DaWeed Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kjøpte mp3 spiller på Datakjeden i Trondheim for 19 dager siden. Den var dyr, og alt for lite plass på, så vil bytte. Har jeg mulighet for å få pengene tilbake, eller må jeg nøye meg med tilgodelapp? Lenke til kommentar
wanka Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvis har kjøpt via webshop kan du få penge tilbake (inkludert porte begge veier). Har du kjøpt over disk spørs det hvor god service de har i butikken. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Hvis har kjøpt via webshop kan du få penge tilbake (inkludert porte begge veier). Har du kjøpt over disk spørs det hvor god service de har i butikken. Du er nok litt på villspor her. Det er noe som heter angrerett, men den må brukes innen to uker etter mottatt produkt. Hvis jeg ikke tar helt feil må du selv betale portoen Dessuten er det vel ikke snakk om webshop. Tror ikke du har noen krav på å få byttet den i det hele tatt. Men butikkene bruker vel å være grei hvis den ikke er brukt noe særlig. Om du får tilgodelapp eller penger er helt opp til butikken å vurdere. Men å gi noe annet enn en tilgodelapp er tap for butikken. Uansett, at den var dyr visste du før du kjøpte den. Hvor stor lagringsplass det var på den burde du visst før du kjøpte den. Ganske godt eksempel på et impulskjøp. Og det er det du som må bære ansvaret for Endret 25. mai 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
wanka Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Så ikke at det stod 19 dager. angreretten er kun 14 dager ja. man har krav på å få returnert porto også. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ved kjøp via Web-shop,gjelder angrefristen i 14 dager fra mottak av vare. Dersom man skal returnere den,må KJØPER dekke returporto. Angrefrist gjelder ikke ved kjøp i butikk. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 ok. Er sikkert bare enkelte webshoper som returnerer porten også. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 De var ikke snille, og hadde ikke god service nei Var ikke snakk om en gang heller. Siste gang jeg handler noe sånt der ivertfall. Webshop ifra nå av. Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ved handel over nett gjelder angre firisten 14 dager viss butikken har informert deg om angreretten, viss ikke gjelder den eit år. Forutsettningen for at du skall kunne returnere varen(e) er at dei må vere i salgbar stand. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Hadde jeg bare vært tålmodig nok til å handle på nettet der. Ja ja. Lærte jo noe av dette også. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 De var ikke snille, og hadde ikke god service nei Var ikke snakk om en gang heller. Siste gang jeg handler noe sånt der ivertfall. Webshop ifra nå av. Forventer du også å kunne bruke klær i 19 dager, for så å få hevet kjøpet? Å si at en butikk ikke har god service for noe sånt, er en av grunnen til at jeg tar Webshopguiden med en klype salt. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ang. angrerett; "Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selgeren skal ha tilbake varen. " "Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig." http://odin.dep.no/filarkiv/182750/Skjema_A_(bokmal)-ny.doc Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 De var ikke snille, og hadde ikke god service nei Var ikke snakk om en gang heller. Siste gang jeg handler noe sånt der ivertfall. Webshop ifra nå av. Forventer du også å kunne bruke klær i 19 dager, for så å få hevet kjøpet? Å si at en butikk ikke har god service for noe sånt, er en av grunnen til at jeg tar Webshopguiden med en klype salt. Amen og halleluja. Ufattelig hvor mye enkelte kunder forventer når det gjelder service, for så å hore rundt og presse pris på tiere når de skal velge forhandlere. Hvilken MP3 spiller er det snakk om, og hvor mye forventer du å få igjen for den? -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå