Gå til innhold

Vurderer å kjøpe AMD 64, komponenter?

Lucas

Anbefalte innlegg

Hallo !

jeg er litt usikker ! fordi jeg skal bestille meg en AMD 64 bit's prosessor

og hovedkort og alt sammen, men..jeg var usikker på om

de/den RAM brikke/ne ville virke så her har du navne på brikken/e

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC4400 550MHz DC CL3 2.65-2.95V

:hmm::hmm:

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke nødvendigvis

Du trenger ECC/REG ram hvis du skal kjøpe: AMD ATHLON64-FX og AMD64 OPTERON, disse går på socket 940.

Du trenger derimot IKKE ECC/REG ram hvis du skal kjøpe AMD ATHLON64 m socket 754.

Altså socket 754 = IKKE ECC/REG

socket 940 = ECC/REG

I tilfelle med socket 754 tror jeg ECC/REG vil gi litt tap i ytelse, siden slik ram ofte er litt treger i forhold til NON-ECC/REG. (Skyt meg om jeg tar feil)

Lenke til kommentar
og..prosessoren er en AMD 64 FX-53 ! og er i socket 940 ! og sosrry at det ikke var nevnt tidligere ! :blush:

Da kan det nok se ut som den rammen din ikke vil funke på en AMD64 FX i socket 940, siden disse så langt jeg vet krever ECC/REG ram, noe som det ikke står på rammen din, og jeg antar da at du ikke har glemt noen av spesifikasjonene på rammen.

Edit: og jeg kunne nok ha forklart litt bedre, men du skrev ikke hva slags CPU du hadde og da tolket jeg det dit at du ønsket å kjøpe CPU etter hva slags ram du hadde og derfor nevnte forskjellene.

Endret av B-Man
Lenke til kommentar
JA SKAL si at det hjalp skikkelig mye ! poenget var at ! JEG VET IKKE om RAMEN er godkjent...aner ikke hvordan RAM som er det også ! så plz..stick to the question !

makan til frekkhet, det går an å oppføre seg normalt fordi om man ikke fikk svar på spørsmålet sitt med en gang...

NEI, du kan ikke bruke rambrikken der i et 940 system. punktum! :thumbdown:

Let etter ram med ordet "ECC" og\eller "REG" i produktbeskrivelsen

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...