Ellingsen Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg her snekkra sammen ett lite forum på siden min, jeg lagrer alle poster med now() i databasen, når jeg henter dette ut fra databasen blir det seende ut som omtrendt dette: 2004-05-20 20:22:17 Er det noen måte og omskrive dette til f.eks 03. mai 2004 kl. 04:56:00 ??? Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ta og sjekk ut date()-funksjonen og strtotime()-funksjonen. Vet ikke om det er mulig å få mai, men her er iallefall et eksempel. date("d\. M Y \k\l\. H i s", strtotime($databaseverdi) Lenke til kommentar
Akke Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det letteste er å gjøre det i spørrina. eks. "select DATE_FORMAT(dato, '%d.%m.%Y') as dato, felt2, felt3 from tbl" Hva bokstavene betyr finner du på mysql.com Lenke til kommentar
Ellingsen Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Hmm, må jo være mulig og sette inn f.eks if($M==01) { $m = jan } elseif($M==02) { $m = feb } osv. Men det forutsetter at jeg henter ut date(M) og setter den til variablen $m ... Hvis du finner ut hvordan jeg kan få til det så skrik ut Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) <?php $maaned = array("Januar", "Februar", "Mars", "April", "Mai", "Juni", "Juli", "August", "September", "Oktober", "November", "Desember"); $resultat = $maaned[(date("n", $databasedato) - 1)]; echo $resultat; ?> Endret 24. mai 2004 av sim Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 $maaned ? skriver du norske koder, så bruk også æøå - $måned PHP er ASCII basert og det er ikke noe problem å bruke variabel navn med æøå. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 $maaned ?skriver du norske koder, så bruk også æøå - $måned PHP er ASCII basert og det er ikke noe problem å bruke variabel navn med æøå. Ok, skal huske på det. Har vel muligens gått med en vrangforestilling om at man egentlig ikke bør bruke æ, ø og å, når man programmerer. Hvorfor jeg har trodd dette, vet jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå