Gå til innhold

Ditt siste data-relaterte uhell!

Anbefalte innlegg

Gikk nesten amok på pcen til en kompis på TG som ikke ville fungere, så klart ble jeg satt til jobben (mest erfaring av oss), fikk det da til å fungere etter 8-10 timer :mad: ...

Ble så sint at jeg rista når jeg fant ut at vi ikke hadde noen skruer som passe til PSU (Qteq piss, har en ubrukt liggende :p ). Måtte spørre en fyr på ATC om vi kunne få noen, de hadde 2 :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye moro som er kommet på listen her ;)

Kom til å tenke på en gang midt på natten når jeg ikke fikk floppydisken min til å virke på et LAN. Skulle boote fra disk for å installere nytt OS. Dette var før CD-ROM-boot tider. Etter å koblet av å på ledningene svært mange ganger i kraftig koffeinrus var lederne til strømkontakten blitt så skeive at den passet begge veier.

Aha! tenkte jeg i et "genialt" infall, strømmen har stått feil vei. Et stk *poff* og litt røyk senere, så trengte jeg ny floppy-disk. :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Sølte litt Farris på tastaturet mitt. Tørka det med hårføner (var litt utålmodig :p) og smelta litt av en plastplate under tastene. Funker dog greit, men det er litt ustabilt og skriver litt for seg selv fra tid til tid.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen store ulykker, nesten ingen. Ganske få hvis man tenker på at jeg har kutta med dremmel i kabinettet med alt HW inni, latt HDD-er ligge løst inni pcen (ikke skrud fast) og ikke funnet det ut før jeg kommer hjemm fra lan.

:scared:

Det største er vel ei vifte for 50kr som jeg bare kobla til og satte inni kabinettet, flytta mye på pcen flere ganger. Endte med at jeg hørte en slik *pling-plong-dong-donk* lyd etterfølgt av kraftig vibrering fra pcen, opna opp og der lå vifta å snurra med et mindre vifte blad og fant vifte bladet oppe i cd/hdd/psu delen av kabinettet (Aopen HQ08)

Lenke til kommentar

ødela et Compaq tastatur med et fullt saftglass...

Klarte å prestere å dræge koble av strømmen på Arctic Lan, flere maskiner var tydeligvis koblet til fella mi. ( sikkert pga: overspeninngsværnet i den...Følte meg litt dom ja.... :blush:

Lenke til kommentar

Ny lekasje i vannkjølinga. Ingen hardware ble vått denne gangen da. Forige gang ble grafikkkortet vått. Jeg tørka bort klisst (blanding av stoff som lyser i UV og frostveske og vann). Jeg tørka så over med hånkle, og det virka faktisk etterpå.

Jeg bytta vannkjølinga som resultat av mine TO leksajer. Skulle putte i vifta igjen. Jeg så at de feste greine bak på den vifte holder saken til P4 var brekki. Så nå er vifta limt fast til hovedkortet med superlim. Det funggerer faktisk.

Dette er det nyeste uhella jeg har hatt.

Jeg kan nevne et nesten like nytt. Jeg skulle kobble opp PCen til lillesøstra mi igjen etter å ha lånt skrivebordet hennes til LAN her i huset. Jeg satte på strømen til skjermen, det begynte å gnistre, og sekunder etter skjedde det tre ting. Huset ble mørklagt. Det sa POFF. Og det lokta høgg i hele rommet til søstra mi.

Lenke til kommentar

Har sjelden uhell, men "uhell" er det kanskje mer av. Et av de siste var da jeg sparket igjen skuffa på den bedritne og nye HP brennern til den gang 3 høvdinger så plasten føk veggimellom.

En annen gang vrengte jeg et nesten helt nytt 3-400,- Keytronics tastatur i småbiter fordi jeg tapte grusomt i et spill, og lagde høl i veggen med et annet.

Så mine "uhell" skjer som oftest på grunn av raseriutbrudd.. dårligere taper enn meg finnes ikke! :D (stolt)

Lenke til kommentar

jeg skulle teste hvilken side det var ideelt å ha viften på radiatoren. Orket ikke å feste viften for hver gang så jeg holdt den fast med handa. Endte med at viftebladet traff på skrått på tommeln min, akkurat i kanten der negelen er (festet?) nå ser jeg enden på neggelen min på ene siden av tommelen, og den holder på å falle av :(. Neggelen ikke tommelen :D

Endret av sadogoat
Lenke til kommentar

Glemte å sette vifte ledningen til cpu vifta inn i hovedkortet, satt i nesten en time å lurte på hva som var feil, da temperaturen var uppe i 70 grader . Da jeg endeli oppdaget at d var ledningen å skulle sette den i dultet jeg bort fantaen som sto på bordet... rett ned på tastaturet og musen...

HEldigvis ble ikke cpu ødelagt...

Lenke til kommentar

En venn av meg presterte å knuse en svart icemat i ren fustrasjon... *host CS host*

Samme fyren kasta musa i veggen så den knakk i to... Det var en SPLITTER ny mus! *host CS her også host kremt*

Selv har jeg...

- Sølt veske på tastaturet en rekke ganger... :no:

- Jeg har bestilt feil socket til en CPU kjøler... :blush:

- Fikk det til å brenne i PappPC'n min... :woot:

- Med et lite uhell fra min side, falt hele nettverket på skolen ned... :wee:

- Slettet en bokomtale :thumbdown:

Ja, har nok hatt mange uhell.. Men, det meste har gått bra til slutt :thumbup::green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...