EAK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei! Ny operatør på vei (eller mulig jeg henger langt etter, Talkmore.no Kun ett abn. som er kontantkort-basert Start avg. 0,69 kr. Ringepris: 0,99 kr. til alle/24/7 SMS: 0,49 kr. www.talkmore.no Noen med erfaringer? EAK Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Står på hjemmesiden deres at " Passive kunder kan bli sperret etter 3 måneder " . Synes dette var kort tid! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Høres ikke særlig bra ut nei... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Koster 50 spenn om man vil være "passiv", dvs. at abonnementet ikke blir stengt. Minus med talkmore er at man må aktivisere MMS - som koster 25,-.... MEN! Det er et billig abonnement uten dyre månedsavgifter Og et godt skritt på veien mot billigere "kontant"-abonnement. Lenke til kommentar
wolfman70 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Får håpe det ikke blir lenge til Chess svarer på dette da. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Det vil nok komme noe tilsvarende fra andre operatører om ikke veldig lenge, tror jeg... NetCom kan (eller BØR?) ikke leve med at noen selger ringeminuttene 3 ganger billigere enn det de selv gjør, i deres eget nett, tilogmed! NetCom Kontant: Kr. 2,99 pr minutt Kr. 0,69 pr. sms Kr. 2,50 pr. mms Talkmore: Kr. 0,99 pr minutt Kr. 0,49 pr. sms Kr. 1,99 pr. mms På et 250 kr. kontantkort kan man: Ringe 252,52 minutter med Talkmore Ringe 83,61 minutter med NetCom Sende 510,20 sms med Talkmore Sende 362,31 sms med NetCom Hvem tror dere ungdommene velger? Som jeg skrev i en annen tråd her for et par dager siden, så tror jeg vi vil få se en ny prisstruktur på kontantkortene her til lands - neppe så billig som i Danmark enda - men en generell prising i området: Kr. 0,99 pr minutt (denne kan også synke endel) Kr. 0,49 pr sms Kr. 0,99 pr mms Hva tror dere? Det er ingen grunn til at kontantkundene skal betale mer, fordi de betaler på forskudd, mens "vanlige" abonnenter betaler på etterskudd... slik er det ikke i Danmark, hvor kontantkortene er blant de billigste på pris, nettopp fordi bedriftene sparer MYE penger på administrasjon osv. Talkmore er et helt nystartet selskap som ble stiftet som aksjeselskap den 04.03.2004, det er eiet av Megafon Telemarketing AS (stiftet 21.10.1998, og sannsynligvis heleid av Ewald Kihle - tidligere spiller på Odd-Grenland?, daglig leder Glenn Kihle) og selskapets ledelse, som er Bernd Gutbier - tidligere technical director i Sense. Siden dette er et helt nytt selskap, så har man ingen forutsetninger for å vite om dette kan gå dukken. Hvor mye penger kan eierne spytte inn dersom virksomheten går med tap en stund? Ingen regnskaper tilgjengelige slik at man kan se på økonomien i selskapet.... Endret 25. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
JuB Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Så med dette abn. kan man ringe, sende sms, mms og bruke wap via gprs (ikke alt vi gprs men wap)? Prisen er 299+25? Så er alt klart til bruk, men har dem oppsett for gprs/wap/mms til mange telefoner? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) De bruker NetCom sitt oppsett, så det er ikke noe problem. GPRS-trafikk skal iflg. prislisten koste kr. 0,015 pr. kilobyte (eller Kr. 1,53 pr megabyte!!! Genialt billig for de som bruker MSN mye, eller WAP'er mye.) I tillegg kan man faktisk velge "bronsenummer" gratis (verdi 250,-) Ingen kredittsjekk med mindre man skal bruke abonnementet i utlandet. Endret 25. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
obos Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 helt enig... håper chess gjør noe med det ellers så bytter jeg også til talkmore Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 De har jo bra priser, men i mitt tilfelle har jeg slått vekk tanken om at du hele tiden trenger påfyll. Hadde kontant kort før og det var noe dritt å bli tom på kortet når du trenger det mest. Ifølge siden til Talkmore er det kun Nettbank, giro eller kredittkort som kan brukes. Betyr det at du ikke kan lade opp uten å ha en pc eller bank i nærheten! I så fall et kjempe minus. Sto også at " Går kontoen tom kan du fortsatt motta samtaler og SMS i 7 dager." i 7 dager! Lite det også synes jeg. Nei holder meg til billig abb som jeg ikke trenger å passe på hvor mye jeg har på kortet til enhver tid! Men det er bare meg da Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Fordelen med påfyll via nett = billigere priser. Og det er bare å fylle opp med en tusenlapp, så kan du snakke i 1000 minutter, eller 16,67 timer. Det burde holde til endel samtaler. SMS-prisen, MMS-prisen og prisen pr. minutt er absolutt konkurransedyktige med de beste prisene på markedet, som ligger rundt 85-89 øre minuttet, 65-69 øre pr sms, og 2,50 pr mms. (man kan selvsagt ringe billigere om man har spesielle abonnement og ringer til spesielle tider) Mangel på månedavgift er også et pluss Men hvis man skal regne innmeldingsavgiften som en slags månedsavgift, så koster det kr. 24,91 pr. måned. EDIT: På telepriser.no ser det ut til at Talkmore kun blir slått av Teletopia (jeg prøvde med 60 minutter ringetid pr uke, fordelt på 20 samtaler, 50% på dag/50% på kveld, samt 30/70 fordeling Netcom/Telenor, og 100 sms pr uke) 1. Teletopia T3 Prelaunch: Kr. 465,26 2. Talkmore: Kr. 525,46 3. Combitel Pluss Anno: Kr. 543,70 4. Chess King: Kr. 544,40 5. Chess Move: Kr. 567,36 Dermed er Talkmore faktisk billigst i Norge med dette forbruket, om man ser bort fra Teletopia som opererer kun i Oslo-området. Om man øker forbruket DRASTISK, så vil Teletopia, Combitel Pluss Anno og Chess King/Move bli marginalt billigere. Så dette er faktisk et J*VLIG bra tilbud! Endret 25. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
Rune007 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) De bruker NetCom sitt oppsett, så det er ikke noe problem. GPRS-trafikk skal iflg. prislisten koste kr. 0,015 pr. kilobyte (eller Kr. 1,53 pr megabyte!!! Genialt billig for de som bruker MSN mye, eller WAP'er mye.) I tillegg kan man faktisk velge "bronsenummer" gratis (verdi 250,-) Ingen kredittsjekk med mindre man skal bruke abonnementet i utlandet. Ehm... Du mener vel ca. 15 kr pr MB?! Men likevel rasende billig, på mitt Chess King betaler jeg 60 kr for den samme megabyten... Endret 25. mai 2004 av Rune007 Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har bestilt nå. Dette må jo testes ut.. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) GPRS-trafikk skal iflg. prislisten koste kr. 0,015 pr. kilobyte (eller Kr. 1,53 pr Ehm... Du mener vel ca. 15 kr pr MB?! Men likevel rasende billig, på mitt Chess King betaler jeg 60 kr for den samme megabyten... Regnefeil... Selvfølgelig mener jeg ca. kr. 15,36 pr mb! Men likevel rasende billig i forhold til mye annet. 1,5 øre x 1024 Kb = kr. 15,36/mb EDIT: Har selv bestilt, for dette er faktisk noe av det billigste som er. Endret 25. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
EAK Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Mangel på månedavgift er også et pluss Men hvis man skal regne innmeldingsavgiften som en slags månedsavgift, så koster det kr. 24,91 pr. måned. Du må jo også legge til etableringsgebyret på en rekke tjenester man(hvertfall jeg) MÅ ha, som f.eks. MMS, mulighet for å ringe i utlandet, voicemail osv.. Det er litt latterlig disse gebyrene, 150 kr. rett ut av vinduet! Regner med at Chess svarer!! EAK Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du må jo også legge til etableringsgebyret på en rekke tjenester man(hvertfall jeg) MÅ ha, som f.eks. MMS, mulighet for å ringe i utlandet, voicemail osv.. Det er litt latterlig disse gebyrene, 150 kr. rett ut av vinduet! dette er jo bare småting da egentlig. Man kan jo velge seg et "bronsenummer" og da. noen av de er faktisk veldig lette å huske. Fikk nå tak i et jeg Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Teit med disse etableringsgebyrene selvsagt, men det er nok en grunn til at de kan holde den lave ringeprisen. Og det gjør alt sammen billigere for de som ikke trenger alle tjenestene de tilbyr. For meg betyr ikke 25 kr for etablering av f.eks MMS ikke allverden, så lenge ringeprisene er lave. Men de kunne godt slengt inn litt ringetid i startpakka si. Danske TELMORE som Talkmore har basert seg på, gir 399,- i ringetid på en startpakke som koster 199,- Er det noen som har fått SIM-kort og startpakke enda? Jeg fikk også tak i et svært godt nummer ja Endret 26. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
ReodorF Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Genial å få seg et "bronsenummer" som er lett å huske, men jeg så noe med liten skrift i kontrakten som jeg ikke helt likte: "12. Oppsigelse og sperring ved manglende bruk. Kunden kan når som helst si opp abonnementet ved å gi skriftlig melding til Kundesenter se pkt 14. Kunden har risikoen for at oppsigelsen kommer frem til mottaker. Ved oppsigelse skal Kunden levere tilbake SIM-kortet og nummer til TalkMore " Betyr det at man mister "bronsenummer"hvis man bytter til en annen opperatør senere? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) "12. Oppsigelse og sperring ved manglende bruk.Kunden kan når som helst si opp abonnementet ved å gi skriftlig melding til Kundesenter se pkt 14. Kunden har risikoen for at oppsigelsen kommer frem til mottaker. Ved oppsigelse skal Kunden levere tilbake SIM-kortet og nummer til TalkMore " Betyr det at man mister "bronsenummer"hvis man bytter til en annen opperatør senere? Akkurat det punktet tror jeg ikke de kan gjennomføre, siden det faktisk er nummerportabilitet her i landet. Med andre ord, man kan ta med seg nummeret fra en operatør til en annen operatør. EDIT: Dette er nå forandret på Talkmore sine hjemmesider til: 12. Oppsigelse og sperring ved manglende bruk.Kunden kan når som helst si opp abonnementet ved å gi skriftlig melding til Kundesenter se pkt 14. Kunden har risikoen for at oppsigelsen kommer frem til mottaker. Ved oppsigelse (ikke Nummerportering) tilfaller GSM-nummer TalkMore. TalkMore tilbakebetaler det beløp som er forhåndsbetalt men ikke forbrukt på kundens konto. ... hvilket vil si at man står fritt til å utportere nummeret sitt til en annen operatør - uten problemer. Har også ringt for å sjekke at det stemmer. Nå venter jeg bare for å se hva slags tilbud Chess kommer med.... EDIT 2: Dette fikk jeg i mailen i dag: Kjære kunde. På grunn av stor pågang av nye kunder, er vår leveranse av ditt Simkort blitt forsinket med ca 3 dager. Vi beklager dette på det sterkeste, men tror allikevel du vil bli fornøyd med ditt nye TalkMore abonnement. Mvh/With kind regards TalkMore kundesenter [email protected] ... nå blir det spennende å se om Chess kommer Talkmore i forkjøpet.. Endret 27. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå