Gå til innhold

Ditt siste data-relaterte uhell!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle åpne P4 eska (der hvor prosessoren og vifta ligger), og gadd ikke bruke saks.

 

Fant ut at det var like greit å rive opp den gjennomsiktige plasten.

 

Alt ender med at prosessoren får ett lite rykk i seg, og bøyer en pin på ett eller annet mirakuløst vis.

 

Måtte sitte og rette pin`en med en liten skrutrekker :scared:

Lenke til kommentar

Skulle gjøre Onkel sin nye dvd-rom sonefri. Leste litt rundt på nettet og fant ut at jeg kunne flashe den til en annen type dvd-rom og dermed skulle problemet være løst. Lastet ned bios og gikk inn i dos-modus... *Flashe flashe fla.....* Der stoppet den gitt. Etterpå var dvd-romen så død at jeg fikk ikke brukt eject knappen engang. Prøvde å flashe tilbake til gammel bios uten hell. Flaut. :blush:

Lenke til kommentar

Jeg jobbet tidligere hos en norsk importør/leverandør av UPS`er, og det var jo naturlig at jeg skulle ha en bra UPS hjemme også. Jeg fikk beskjed av sjefen om å ta en av de som sto i en egen hylle på lageret. I og med at jeg bare hadde vært ansatt i 2 dager, så visste jeg ikke at de som blir sendt inn til service kommer i original innpakning. Ikke ante jeg (eller sjefen min) at de hadde flyttet en del hyller på lageret, og dermed tok jeg med en som hverken var ny, i orden, eller stor nok, men derimot FULL av støv. Resultatet av det som skulle være et kontrollert strømbrudd ble som dere kan se her

 

http://server5.uploadit.org/files/Fredster-DSCN8069.JPG

 

Rommet hvor PC`en står var så fullt av hvit sviende røyk at vi nesten ikke fant UPS`en der den sto og spraket. Det smalt ganske høyt også forresten. Fikk brått en sinnsyk respekt for strømførende ting :scared: !

 

 

EDIT av moderator - Fjernet IMG taggene, da bildet er alt for stort.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Det einaste eg hugser var at som liten (7-åring) så lagde eg min eigen mappe der eg putta alt av filer eg kom over! Gjett kva som skjedde då eg oppdaga filane og mappane i "windows" og "programfilar"!

Pappa gjorde no liknende nå vi fikk data første gang. Det var en Winn 95 maskin.

 

Han syntes det var gøy og dra ting i søpple kassa og se at det forsvant. Det sto på engelsk, og han kunne ikke en dritt engelsk da, ike jeg heller den gang.

 

Resultatet var at maskinen pluttselig flippa ut etter at nesten alt var i søpplekassa, og etterpå så fikk ikke vi starta den opp igjen.

 

Vi hadde heldig vis noen bekjente som kunne fikse det da. Men det tokk nesten en uke før de kunne komme. For meg som hadde data for første gang, og at den gikk i stykker første dagen, det var horibelt. Måtte vente en hel uke.

 

 

 

 

Litt merkelig at det skjedde. Jeg trudde det var noen funksjoner innebygd som hindrett å slette viktige filer på den måten... ikke det at jeg har testa det siden da. Bare noe jeg trudde.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig et uhell da, men her om dagen holdt jeg på med en vanskelig matteoppgave på skolen, vi skulle skrive en likningsoppgave (stykket stod ferdig løst som en likning) om til en "regneoppgave" (hvordan man regner ut på "vanlig" måte. Jeg, trøtt og sliten som jeg var etter en lang kveld foran pc'en :nei: , satte igang med å skrive. Etter en stund merket jeg at jeg satt og regnet ut ved hjelp av visual basic kode :scared: , skjønte det når læreren kikket over skulderen og så rart på opgaven en stund.

 

:scared:

Lenke til kommentar
Ok, jeg var på lan for en stund tilbake. Det var veldig, og da mener jeg veldig mørkt i rommet hvor jeg satt. Så jeg var nesten den eneste som var oppe. Etter hvert ble jeg trøtt, og gikk for å legge meg. *Knæs* WTF?

 

Jeg tråkket mitt på headsettet til en kar, og det delte seg i to. Etterpå prøvde jeg å sette det sammen med tape på best mulig måte. Det utrolig var at han ikke merket det før han hadde hatt det på seg en stund.

 

Gjerningsmannen er fortsatt på frifot...... :whistle:

Haha.. Skikkelig bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...