Lapsy Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har en intel 2.8 Ghz prescott og et waterchill cpu/vga set med enkel radiator og en Hydor L20 pumpe, er 48° idle en normal temperatur? jeg har hørt at prescott ikke er kjent for å være kalde akuratt men... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 kommer vel sikkert an på hvor bra vannkjølinga er og hvor bra radiatoren er, men jeg synes det var litt høy temp Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Høy temperatur er det absolutt, men med tanke på at det er en Prescott du kjøler så er det nok ikke unormalt. Hvordan har du målt av temperaturen? Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Aida32 og bios, temp måleren er i hovedkortet... vetvel ikke hvor bra den vannkjølina er jeg da så, men det er et helt standard waterchill sett med standard blokker og sånt Endret 24. mai 2004 av gran3 Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Kjøpte me en 2.8 prescott 1mb cache jeg også,i samme slengen som jeg lagde fiksa me helt ny pc for ikke så lenge siden. Hadd jeg vist den ble så varm hadd jeg nok vurdert en norhwood.. Men men,ble litt gal av vifte støy på pc`n så jeg lagde me vann kjøling selv til cpu,nb,gpu. Og etter en god stund me spilling så kryp cpu`en min opp i 55-56grader.Så dine 50 er vel... ok nok. Synes den har vell høy temp disse Prescottene ja. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Kjører du det kalde vannet fra vannavkjølinga først u Cpu eller Vga først? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Tror ikke det er så mye hente på på tempes med å oppdatere bios da, hvis det da skulle være noen forskjeller så beviser jo det bare at biosen er unøyaktig. Skaff deg et eksternt termometer Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 spørs på hovudkortet. kan ver en feil i bios når korte kom som har blitt fixa i nyare versjon. men er sikkert ikkje vert risken Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Vel den tempen får du nok tilskrive vannkjølinga de og ikke cpuèn . Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Vannet går fra pumpa til radiatoren og så til cpu så vga også til tanken og til pompa osv osv. For en stund sia satt jeg i hagan med pc'n litt utpå kvelden og da viste den 42 grader Tror ikke jeg har bruk for noe flere termometre enn det som sitter i hovedkortet.. Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 De vanlige waterchill settene er jo ikke kjent for "ekstremt" god kjøling heller da, + at prescotten blir veldig varm! Jeg ville kjøpt meg antarctica blokken og en dobbel radiator!!! Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 eg hadde no 54 load på min p43ghz med vannkjøling og no opdaterte eg bios akkurat og no kjem den opp i 44 i load, ikkje fordi målerane var feil men fordi defult bios viste feil so de e ikkje sikkert at cpu egentli er so varm som det står. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå