Gå til innhold

Vanntank til AMD Pro WaterKit på 3DFXCool??

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen forslag til vanntank til dette settet? Jeg gidder ikke lage selv :smile: Jeg er en lat jævel. Trenger også tips til hva slags radiator jag kan ha. Har tenkt å montere den framme på kabinettet, under HDD. Har et Chieftec miditower.

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en colaflaske?

en isboks?

et syltetøyglass?

en balje?

ett badekar?

en vask?

en colaboks?

en kjele?

en termos?

hehe, mye rart du kan bruke, men skal du ha eheim pumpe har de en tank som passer perfekt. eheim tank.. du finnern hos microplex.no tror jeg :smile:

Lenke til kommentar

et syltetøyglass er perfekt til pumpa. jeg limte fast noe mjukt lydisoleringsmater nedi for å ta bort vibrasjon.

ta bare hull i lokket for slanger ++

for å få temp så kan du bare kjøpe en inn ut tempmåler med sensor (digital) putter bare ledninga nedi vanntanken så har du vantemp..

bakdeler med denne løsningen er et syltetøyglass med varme.......

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 21:29, Zeer skrev:

okey...hmmmm, eg har hørt at du strengt tatt ikke trenger tank engang, hvordan fungerer det

Det er faktisk riktig, men det betinger at du setter inn et par "T"-nipler for vannpåfylling og utlufting.

I enkelte tilfelle vil det også være nødvendig å lage en overgang på sugesiden av pumpa, til den aktuelle slangedimensjonen i systemet.

Og faktum er; kjølinga blir ikke dårligere uten tank!

Da forutsetter jeg en normal tankstørrelse, alt fra 0,15 opp til 1ltr.

Lenke til kommentar

Det er faktisk riktig, men det betinger at du setter inn et par "T"-nipler for vannpåfylling og utlufting.

Vet du hvor i kretsen den Tèn må stå? Jeg har pumpa i bunnen av kabinettet og radiatoren i toppen, er det ikke slik at enden av lufteslangen må være det høyeste punktet?. Eller er dette kun i det du fyller systemet at den må stå høyest, slik at du bare kan sette på en endeplugg etterpå? Bytter swiftech blokka mi ut med Danger Den`s CPU+GPU+chipsett blokk i morgen eller fredag, så det kunne vært greit å vite.

Hvilken løsning er best? serie: CPU-GPU-Chipset eller Paralell: CPU på den ene og GPU+Chipsett på den andre.

Kan det være en ide med to radiatorer også, har en hayden radiator som jeg bruker nå. Men har en Blackice og en Senfu radiator i skuffen fra tidligere eksperiment. Vil det lønne seg å kjøre to av disse i serie?

Holder Eheim 1048 til denne setupen eller skal jeg gå ti anskaffelse av en større?

Mange Spørsmål her, men håper noen gidder å svare.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 23:51, Lego skrev:

Vet du hvor i kretsen den Tèn må stå? Jeg har pumpa i bunnen av kabinettet og radiatoren i toppen, er det ikke slik at enden av lufteslangen må være det høyeste punktet?. Eller er dette kun i det du fyller systemet at den må stå høyest, slik at du bare kan sette på en endeplugg etterpå? Bytter swiftech blokka mi ut med Danger Den`s CPU+GPU+chipsett blokk i morgen eller fredag, så det kunne vært greit å vite.

Hvilken løsning er best? serie: CPU-GPU-Chipset eller Paralell: CPU på den ene og GPU+Chipsett på den andre.

Kan det være en ide med to radiatorer også, har en hayden radiator som jeg bruker nå. Men har en Blackice og en Senfu radiator i skuffen fra tidligere eksperiment. Vil det lønne seg å kjøre to av disse i serie?

Holder Eheim 1048 til denne setupen eller skal jeg gå ti anskaffelse av en større?

Mange Spørsmål her, men håper noen gidder å svare.

T-koblingen for utlufting skal plasseres på systemet´s høyeste punkt, da vil utlufting gå greiest.

Tilsvarende kobling for påfylling kan gjerne plasseres lavt i systemet, gjerne i nærheten av pumpa, men påfyllingsslangen må være så lang at den rekker opp til samme nivå som lufteslangen.

Alternativt kan du legge maskinen delvis på siden, mens du fyller og lufter. Dette høres kanskje litt tuklete ut, men trøsten får være at når du er ferdig, har du fylt systemet en gang for alle. Etterfylling ikke nødvendig, noe man av og til kan bli nødt til med en tankløsning.

Pumpa er helt ok i et slikt oppsett, men vær allikevel klar over følgende:

En seriekobling av radiatorer _kan_ gi problemer i form av dårlig gjennomstrømning. Jeg ville heller valgt en løsning med paralellt monterte radiatorer.

Men NB! Det kan være store forskjeller på gjennomstrømningsmotstanden i de forskjellige radiatortypene, så i verste fall vil rad´en med minst strømningsmotstand stikke av med 80-90% av vannmenden.

Ideelt sett, bør det derfor benyttes identiske radiatorer i et paralellopplegg.

Om du allikevel seriekobler, så vær forberedt på at du kanskje må bruke en kraftigere pumpe, "worst case".

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-11 11:28 ]

Lenke til kommentar

Takker for svar skrue :smile:

Da kjøper jeg meg en radiator til av samme sorten, gidder ikke sette sammen enda en halvhjertet vannkjøling. For så å finne ut at jeg må ta det frahverandre igjen.

Noen som har lyst å kjøpe en swiftech 462b vannblokk+coldplate for en billig penge? Coldplaten må planslipes da jeg har brukt den sammen med annet prosjekt der jeg brukte arctic silver lim. Slenger også med et gratis peltierelement til den som kjøper det(det er lim på denne også) jaja skruer o.l følger med (slanger også om ønskelig)

Blokka kan brukes uten coldplate/peltier.

Send mail dersom noen er interresert....Selger den BILLIG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...