gotark Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei. Jeg har nyss satt sammen en shuttle pc. (Shuttle SN85G4, AMD 64 3200+, corsair 3200 ram) Harddisken er en tidligere brukt seagate 80GB med win2k på. Maskinen booter opp fint, fram til der man kan få opp spørsmål om å kjøre fra cd-rom. uansett om jeg velger kjøre fra cd-rom eller vanlig boot, blir skjermen blank, maskiner durer og går, men ingenting skjer. hva er galt? anyone? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 har du formatert hdd'en? eller kjører du det gamle os'et? Lenke til kommentar
gotark Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Har ikke formatert harddisken. Da det ligger win2k på den. WinXP cd ligger i, og jeg tenkte at jeg skulle foreta en formatering når jeg installerer XP. men så langt kommer jeg ikke. Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 guide : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=225090 se litt lengre ned står om booting og greier Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har ikke formatert harddisken. Da det ligger win2k på den. WinXP cd ligger i, og jeg tenkte at jeg skulle foreta en formatering når jeg installerer XP. men så langt kommer jeg ikke. Du må nok formatere! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 du kan ikke komme inn i windows uten å formatere med helt ny pc og gammel hdd. alle drivere o.l ligger på på hdd, og de passer jo ikke over ens med den nye hardwaren. så det første du må gjøre er å reinstallere Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 han sier jo fint at han ikke får noe opp selv om han velger boot fra CD rom.. Lenke til kommentar
gotark Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 han sier jo fint at han ikke får noe opp selv om han velger boot fra CD rom.. Nettopp. Det har fungert fint før, på flere andre pcer. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Sett "BOOT order" i BIOS til 1. USB-FLOPPY (Hvis du har) 2. CD_ROM 3. HDD-0 Så må du trykke en knapp innen det kommer 4 prikker når det står "Press any key to boot from cd-rom-device. Funker hos meg hver eneste gang. Hvis det ikke gjør det må du nok begynne å se på om noe er feil inni der. Sjekk alle kabler osv osv osv osv Lenke til kommentar
gotark Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Nope. det funker ikke. trykket på input knappen på skjermen min. da sto det: Input not avalible Et eller annet kutter ut så fort den skal boote fra cd-rom men hva.... alt er koblet riktig (så vidt jeg vet) i bios finner den harddisk og cdrom så det er ok skjermkort funker. da den får opp bios hovedkort og prosessor funker. Kan det ha noe med kortleserene å gjøre? kan prøve å koble ut dem. Lenke til kommentar
gotark Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Koblet ut kortleser. Det hjalp ikke. Kanskje jeg må deaktivere noe i bios? eller aktivere.. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Sett inn IDE kablen slik at HD er slave og CD-ROM er master.. Så setter du Jumperen til CD-ROM på SLAVE og jumperen til HD på MASTER... Husk å formatere først, hvis du får til det.. PS: Jeg skrev ikke feil angående jumper/IDE kabel... Prøv, pleier å funke.. Edit: Funker ikke dette, så sett CD-ROM som First boot device i BIOS og HD0 som second.... Håper du får løst problemet med de løsningene jeg ga deg her Endret 24. mai 2004 av Kasp Lenke til kommentar
gotark Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Skal prøve litt sånn. for øyeblikket er det iallefall: HD står som Primary Master og CD som Secondary Master Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det kommer ikke til å funke.. Prøv sånn som jeg sa det Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 hadde samme problemet... jeg formaterte, enkelt og greit... Lenke til kommentar
gotark Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Nå går det. Jeg fikk svaret fra Shuttle guru, wh1te: Deaktiver S-ATA RAID i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå