Gå til innhold

Vcool=systemet blir ustabilt??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte Vcool før. Så klokket jeg maskinen (1400@1610) og etter det har jeg ikke brukt dette programmet. Maskinen bare klikket når jeg kjørte det opp... hmm...

Mange mener uansett at dette programmet ikke er noen vits ettersom det bare minker idletemperaturen, mens det er loadtemperaturen som virkelig betyr noe. Loadtemperaturen under spill o.l. vil forbli den samme om du bruker Vcool eller ikke...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er load temperaturen som er mest kritisk, men hvis du får en lav idle temp så kan du sette ned vifte hastigheter og oppnå mindre støy.

Det er jo som regel når maskina idler (surfing, se på film osv.) at du har bruk for lavere støy.

Men når det gjelder problemet til deg som startet tråden kan jeg ikke hjelpe mye. Vcool vil ikke starte på maskina mi.

Lenke til kommentar

Til alle dere som får Vcool til å fungere og liker dette programmet; for all del bruk det! Bare dere får sove godt om natta!

Jeg brukte selv Vcool og følte meg bedre da jeg visste at etter dvd-rippinga så ville temperaturen synke ned til 20 grader.

Nå trenger jeg det ikke. Cpu-en min overlever uansett om kabinettviftene sviver eller ikke. Skaff dere heller bedre kjøling...:smile:

Men hvorfor lage en stor diskusjon av dette? Dere som liker programmet bruker det. Dere som bare oppnår ustabilitet (og mindre systemressurser) kan la være.

Tydeligvis kan Vcool i noen tilfeller gjøre systemet ustabilt. Kanskje det hjelper å stille litt i bios..:smile: Vcore f.eks... ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Hakke noe bra erfaring med vcool... var tøft i starten kunne se at cpu temp gikk ned mot 20grader men d ble ikke morrsomt da jeg klokket opp maskinen klikka uansett, fjerna vcool og kunne klokke både fbs og multiplier uten problemer, men hvis du har en multimedia maskin uten noe overklokking er dette et greit program.

(Har hørt vcool slår av cpuen... eller fjerner en del av vcore? og det er grunnen til kald cpu + crash)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...