arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) her er en enkel tegning av hvordan jeg hadde forestilt meg blokken til CPU: litt simpel ja, men jeg har ikke peiling, så jeg ville vite hvilke mål jeg skal ha på de forskjellige komponentene, og hvilken type verktøy jeg trenger. Har bare det simpleste...... Jeg lurte på om jeg kan ha det samme designet på GPU, eller kanskje noe enklere? Og til slutt hvor jeg kan få tak i alt annet enn disse blokkene, kanskje lage radiator selv... trenger iallefall nipler, slanger, pumpe, tettningslim osv... På forhånd takk for alle svar og tips. Finner jeg ut av dette og går i gang med prosjektet, kommer jeg til å oppdatere med bilder, og lage en skikkelig worklog Endret 25. mai 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Til GPU er denne designen finfin, men kanskje du skulle vurdere noe litt annet til CPU? Den designen du viser på tegninga di, er litt 'gårsdagens'.. Hva med noe med finner? Har du titta på Whitewater-blokka? Det er faktisk temmelig enkelt å lage noe lignende, selv uten spesialverktøy av noe slag - jeg holder på med akkurat dette selv nå! Hvis du venter noen timer eller kanskje en dag, tenker jeg Skrue får fleska opp workloggen sin, med bilder og beskrivelse av en TDX/WW-klone! Forøvrig er det fint med inngang rett over kjernen, som du har! To utganger derimot, er vel strengt tatt ikke nødvendig. Du finner mye nyttig på Microplex.. Radiator tror jeg det skal godt gjøres å lage selv, bruk heller en av AC EVO-modellene, eller et varmeregister fra en bil! Men lykke til, i alle fall! Blir sikkert bra! Endret 24. mai 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) nok et "hjemmelaget vannkjølings" prosjekt.. digger det lykke til ps. du får tak i det meste av slanger/nipler osv. på clas ohlson og biltema Endret 24. mai 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Hva med noe med finner? Har du titta på Whitewater-blokka? Hvis du venter noen timer eller kanskje en dag, tenker jeg Skrue får fleska opp workloggen sin, med bilder og beskrivelse av en DangerDen TDX/WW-klone! Forøvrig er det fint med inngang rett over kjernen, som du har! To utganger derimot, er vel strengt tatt ikke nødvendig. Du finner mye nyttig på Microplex.. Radiator tror jeg det skal godt gjøres å lage selv, bruk heller en av AC EVO-modellene, eller et varmeregister fra en bil! Men lykke til, i alle fall! Blir sikkert bra! takker har helst ikke lyst til å bruke mer enn 1000kr på dette i kjøpte materialer, og jeg skal prøve å lage et bedre design til CPU blokka... ps. du får tak i det meste av slanger/nipler osv. på clas ohlson og biltema skal sjekke på nettbutikken deres. Noen tips til størrelse på nipler? evt. linker, hvis jeg skal ha to på CPU og to på GPU. Må de være samme størrelse? Endret 24. mai 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) også pumpe må jeg nok se meg nødt til å kjøpe... noen tips til den billigste/beste? aner ikke hva sånt koster, men har ca 500-700kr å gå på... tenkte litt på denna, da hadde jeg slått to fluer i ett smekk... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIWTPUMP220E Endret 24. mai 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 hydor L20 er konge til en billig penge Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 hydor L20 er konge til en billig penge finner jeg den pumpen da? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 http://www.netconnection.no/lucys/ under Vannkjøling -> pumper og på microplex men den er utsolgt der. jeg kjøpte min på netconnection Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 http://www.netconnection.no/lucys/ under Vannkjøling -> pumper og på microplex men den er utsolgt der. jeg kjøpte min på netconnection takker ja den så kul ut i tillegg ok, nå trenger jeg bare radiator, også er det på tide å sanke materialer, noen tips der også? lyst på en der jeg kan ha to vifter, som blåser luften igjennom radiatoren... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 hmm, du kan jo gå på et bilopphuggeri og spørr om de har et varmeregister (liten radiator som står midt i bilen, for innvendig varme og slik) eller du kan kjøpe en på nettconnection eller microplex. sett viftene slik at de suger luft igjennom radissen, de virker mer effektivt da. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 hvor mange meter slange trenger jeg? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hva med MaxiJet MJ1000 pumpe hos www.webzoo.net? Bare 223,-. Har den selv, og den er stillegående og fin! Anbefales! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 hvor mange meter slange trenger jeg? nja.. 3-5 meter Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor stor er bredden og slikt på en vanlig bunn.. kobberplaten altså...? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 er dette et bedre design for CPU? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 ja, uannsett vilket design du går for, så prøv å få vannet inn rett over coren på cpu (midten på cpu) Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 og som blackeyedragon sa, hvor store bør overflatene være på kobberplatene både når det gjelder CPU og GPU...? har så mye stashet i kabisset mitt nå at det vil ta mange timer å ta det ut, inn, og få det fint igjen... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 cpuen må vel være minimum 50x50cm. gpuen minimum 40x40 cm, det er min mening.. men får å få alt til å passe skikkelig må du nok ta ut ting av maskinen din for å måle avstandten mellom feste hull o.l. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) ok, siste spørsmål for dagen... lim som holder til nippler, og sammenfesting av plexi/kobber, noen forslag? går det med superlim og silikon? og hvor tykk bør mellomplaten i plexi være (den med selve hullet i)? Endret 24. mai 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 arldit limer og holder på ALT.. kan tenke meg 8-10mm holder (hvis du tenker på delen med vannkanalen i) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå