Gå til innhold

Kjøpe bærbar nå eller vente til høsten?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha bærbar pc til høsten (blir min første).

Er det like greit å kjøpe nå snart?

Eller er det sannsynlig at prisen vil gå endel ned i løpet av sommeren?

Og/eller at det kommer mye nytt?

Jeg skal ha en pc til rundt 15 000,-

De jeg har i tankene (men kommer til å slite med å velge mellom er ECS G 556 (E kanskje), Whitebox CL56, Cl1557 (tundra el whitebox) el Dell i8600.

Håper på noen tanker/anbefalinger om dette.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ALLTID et godt råd å vente "bare litt til", problemet er at da får man jo aldri handla :p Sånn på "innkommende" har vi jo nye mobile A64 prosessoren (sjekk Acer Ferrari hos MPX), samt den nye P-m med 2MB cache. Ellers er det ikke så veldig mye spennende å se frem til. Alle de 4 laptopene du nevnte er fine valg.

Lenke til kommentar

Hei ImmerFx.

Enig med tamilen. Det beste rådet jeg kan gi deg er at du kjøper utstyret ditt den dagen du trenger det. Hvis du strengt tatt ikke trenger maskinen før til høsten så ville jeg prøvd å ha is i magen frem til da. Det gir deg mest igjen for penga.

Men det skal være sagt. Dette er et råd som er lett å gi, men vanskelig å følge. Klarer sjelden å vente selv... :blush:

Lenke til kommentar
Tja..., hvis du allerede har bestemt deg for maskin er det nok lurt å vente. De maskinene som er på markedet nå kommer ikke til å være dyrere til høsten, snarere tvert imot. Problemet mitt er at når jeg venter kommer det alltid noe nytt som jeg bare må ha istedenfor, så det blir ikke noe billigere, men kanskje bedre, men da er det jo kommet noe nytt igjen...!!! Vanskelig vanskelig :dontgetit:

Min erfaring er at de billigere maskinene til ECS og Whitebox er minst like bra som de store merkene. Garantien er den samme, og man har et par tusenlapper til overs man kan oppgradere for en annen gang.

Lykke til!
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg skal ha bærbar pc til høsten (blir min første).

Er det like greit å kjøpe nå snart?

Eller er det sannsynlig at prisen vil gå endel ned i løpet av sommeren?

Og/eller at det kommer mye nytt?

Jeg skal ha en pc til rundt 15 000,-

De jeg har i tankene (men kommer til å slite med å velge mellom er ECS G 556 (E kanskje), Whitebox CL56, Cl1557 (tundra el whitebox) el Dell i8600.

Håper på noen tanker/anbefalinger om dette.

:hmm:

Vil du ha et bra tips ?

På komplett sine sider står det nå at det kommer nye maskiner fra Fujitsu Siemens. Disse er i salg fra midten av Juni. Sjekk ut prisene på f.eks. Amilo M7400 og Amilo D1840 en tid etter at disse nye modellene er kommer ut.

Sikkert mulig å få til gode kjøp....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...