Gå til innhold

Bruktmarked??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell Inpiron 8500

P4m 2,2Ghz, Ati 9600ProTurbo 128mb, 60Gb 7200Rpm disk, 1920x1200 widescreenskjerm, Trådløst nettverkskort, cdrw/dvd, extern disk:40Gb, 1024mb minne, Dell service. Enormt bra maskin, ypperlig til gaming og multimedia.

:w00t:

Lenke til kommentar
hvor mye selger du den for???

Hadde tenkt iallefall 14000,- for den, kosta ny 26000,- og har diverse som følger med i tillegg. Hvis jeg ikke får selge den for det ser jeg ikke poenget med å selge i det hele tatt. :roll:

Lenke til kommentar

Hadde tenkt iallefall 14000,- for den, kosta ny 26000,- og har diverse som følger med i tillegg. Hvis jeg ikke får selge den for det ser jeg ikke poenget med å selge i det hele tatt. :roll:

Hvorfor selger du den? Den er jo ganske ny og kraftig så det er vel ikke mangel på kraft? Noe som leder meg til å spørre: Hvorfor kjøpte du en PC til 26.000 når du tydeligvis ikke har bruk for en så kraftig PC?

Lenke til kommentar

Hvorfor selger du den? Den er jo ganske ny og kraftig så det er vel ikke mangel på kraft? Noe som leder meg til å spørre: Hvorfor kjøpte du en PC til 26.000 når du tydeligvis ikke har bruk for en så kraftig PC?

Bruk for kraftig PC?? Kjører mange tunge applikasjoner pluss at jeg liker å være på topp. Se bare den stasjonære spec i profilen. Ingen jobb som betaler for meg nei :hrm: Sko ønska de gjor det da.. ;)

Reiste en del tidligere og har stort behov for å spille så det ble liksom at jeg investerte i en kraftig laptop. Men nå jobber jeg under en Km hjemmenfra så nå driver jeg med stasjoner å bygging av vannkjøling å greier. :w00t:

Lenke til kommentar

Tja, du vil bare få 14k av en tulling som ikke bruker 10 sekund på å se seg rundt på nettet da. En splitter ny i8600 med tilnærmet lik konfigurasjon (P-m cpu), + xtra ram handla hos en nettbutikk vil koste ...tja...16k ?

Lenke til kommentar

16k? Satte nettopp opp en 8600 med lik config, med 1,7Pentium m. Og med 512 i ram og 60gig(sikkert ikke 7200RPM) så endte jeg opp med 20000,- med ett år henteservice. Og dette er uten de xtra 512mb ram, extra 40gig hd, og sikkert 5400RPM istedenfor 7200RPM hd. :dontgetit:

Lenke til kommentar
16k? Satte nettopp opp en 8600 med lik config, med 1,7Pentium m. Og med 512 i ram og 60gig(sikkert ikke 7200RPM) så endte jeg opp med 20000,- med ett år henteservice. Og dette er uten de xtra 512mb ram, extra 40gig hd, og sikkert 5400RPM istedenfor 7200RPM hd. :dontgetit:

Jeg fikk denne prisen på Dell nå nettopp.

Inspiron 8600C Performance (N0511) 15 659 kr

Prosessor: IPentium® M Prosessor 735 (1.7GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)

Skjerm: 15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) (+ NOK 543 kr)

Minne: 512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)

Grafikkort: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO

Harddisk: 60GB Ultra DMA/ATA 100

Optisk enhet: 4x DVD+RW, modulær, med decoder-programvara

Med 1 års henteservice.

Og da er det med Dothan :w00t:

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Syns egentlig finn.no går QXL en høy gang. Fikk solgt alle gjenstandene jeg har lagt ut for salg innen et par-tre dager.

Enig! Og det virker som om finn.no har en del "eldre" brukere. Jeg får i alle fall merkbart mindre spørsmål av typen: "Vor mye ramm ær de i masjinen?!?"

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne prisen på Dell nå nettopp.

Prosessor: IPentium® M Prosessor 735 (1.7GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)

Skjerm: 15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) (+ NOK 543 kr)

Minne: 512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)

Grafikkort: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO

Harddisk: 60GB Ultra DMA/ATA 100

Optisk enhet: 4x DVD+RW, modulær, med decoder-programvara

Med 1 års henteservice.

Og da er det med Dothan :w00t:

Skal du kjøpe? I såfall burde du gå for 1x512 ram slik du kan enkelt og greit oppgradere uten å måtte sitte med en brikke i handa... :p

Og spør etter 60Gig´eren med 7200RPM :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe? I såfall burde du gå for 1x512 ram slik du kan enkelt og greit oppgradere uten å måtte sitte med en brikke i handa... :p

Og spør etter 60Gig´eren med 7200RPM :thumbup:

Nei, jeg ville ikke tatt i en Dell om de kastet den etter meg. :thumbdown:

Jeg bare reagerte på at 20 laken var en drøy pris, så jeg måtte sjekke på siden deres.

Lenke til kommentar

Pentium-M 1,7GHz er jo en langt mer attraktiv prosessor enn den Pentium4 mobile 2,4GHz'en du har i din PC. Ytelsen på P-M'en mye betydelig bedre (rundt regnet på nivå med Pentium4 2,8GHz). Samtidig er den langt mindre strømkrevende enn Pentium4'en din, selv om det er mobile-utgaven.

Skal du ha en like "attraktiv" CPU så tror jeg heller du må sammenligne med 1,5GHz-utgaven.

En annen ting er jo at dell tar over 4000kr for oppgraderingen fra 512MB til 1GB. Dette er svindyrt, og da velger man heller å kjøpe minne fra en annen plass.

Lenke til kommentar
Pentium-M 1,7GHz er jo en langt mer attraktiv prosessor enn den Pentium4 mobile 2,4GHz'en du har i din PC. Ytelsen på P-M'en mye betydelig bedre (rundt regnet på nivå med Pentium4 2,8GHz). Samtidig er den langt mindre strømkrevende enn Pentium4'en din, selv om det er mobile-utgaven.

Skal du ha en like "attraktiv" CPU så tror jeg heller du må sammenligne med 1,5GHz-utgaven.

En annen ting er jo at dell tar over 4000kr for oppgraderingen fra 512MB til 1GB. Dette er svindyrt, og da velger man heller å kjøpe minne fra en annen plass.

Hvis du leste hva jeg skrev så hadde du ikke sagt det med rammen, fordi jeg sette den opp med 1x512 ser du. Men angående cpu er jeg ikke fullstendig overbevist med tanke på ytelse. Jeg er enig med strømforbruket. En kompis har en 8600 med 1,7 mobile, og min P4m 2,2(ikke 2,4) tok ganske overtaket på pcmark, science mark, sisoft sandra, cpumark blant andre. Og dette til tross for raskere minne i en centrino pc og den omtalte mobile prossesoren. Dessuten virker min ganske mye kjappere å jobbe med enn hans, har testet flere dell centrinoer men synes de virker treige. Men en P4m bruker en hel del mer strøm.

Ikke for å lage kvalm, bare en manns synspunkt angående centrino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...