kvikks Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jupp, har en side klar til kritikk! Hadde noe dårlig tid, 10 timer fakturert, på denne jobben. Skulle da være design, koding og database. Så det meste av tid ligger i kodingen. Designet er enkelt, og etter kundens ønske med noe nettavispreg. Farger etc er valgt ut fra firmaets grafiske profil. http://beta.vinorge.as Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Test å høyrestille kontaktinfo øverst...? Jeg likte heller ikke fargen på :hover på menyen. Hvis fargelvalget er bestemt er det lite man får gjort, men jeg ville valgt en litt mørkere variant. edit: Samme fargen går igjen i firkanten ovenfor menyen, og jeg likte den ikke der heller. Ellers var siden knallbra Endret 24. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Heter det "les mere.."?? Heter det ikke "les mer.."?? Edit: Deilig, og ikke alt for avansert design Godt jobba Endret 24. mai 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Dette syns jeg er BRA arbeid på ti timer! Likte mouseover i menyen (den til venstre), vet dog ikke om jeg likte at den hadde margin ut til kanten. Fint fargevalg/fargebruk Syns kanskje det "bondesjakkbrettet" nederst til venstre blir litt forstyrrende. Litt rart med den rosa firkanten øverst til venstre. Den tingen til høyre i header (lama? ) - litt forstyrrende. Kanskje sette ned opacity på skyggen litt... Ellers bør du sjekke for skrivefeil osv., det heter for eksempel "les mer" og ikke "les mere". Det er jo også viktig med en brukervennlig side, og det syns jeg du har klart veldig bra her, samtidig som du kombinerer det med et fint design. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Har ikke så mye peiling, men det er tiltalende og behagelig. Den siste E'en i "les mere" er feil.. EDIT: En ting: Det er et mellomrom mellom den rosa boksen oppe til venstre og den røde streken under header.. Endret 24. mai 2004 av svamp Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 - Logg inn-linken faller ned én linje i Firefox - Fin mouse-over - Likte ikke den firkanten som ligger over den vertikale menyen Alt i alt har du mekket et fint og brukervennlig design. GJ! Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Siden ser veldig proff ut. Absoulutt en side VI Norge bør være (bli) stolt over. Fine fargevalg. Bare 10 timer arbeid?! Ikke verst dette her. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Takk for hyggelig tilbakemeldinger! Burde ha nevnt dette i første post; Den rosa firkanten kommer til å innholde en liten illustrasjon, det kommer til å være forskjellig på hver "underside". les mere - skal være les mer... jau jau. Loomy: Rart, testet nettopp i Firefox, ingenting feil der. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Bruker du mod_rewrite på undersidene, eller er det helt "nye" sider? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Meget bra, kvikks. Funker fett i Firefox her, forresten. EDIT: Kanskje gjøre firmalogoen til en link tilbake til forsiden? Endret 24. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Loomy: Rart, testet nettopp i Firefox, ingenting feil der. *dobbeltsjekke* Yep, still there. Screenshot EDIT: Fant feilen.. hadde satt minimum font size til 11 (px) i FF'en min Endret 24. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Kanskje gjøre firmalogoen til en link tilbake til forsiden? jeps, det må eg fikse. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Vet ikke om det skal være slik, men ser ut som en feil for meg: (kommer et lite "tomrom" over firkanten på 1px. Helt greit tilå være 10 timers arbeid, dog jeg synes ikke det er "nettavis-feelingen" som kunden ønsker. Mulig det er mangel på reklame som gjør det, dagens nettaviser består vel av 50/50 innhold/reklame. Har ikke anelse om hva dette dreier seg om, så akkurat om du har truffet spikeren på hodet der, kan jeg ikke si noe om. Den rosa firkanten som alle snakker om, synes jeg bør være der, for det kan fort bli veldig tomt uten. Selv ville jeg kanskje plassert "sjøgaten 127 osv..." lengre mot venstre, slik at det begynner under "norge" i logoen, men det er kanskje bare en smakssak. Logoen burde så absolutt være klikkbar. Ellers greit, verken mer eller mindre. Tatt tiden på design i betraktning er det jo absolutt akseptabelt. EDIT: Feilen der oppe er fra IE6. Endret 24. mai 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Loomy: Rart, testet nettopp i Firefox, ingenting feil der. *dobbeltsjekke* Yep, still there. Screenshot Det er skriftstørrelse i Firefox som overstyre min CSS... Bruker em på font, og din er en 0.05 em større en det som eg bruker. Kanskje eg bør låse størrelsen på font her. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 og så kom enzo og ødela alt..... min vurdering kan nok sees på som noget streng, men det er noe man selger, ikke egen hjemmeside og derfor synes nå jeg man bør være det.. Nei.. Det her likte jeg ikke.. Så klart.. det er en veldig plain og enkel side, for enkel på en måte, og også veldig lite innbydende.. Det er vanskelig å sette fingern på hva som er "feil", men alikevel blir det veldig "feil" etter min mening.. Det blir veldig "rød+svart+hvit avis, pga vi ikke tar oss råd til å trykke mer enn de fargene.." .. Førsteinntrykk: Nei.. ctrl+F4 (ja.,. jeg lukka browseren med en gang først.. gikk tilbake etter en stund da jeg så siden fikk bra kritikk.. det måtte jo være noe jeg hadde oversett på mine 5-10 sekunder..) 1. fargene.. Fargene er veldig dvaske, og du kunne fått mye mer ut av fargene på logoen.. etter min mening.. (Skal ikke si jeg hadde funnet 100 ganger bedre fargekombinasjoner, etc. selv, men ja..) Rødt, hvitt og svart er veldig plaint og enkelt, men også ingen sikker vinner.. 2. overgangen fra side til bakgrunn Overgangen passer liksom ikke inn, det er ingen overgang.. synes jeg.. (vel.. jeg ser det er dropshadow der, men den gjør seg liksom ikke merkbar... ) 3.menyer Hovedmenyen er helt grei, ikke mye å utsette på den, gjør det den er ment til og ikke mye mer.. Undermenyen derimot likte jeg ikke helt.. kanskje er det fargene, kanskje er det linja under, kanskje boksen over, eller en salig blanding.. litt vanskelig å si helt.. 4. meningen med sia Vekst og Innovasjon Norge AS høres jo så fint ut, men da skulle man også trodd at de skulle ha noe mere innovativt og nyskapende som webside.. Noe som oppmuntrer til nyskapning.. Det gjør desverre ikke den her.. Man ser godt at det er brukt lite tid på den.. Spesielt fordi jeg VET at du kan så mye bedre... (Det ville det stått som kommentar under karakteren din om jeg hadde vært it-læreren din.. ) Men så klart Kunden får hva den betaler for.. 10 timer er veldig lite for en full nettside med databasedrevet backend om alt skal skrives fra bunnen av.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 IMO veldig fint. Behagelige farger, fine former, enkelt - clean. Derimot, det er noke som ikkje stemmer heilt. 1. Litt masse padding, både høgre og venstre - på innholdsfeltet. 2. Ka gjør den lyserøde boksen over menyen til venstre? Den ser litt tom og meiningslaus ut. Ellers må eg sei meg enig med enzo, på hans punkt fire: 4. meningen med sia Vekst og Innovasjon Norge AS høres jo så fint ut, men da skulle man også trodd at de skulle ha noe mere innovativt og nyskapende som webside.. Noe som oppmuntrer til nyskapning.. Det gjør desverre ikke den her.. Så måtte eg jo selfølgelig titte litt på koden <div id="header"></div> <== Imo unødvendig, du bør heller bruke et h1 element med bakgrunn. <div id="meny"> <a href="om.php" alt="Om VI Norge">Om VI Norge</a> <a href="partnere.php" alt="Partnere<">Partnere</a> <a href="ressurser.php" alt="Ressurser">Ressurser</a> <a href="nyheter.php" alt="Nyheter">Nyheter</a> <a href="samarbeidspartnere.php" alt="Samarbeidspartnere">Samarbeidspartnere</a> <a href="referanser.php" alt="Referanser">Referanser</a> <a href="kontakt.php" alt="Kontakt">Kontakt</a> <a href="logg_inn.php" alt="Logg inn">Logg inn</a> </div> Tenkt på å sette det som ei liste, kanskje? La kvert menyvalg stå mellom <li> og </li>, og sett li { display: inline }. Pluss evt. margin/padding seff Gjelder forresten left-nav også. Om du gjør som eg fåreslo, og lar header vere et h1 element med bakgrunn, må du la det som no er h1 bli h2/font]. Ser du har brukt height: 100%; på innholdscontaineren, eller noke slikt. Det gjør seg aldri bra, om innholdet er meir enn heile skjermhøgden blir bakgrunnen borte. her ser du også et lite problem, en tynn rød strek ytterst til høgre. Antageligvis pga margin/padding problemer en eller anna plass. Bildet viser også problem med height: 100%; . Alt i alt ei fin side, men det er mulig å gjøre en del meir ut av den. Litt som enzo seier, det er mulig å utnytte ting litt bedre Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Første inntrukket var meget bra,flotte farger som passer veldig bra i sammen og ellers rent og pent. Etter å ha sett litt på siden slo det meg at "du er her : Forside : xxxxx" ikke var synlig for min del med det første,videre passer liksom ikke den adresse/tlf osv.. linjen under logo så veldig godt inn,ser liksom litt feilplassert ut her eg sitter. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Synest siden var kjempe bra det eneste er fargen, men det kan jo ikke du noe for Bra arbeid! Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Ble mye å svare på no... PoleCat; Tomrom ja, hm, typisk IE, fatter ikkje hatt den ikkje kan sette dette nøyaktig. hm.. fikse fikse. Plassering av adresse under log er der den er pga det ikkje skal oppfattes som en del aav logo, samt at linje balansere siden nå, den kunne fort blitt venstre "tung" om dette sto under "norge". Var min plassering i utgangspunktet, men ble best med under "no" Rosafirkant kommer til å innholde en liten illustrasjon, disse er ikkje ferdig. Logo, eller header er nå klikkbar. cfenzo: Dvaske farger? Kan ikkje si meg helt enig, syns de er ganske spreke i forhold til hva som er vanlig for slike sider. Har også hatt en grafisk profil å forholde meg til, dvs farger etc er ganske fastsatt, grafiske elementer; sjakkbrett og hesten er også påkrevd i profilen.. Overgangen er bare der for å løfte siden fra bakgrunnen, skape dypde. Fra visjon til virkelighet · praktiske løsninger på komplekse problemstillinger Vekst og Innovasjon as et rådgivningsfirma som arbeider med utvikling og effektivisering av virksomheter, våre primærområder er endring, omstilling og drift i organisasjoner. Vi tilbyr følgende; · strategi- og forretningsutvikling, · markedsrådgivning, herunder kommunikasjon og opplæring i salgsledelse · aktive styredeltakere som går inn i styre for å ivareta eiernes interesse optimalt · forretningsmessig hjelp til å strukturere å utnytte IT som en konkurransefaktor. Dette er firmaets visjon og idé, hovedgruppe er næringslivsledere o.l dvs personer som i stor grad er konservativ på mange områder. Har balansert siden med de konservative og strikte (design) og det mere frie og feminime (fargene) . Innhold vil stort sett være artikler innen; eiendomsutvikling, bedriftsutvikling, management for hire og styrearbeid. Siden skal ikkje oppmuntre til noe særlig annet å lese artiklene, det skal være stramt og konsist. Ja, veldig liten tid; alt er skrevet fra bunn av. arve87; 1: er ikkje padding da, men vil ha litt luft her, derfor. Mulig eg minsker noe men det blir isåfall veldig lite, 10-15px e.l 2: Som sagt skal innholde en liten illustrasjon Ser det er problem med div height 100%, egentlig ikkje nødvendig å bruke div height 100%, vil endre dette. Den røde streken var rar, ser ut som IE er unøyaktig på plasseringen. List har eg bevist ikkje brukt, blir mere arbeid i koden enn slik som nå, har tatt noen snarveier pga tidspresset. Takk for svar. Håper eg fikk svart på noe av responsen her Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tja ... Det ble ihvertfall ikke nyhetsside-look. Fargene blir som enzo sier: litt "dvaske". Bakgrunnsfargen kunne vært hakket mer "skarp". Samtidig var det noe sjarmerende ved den fargen. Enkelte plasser blir fargene nesten rosa. Ikke sånn kjempefint. Fargene akkurat i gradienten fra selve sida og over på bakgrunnen ble veldig skitten. Vet ikke om du klarer å fikse på det? Jeg tviler ikke på dine evner, men om det faktisk er mulig? Header er veldig anonym. Var det tanken? Til høyre er det noe som minner meg om et utsnitt av en enhjørning. Hvis den ikke har stor funksjon, hadde det kanskje vært lurt å fjerne den? Pluss på den brukervennlige siden. Litt ihvertfall. Nyhetene finner man med en eneste gang. Så er det menyen og brukervennlighet. Jeg er litt i tvil om det er den venstrestilte eller den horisontale menyen som er hovedmeny. Hva er hva? Altså, nå er jeg spissformulert, men du skjønner problemet hvis jeg var en eldre kar som var førstegangsbruker av internett? Stå på! Ser fram til flere pene verk fra deg, kvikks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå