rolfy81 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kan man bruke hvilke som helst slave blitz til c-750uz, eller må det være av merket olympus. Har sett på fl-20, men jeg vet liksom ikke om det er verdt 1300 kr. Jeg er ganske ny når det gjelder foto, og synes at den innebygde blitzen er relativt bra... men alle sier at det blir sååååå mye bedre med en slave blitz. Har merket at når jeg tar macro bilder med blitz at det ofte kommer en skygge ifra linsen, blir dette bedre?? Håper noen kan svare meg, på noe av dette...!!! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Samme hva du bruker. Olympus 750 har ikke logisk komunikasjon ut på blitz skoen uansett. (Tror jeg). Har testet endel med en kraftig nikon blitz med mitt 750 kamerea. Er lotto om hvitbalansen blir bra på bildene. Fant ut at en av de forhåndsprogramerte balansene + manuell lukker, blender gav best resultat. Husker ikke hva den hva innstillt på, for jeg vet ikke hvor kameraet er. (Det er en bøffis i Bergens omr som vet) MVH Øyvind Lenke til kommentar
neste_nybegynner Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei! Det er skrevet flere innlegg om slave-blits. Se f.eks. her. Lykke til, hilsen Jens Anders Lenke til kommentar
rolfy81 Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Vel... tror jeg har missforstått litt... ehh. det jeg mener er en blitz til å feste på kameraet. Lenke til kommentar
rolfy81 Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Hva betyr forresten logisk komunikasjon i denne sammenhengen?? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hva betyr forresten logisk komunikasjon i denne sammenhengen?? Si det... hehe Noen kamera modeller kan fortelle blitsen hvor mye den skal blitse osv. Men da må blitsen passe til kameraet og være av samme merke ofte. Siden C-750 ikke har denne muligheten er samme hvilken blits han kjøper. Er ingen ekspert på dette. Har bare eksperimert med mitt eget 750 kamera. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei! Det er skrevet flere innlegg om slave-blits. Se f.eks. her. Leste denne tråden og fant ut at slave blits blinker når blitsen på kameraet blinker. Siden 750 har blits sko, bør du vell bruke denne? Det er jo en av de tingene som er bra med akkurat dette kameraet. Da kan du bruke en vanlig blits som denne og feste den oppå kameraet på blits skoen. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå