ergo harddisk kontrolleren tålte ikke den høye frekvensen og gikk bananas.

(hvis jeg skrev noe feil her, rett meg opp.)

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt.

Onkelen min er i USA til den 27 juni.

På compusa, som jeg bestilte det fra står det; expected ship date: 21 june.

Så hvis de sender det den 21. så har jeg det den 28 juni.

Hvis ikke det kommer innen den 27. har jeg det i slutten av Juli....

Jeg er nesten borte hele sommeren så for meg spiller det liten rolle, siden jeg får brukt det minimalt uansett :)

Innlegg nr 1200 :)

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Hvis ikke det kommer innen den 27. har jeg det i slutten av Juli....

Jeg er nesten borte hele sommeren så for meg spiller det liten rolle, siden jeg får brukt det minimalt uansett :)

Klassisk eksempel på at det er svært mye lurere å vente til man faktisk trenger det før man kjøper. Når du er tilbake fra ferien har sikkert de fleste norske nettbutikker det inne til en merkbart lavere pris enn du må betale for det nå. Siden du tydeligvis ikke trenger det før sommerferien er over så kan det være meget lurt å vente.

Lenke til kommentar
Klassisk eksempel på at det er svært mye lurere å vente til man faktisk trenger det før man kjøper. Når du er tilbake fra ferien har sikkert de fleste norske nettbutikker det inne til en merkbart lavere pris enn du må betale for det nå. Siden du tydeligvis ikke trenger det før sommerferien er over så kan det være meget lurt å vente.

Jeg kjøper det til 3500kr fra USA.

Jeg tviler på at Norske nettbutikker er nede i den prisen over sommeren.

Etter juli skal ikke onkelen min til USA på et par måneder....

Ellers hadde jeg selvfølgelig kjøpt det senere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...