Gå til innhold

uv tilsetning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan jo prøve. Men siden det står at du må ha destilisert vann og acfluid så regner jeg med at det blir en del bedre effekt af floressent tilsettning i vannet. Hvis du bare heller det uv middelet i vanlig spring vann vil jeg tro det bare kommer litt lys av vannet, så vidt du kan se det...

EDIT: kanskje ikke så veldig direkte svar på spørsmålet. Men destilisert vann koster ikke mye. Er vel snakk om 30kr for 1 liter på bensinstasjoner (batterivann).

Endret av andesam
Lenke til kommentar
DU kan også skaffe destilert vann på en enkel måte gratis! Om du samle sammen regnvann i noe av plastik og ser til at det IKKE er noe av metall borti vannet, så er det destilert;)

Hæ? Det er da skittent vann forde? Trodde regnvann var surt osv. jeg..

EDIT: Jeg tror nok at uv-tilsetningen skal lyse like mye med springvann, men hvorfor ikke bruke destilert?

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det har ikke noe å si for effekten, men etter hvert så tror jeg det fester seg litt på slangene da.. i allefall det som skjedde til en kompis av meg da...

grunnen til at du skal bruke desilisert vann er jo for å slippe at det kommer noe algevekst i vannet.. dette er jo ikke noe du vil ha i CPU blokken din kan jeg tenke meg :p

Lenke til kommentar

Ser det er flere her som snakker om batterivann som destilert vann. Må bare rette dere der. Batterivann er kun "kjemisk rent". Destillert vann får man tak i på apotek.

Første gangen jeg fyllte uv-middel i vannkjølinga så festa det seg på innersiden av slangene, men det var fordi jeg fyllte altfor mye slik at det skillte seg ut. Om du skal bruke uv-middel så bare bruk noen få dråper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...