Zeer Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg lurer på hvor jeg kan montere en radiator inne i kabinettet. Jeg har ikke lyst å lage hull i kabinettet mitt (Chieftec som jeg skal hente på posten snart ). Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Topp, front, bak, hva som helst egentlig :smile: Kommer veldig ann på hvilken radiator det er, si det, så kan jeg kanskje komme med noe mer saklig.. Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Det jeg hadde tenkt på var å montere den framme og la viftene blåse inn i kabinettet. Jeg har ikke skaffet meg noe radiator enda, men har tenkt å gjøre det. Jeg får snart et Cheiftech miditower. http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Er det noen som vet hvilken radiator som passer framme på denne boksen?? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Tror det skal gå helt greit med en 120x120mm radiator i fronten på det kabinettet. Det finnes mange varianter i denne dimensjonen. For at denne skal få full effekt, må du regne med å kutte vekk endel metall i fronten på kabinettet, standardhullene som finnes der gir for dårlig lufttilgang til radiator og vifte. Vifta bør fortrinnsvis monteres på innsiden av radiatoren, i sugende modus. Årsaken til dette, er at de fleste aksialvifter fungerer best når luftmotstanden legges på sugesiden. Lenke til kommentar
A|exander Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Kunne du ikke plasere radiatoren i toppen av kabinettet? Du må jo kutte litt i kabinettet, men det blir stilig med radiatoren i toppen... Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 er på veg til å sette inn en radiator selv i kabinettet mitt, før jeg får satt sammen et kabinett selv (stort et i tre). Tror det lureste er å ikke la "radiator-lufta" være i så mye kontakt med resten av pc'n, for å si det slik. Er vel ikke så alt for mye vits i å blåse pc'n full med varmluft. Planen min var å legge radiatoren i toppen, og dernest lage til et eller annet slik at det ikke blåses så mye luft nedover i kabinettet. da er vel lixom litt av vitsen vekke er den ikke det da? har vel kansje ikke all hverden å si siden man ikke har luftkjøling av hovedvarmeutviklern lengre, men alikevel... av prinsipp så synes jeg at varmlufta fra en radiator bør være rimelig separert fra resten av lufta inni kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå