erikstein Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Kanskje ikke så mange som har kjennskap til denne typen cpu...(sinnsyk innpakning). Noen som har noen gode ideer på hvordan de kan kjøles godt ned? Kjøleflata er jo større enn en 120mm vifte Men null festemekanisme. Vet at det holder (i prinsippet) med sirkulasjon i kassa..men det er alltid kjekt med en vifte på hele kjøleplata...eller kanskje bare sette en 120mm i selve sidedøra på kabinettet og la den blåse rett ned? Noen synspunkter/ideer? Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Sørger du for god luftflyt i kabinettet så tenker jeg du kan ha dem som dem er. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Joda...jeg skal ha de i et vanlig atx kabinett...gidder ikke kjøpe en serverkasse til flere tusen...luftflyt skal jeg klare å få til fint :smile: Poenget mitt er vel heller at jeg helst vil ha en slags "aktiv" kjøling som kan festes på selve cpu'en.. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har ikke sett CPU`ene engang. Så montering får jeg ikke sagt stort om. Men du skulle kanskje bare sattse på kabinettkjøling til å begynne med? Skulle det bli varmeproblemer kan du jo finne en løsning. Hvis CPU`ene ligger vannrett så kan du vel bare legge viftene oppå? Bare sørg for at maskinen står rolig. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Har du sett en slot1 p3? gang str på hele boksen med ihvertfall 3. Så har du flaten. hehe...over 12cm i bredde og høyde...helt flate..er jo mulig å legge litt lim i hjørnene på viftene og lime dem rett på. står horisontalt ja...litt skummelt med 120mm vifter som ligger løst oppå fyker rundt inni der. Men pgressum(?) har et par stk tror jeg..får håpe han vil svar også :smile: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Han prøver å selge dem! Prøv helst å bruk lim som ikke er strømførende. Selv om er ikke viftene av de kraftigste så tror jeg dem blir liggende. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 joda...skal ha godt betalt:p Litt araldit hjelper fint i hjørnene...finner nok på noe fornuftig. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 22:04, iceraven skrev:Har du sett en slot1 p3? gang str på hele boksen med ihvertfall 3. Så har du flaten. hehe...over 12cm i bredde og høyde...helt flate..er jo mulig å legge litt lim i hjørnene på viftene og lime dem rett på. står horisontalt ja...litt skummelt med 120mm vifter som ligger løst oppå fyker rundt inni der.Men pgressum(?) har et par stk tror jeg..får håpe han vil svar også :smile: Og dine ønsker har gått i oppfyllelse :wink: Har ikke fått tak i et hovedkort til de til en fornuftig penge og har derfor ikke fått prøvd de... Men, det er jo "bare" å kjøpe en XEON vifte vil jeg anta. Videre er XEON i bunn og grunn det samme som PII/III (annet enn størrelsen på L2 Cachen) og derfor skulle de vel ikke bli så mye varmere? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 joda...det er vel omtrent det samme somet par p2'er med masse cache...leste hos Tomshardware at de generete en del mer varme faktisk...(pågrunn av den store cacha som jobbet på samme hastighet som cpu'en). Jeg var faktisk sinnsykt heldig med hk. La ut en "ønsker å kjøpe" annonse på bruktmarked.no sida...EN time senere fikk jeg svar fra en butikk i Oslo...hadde et Asus XG-DLS hk som han skulle selge...med et par p2 xeon cpu'er...måtte jo bare si ja:) 1600kr for et slikt kort syntes jeg ikke er allverden heller...støtter jo p3 xeon også...bare å oppgradere når den tid kommer:p fikk cpu'ene for 300kr stk (350mhz p2 med 1mb L2 cache. Godt kjøp spørru meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå