Semikolon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Hei eg har ei utfordring til alle CSS proffane her. eg har eit forj.. tabellsystem her, et direkte udyr. går dette an å få til i CSS? med/uten delar av det som tabellar og resten/alt med divar og spanar? viss ja, er det nåken som har tid og tolmodigheit til å hjelpe meg i gang? validering med enten xHTML 1.0/1.1 Transitional eller HTML 4 Transitional og CSS/2 hadde vore veldig fint -Simen EDIT: leif i linken.. Endret 24. mai 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) URLen du gav oss funker ikkje. Det _aller_meste_ er mulig med HTML 4.01 STRICT og CSS2 - med veldig få unntak, om der er noken. Er vel berre å sette seg ned å pugge HTML og CSS, så går det til slutt skal du sjå Men likevel er en klikkbar URL greit å ha edit: Der funker linken jah.. og *kremt* fyttidæven for et tabellsystem. Det er nok mulig, men det vil ta tid å få det til å stemme. Du har ikkje tilfeldigvis et bilde av åssn du har planlagt at sida skal sjå ut? Så kan det hende du kan gjøre smarte trekk for å minske antall elementer liksom Endret 24. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) linken virkar no.. skreiv www.start.no istedenfor home.no.net doh EDIT: men det var veldig til raskt svar! takk Endret 24. mai 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 edit: Der funker linken jah.. og *kremt* fyttidæven for et tabellsystem. Det er nok mulig, men det vil ta tid å få det til å stemme. Du har ikkje tilfeldigvis et bilde av åssn du har planlagt at sida skal sjå ut? Så kan det hende du kan gjøre smarte trekk for å minske antall elementer liksom kan sette innin litt innhold, men da trenge eg litt meir tid..... skal få ordna ASAP Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 trenger kun layout/design altså, og gjerne berre et bilde Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 her er et bilde av korleis det KAN bli. alle boksane skal vere slik som den til høgre, men detta e rævkjørt FrontPage kode some eg sette ihop ganske fort så på venstre og innholdsboksane går ikkje bakgrunnen på sidene helt opp og ned.. farga, padding inni boksane, skrift etc er ikkje så viktig. det kan faktisk til og med eg få til sjøl mellom boksane skal det vere 10pixlar ca har eg tenkt.. ller kanskje 5 viss det blir bedre Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 hmm.. er det nåken som har råd? treng ikkje komplett kode, berre litt hjelp for å komme igang.. har prøvd litt med CSS positioning med dei tre kolonnene i midten, men det gjekk ikkje så bra med padding og marginar mellom.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Må innrømme at eg blei litt sjokka over designet du har tenkt å bruke dette sinnsvake systemet ditt til.. Men du bør tenke enklare, du trenger ikkje et eget element for kver minste krok på den greia der... Du trenger et bilde til kvert hjørne, og vertikal/horisontal border til begge sider/oppe og nede.. ikkje dele et hjørne inn i tre deler Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hele det designet går an å bygge opp bildeløst i FireFox Uten rundingene går det an i andre browsere også Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hele det designet går an å bygge opp bildeløst i FireFox Uten rundingene går det an i andre browsere også Joa, sant det.. men litt vanskelig og sånn da... Uansett, du kan jo lage _masse_ 1x1px div'er da Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hele det designet går an å bygge opp bildeløst i FireFox Uten rundingene går det an i andre browsere også Joa, sant det.. men litt vanskelig og sånn da... Uansett, du kan jo lage _masse_ 1x1px div'er da vil ikke påstå at det er vanskelig, bare tidkrevende... men CSS-Position vil så absolutt bli din venn... 1x1 px divs er juks og bedrag. ! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Jeg og har lyst til å lage noe sånt, kanskje ikke så komplisert da. 100 innlegg......... Endret 27. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 hmm.. det eg hadde var berre et forslag.. rundingane treng ikkje vere der.. men eg lagar egentlig ei side som ikkje berre eg skal bruke.. nåke lignande iPortal, Soop Portal og PHP Nuke.. det skal gå an å lage eigne "skin" til og eg treng mulegheita til eit bilde på hjørnet og eit på kver side av hjørnet for best muleg eigendefinering.. har prøvd meg meg css positioning, men det blir berre helt drit heile greia.. men er det ikkje muleg å få til nåke lignande dette her, med bilda rundt kanten uten 10k med tabellar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå