Gå til innhold

Ditt siste data-relaterte uhell!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd slik at vi kan le av alt det dumme vi gjør.

 

Jeg klarte nettopp å kjøre skrujernet rett inn til tommelbeinet da jeg skulle feste strømforsyningen etter å ha skiftet vifte. Meget ubehagelig for å si det mildt :cry:

Så nå har jeg store planer om å trøste meg selv med beavis & butthead og litt øl

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stå å skulle sette en jumper på en HD, så vups, der smalt den i parketten. Disken var seff ikke til å få liv i igjen.

 

Men i et siste desperat forsøk så puttet jeg den i min Dreambox og der funket den. Dreamboxen slutter aldrig å overraske. Så jeg hadde jo litt hell i uhell.

Lenke til kommentar

Hardwaren lå på pc-pulten ved siden av meg, da jeg moddet kabinettet. Mens jeg spilte hekta siden på skjermkortet seg til genseren og ble med halvveis opp av agp-porten. :ermm: hovedkortet ble ødelagt på en måte... det starter opp, men en kan ikke sette skjermkortet til å rendre grafikken, det må wiondows gjøre :wee:

 

positiv side da: fant ut hva den lille hvite "skjermkrot-låsernen" var til :p

 

 

morsom tråd :thumbup:

Lenke til kommentar

Klarte å ripe i stykker en av lederne på printplata med en tang når jeg skulle fjerne kjøleribba på et 9800proAIW.. Kortet fungerte, men klarte ikke å kjøre '3d-ting', kun software rendering:(

 

Hadde egentlig gitt opp alt håp, men før jeg skulle skifte tilbake til mitt gforce-gts tenkte jeg og prøve den strømledende lakken jeg har liggende.

Dyppet tuppen av en synål i lakken og tøtsjet såvidt på printplata der lederen hadde en ripe. Dette funka faktisk, og jeg trodde ikke mine egne øyne. Pleier ikke å ha flaks med sånne ting.

Lenke til kommentar

Hmm, where to start ?

 

Utførte vedlikehold i maskina mens den stod på.

 

Fikk en genial ide om a støyisolere en harddisk med litt aliminiumsfolie, slik at den ikke vibrerte så mye. Resulterte i en overladning og et lite poff, harddisken led en langsom og smertefull klikkedød.....

 

40 GB med OS og spill, porr og mere porr gikk dukken...

Lenke til kommentar
Siste: Prestere å slå av power på svenske-knappen i det maskinen skriver til BIOS... *klasker seg i panna*

:blush:

Been there, done that.

 

Siste tilskudd på stammen var vel når eg skulle montere RAM-sinks på skjermkortet klokka 4 på natta. Glømte å slå av maskina først og heile pakka. :blush:

 

 

 

:D

Lenke til kommentar

Hadde en rekke uhell på TG når det kom til katoder på sparkesykkelen.

Monterte 2 stykker, knuste en. Monterte en ny, den var ikke lik den gamle og lyste ikke i det hele tatt. Monterte derfor enda en ny som jeg knuste noe helt vanvittig da jeg kjørte over en kabel. Da kjøpte jeg en ny inverter og katode. Jeg skulle koble den på.. hmm hvordan koblet jeg disse kablene? 50% for at jeg fikk riktig polaritet... NEI! pluss og minus feil.. en inverter i dass.

Lenke til kommentar

Hadde en floppy som gikk til hedens for noen år tilbake. Begynte å lukte noe jævlig så jeg trodde selvfølgelig noe særiøst alvorlig hadde begynt å brenne/svi inni kabinettet :scared:

Men jeg ble mildt sagt lettet når det viste seg at det var floppyen som ikke ville mere.

 

Så begynte en trojan å fucke opp maskinen min midt på natta (noen mnd siden) mens jeg drev på med PCen (en skikkelig BAD trojan), det endte opp med en impuls-format uten å tenke på å ta backup av viktige ting på skrivebord, favoritter osv. Å formatere når man er trøtt er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...