Gunfreak Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 alle som har the intertweb har sikker snublet over faces of death. der er det mye som gir deg en dårlig følelse Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har også sett en del utrolig groteske FOD's på nettet... Men det er bare sånt man må regne med, its a sick world you know... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg syntes å ta livet sitt er en sikkelig lusen måte og ende sine plager på. (Mulig jeg høres litt ekkel ut, men sån får det være). Stakkars skjente og kjære til den personen da. Tenk også å gå så langt som å kaste bort livet sitt. Enda værre er det når de gjør det forran andre folk, det er rett og slett slemt. Det er mulig de har hatt et dårlig liv, og muligesn hatt det vannskelig, men det er fortsatt ikke no unskyldning. De fleste sykiske plager kan bli bearbeida så en kan starte på nytt. Enaste jeg kan skjønne når folk tar selvmord, det er når noen gjør det når de hvet at de om et parr månter kommer til å være så syke at de ikke kan gå mer, og at det ikke fintes noen kur. Jeg kan skjønne at folk som venter på å dø av en sykdom vil ta livet sitt føre de kommer inn i stadiet hvor de har smerter og denslags. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg tror ikke du har gjennomgått så store psykiske plager som selvmordsofre at du på noen måte kan presse ut "de er slemme" med antydninger til min respekt. Den som tror han til enhver tid kan sette seg inn i et annet individs situasjon og bedømme om det personen gjør er rett eller galt, har forferdelig misforstått kompleksiteten med livet, og brutalt feilbedømt sine evner til å forstå seg på andre mennesker. Barnslig og respektløst. Sov i fred... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg hvet at det kan høre dumt ut det jeg sa, men jeg mener fortsat at det er en lusen måte og ende det hele på. Hvis en blir mobba, eller en blir plaga av andre personer. Da kan en i verste fall bare flytta langt av gårde å starte på nytt. Sliter en med noe annet syklisk, så kan en dra til en sykolog for å prøve å hanskes med det. Det er selvsakt synd på amge av de som tar selvmord også, de har jo sliti i livet, men det retferdiggjør fortsatt ikke det å ta livet sitt foran andre folk. Jeg har aldri vert inne på tanken på selmord, og jeg ser ingen situasjon der jeg ville gått så langt heller. For det første så hadde jeg ikke tørt. For det andre så er et liv verdifult, og det skal ikke kbare kastest av gårde. Hadde jeg havnet i noen situasjoner som hadde blitt en pest og en plage så hadde jeg flytta ut av landet og starta på nytt. Har faktisk vert inne på tanken før, men da var jeg litt ung. Lurer på om de som tar selvmord tenker på skaden de påfører sine foreldre og andre slekninger. Det må være en grusom tanke for foreldrene til å vite at ungen tok selmord. En skal kunne bestemme over sitt eget liv, men det er fortsat løkent å ta selvmord. En burde vertfal tenke seg grundig om i mange år, og en burde også ta søke hjelp føre en tar det skritte. Jeg syuntes også en burde søke hjelp oss foreldrenne, enda noen kanskje syntes det er pinelig. Til syvende og sist så er det jo opp til ver enkelt, men en skal ha tenkt grundig over det. Og da mener jeg grundig. En skal også ha forsøkt å få hjelp. Om en ikke klarer å rette opp livet etter all hjelpen så får en værse god å kaste bort livet sitt, men ikke på TV foran andre uvitende. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Først spør han om dette: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=145...giftning&Page=1 Så kommer dette: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=179...er+d%F8d&Page=0 Triste saker. Må jo være jævligst av alt for de som ser på, liksom ikke noe en glemmer med det første. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvis en blir mobba, eller en blir plaga av andre personer. Da kan en i verste fall bare flytta langt av gårde å starte på nytt. Du har vel ikke blitt mobbet før du vel? Det er nemmelig ikke så lett at det bare er å flytte unna... Er heller ikke alltid ett mobbeoffer føler for å dele dette med sine foreldre osv. I tilegg behøver ikke mobbing alltid være årsaken til at man kommer inn på selvmordstanker.. Jeg synes du skal tenke litt igjenom at alle er faktisk ikke som deg og mange mennesker i denne verden sliter på en eller annen måte med hvordan tilværelsen deres her på jorda er.. Og derfor tilogmed går til så drastiske beslutninger som å ta sitt eget liv! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) en person kan bli mobbet av vennene også, den personen kan reagere sterkt på dette, men vennen mener allt med bare litt venne erting.. Din bestevenn kan fort bli en som mobber deg.. edit: må ikke glemme at kjærligheten er en farlig sak det også Endret 25. mai 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 jeg har sett mye ille på internett, Det popa plutselig opp en melding på MSN; Sjekk ut denne filmen da.. sa en kompis, ok tenkte jeg... Sikkert ikke noe dritt pga. han er jo en kompis sant.. trykte på linken, så åpna quicktime seg.. det jeg så var sjokkerende, det var 1 mann med kniv og 3 i bakrunden, så lå det en mann på bakken, så tok han mannen med kniven å skjærte av han hodet.. hele prosessen var filmet. noe så jævlig har jeg aldri sett. det var ikke fake, det kunne jeg se ... sett mye mere også.. men vill ikke fortelle om det.. Det du tenker på, er ikke det den gisselaktionen noen opprørere gjorde på en amerikaner for hevn mot Amerika? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Kan hende det er en film hvor det er en russer som mister hodet i tsjetsjenia også... (eller hva det nå var, er i hvertfall en film som likner på usa/irak filmen som kom lenge før) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 jeg har sett mye ille på internett, Det popa plutselig opp en melding på MSN; Sjekk ut denne filmen da.. sa en kompis, ok tenkte jeg... Sikkert ikke noe dritt pga. han er jo en kompis sant.. trykte på linken, så åpna quicktime seg.. det jeg så var sjokkerende, det var 1 mann med kniv og 3 i bakrunden, så lå det en mann på bakken, så tok han mannen med kniven å skjærte av han hodet.. hele prosessen var filmet. noe så jævlig har jeg aldri sett. det var ikke fake, det kunne jeg se ... sett mye mere også.. men vill ikke fortelle om det.. Det du tenker på, er ikke det den gisselaktionen noen opprørere gjorde på en amerikaner for hevn mot Amerika? så den 1-2 år før det. ligna på noen russera Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Først spør han om dette:http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=145...giftning&Page=1 Så kommer dette: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=179...er+d%F8d&Page=0 Triste saker. Må jo være jævligst av alt for de som ser på, liksom ikke noe en glemmer med det første. Faen så jævlig... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du har vel ikke blitt mobbet før du vel? I tilegg behøver ikke mobbing alltid være årsaken til at man kommer inn på selvmordstanker.. Jeg synes du skal tenke litt igjenom at alle er faktisk ikke som deg og mange mennesker i denne verden sliter på en eller annen måte med hvordan tilværelsen deres her på jorda er.. Og derfor tilogmed går til så drastiske beslutninger som å ta sitt eget liv! Ikke annet en venne måbbing, men det tåler jeg. Selvsakt er det ikke bare mobbing som får en på slike tanker. Jeg sliter med tilværelsen jeg også. Jeg har mange problemer jeg. Er ikke problemfri neg. Jeg føler ikke for å dele det med noen da. Jeg holder det for meg selv, men jeg takler det forde. Sykiske problemer, noe som er selvforskylt egentlig også. Men jeg takler det forde. Når jeg var yngere så var faren min med i en kamp på liv å død like utenfor hus døranne, det ente med at en annen døde. (De angrep). Det surra faktisk myye rundt i hode mitt i den tia. Folk som slutter livet så brått grunnet kjørlighet er dumme. Og det mener jeg 100%. Kjærligheten finner en igjen, og det er galskap å ta livet sitt for slike følelser. Særlig grunnet forelskelse, noe som ofte er kortvarig i forhold til livet. Jeg syntes fortsatt det er sikkelig løent å ta livet sitt, særlig slik at uskyldige sjeler får se det. Desuten så kommer en ikke til himmelen, for dem som trur på det. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Desuten så kommer en ikke til himmelen, for dem som trur på det. og hva vet du om det? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Desuten så kommer en ikke til himmelen, for dem som trur på det. og hva vet du om det? Vet du mer? Finnes Gud? Hvorfor er vi her på jorden? Er det mening? Hva er spørsmålet, siden svaret er 42? Hvordan vet du dette? URL? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Desuten så kommer en ikke til himmelen, for dem som trur på det. og hva vet du om det? Akurat det var ike alvorlig ment. Jeg skreiv også for dem som TRUR det. Når en er en blind troer så trur en det også. Jeg mener å ha hørt at det står et sted i bibelen at det er en synd. Jeg syntes selvsakt litt synd på de som tar livet sitt. De må jo ha sliti, det er logisk. Men jeg syntes fortsat det er en helt feil måte og ordne det hele på. Vertfal foran tilskuere. Syntes mer synd på foreldrene til dem som tar selvmord. De må leve med det resten av livet. Syntes også mer synd på presoner som dør uten å selv ville det, enda de kanskje har hatt et lettere liv. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 hvor finner jeg den loggen? søk etter 'ripper logs' på google, så vil du nok finne den. (Og jeg er forresten ganske sikker på at det filmklippet du så var ofex.asf) Lenke til kommentar
moray Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Uffameg.. Måtte jo se den der ofex.asf - greia.. Nyskjerrig som jeg er.. Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Det kan sies utrolig mye om det å ta livet av seg. Jeg er forsåvidt enig i det meste av det. Det er en utrolig dum løsning, ja visst, men for den det gjelder kan det se ut som den eneste løsningen. Det blir uansett for dumt å fordømme det. Mennesket er egosentrisk (ja jeg kan forsvare dette...), og selvdrap er i og for seg en egosentrisk handling. Det er skrevet flere bokhyller om dette temaet, og jeg har lest en del av dem. Likevel kan jeg ikke sette meg skikkelig inn i hva som skjer i hodet til en som vurderer å ta livet sitt. Mennesker takler motgang på veldig forskjellig vis, og det er bare sånn det er. Trist er det uansett. Edit: Leif Endret 27. mai 2004 av Zoot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå